ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز مذاکرات هسته‌ای ديپلمات‌های ايرانی و اروپايی در استانبول

<p>نمايندگان ايران و گروه ۱+۵ امروز در استانبول با يکديگر ملاقات می&zwnj;کنند تا درباره راهکارهای مشترک برای دور تازه مذاکرات پيرامون برنامه هسته&zwnj;ای جمهوری اسلامی ايران گفت&zwnj;وگو کنند.</p> <!--break--> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين ديدار امروز سه&zwnj;شنبه سوم مردادماه (۲۴ ژوئيه) بين هلگا اشميت، معاون کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و علی باقری معاون مذاکره&zwnj;کننده هسته&zwnj;ای ايران برگزار خواهد شد.</p> <p><br /> بنا به اين گزارش مذاکرات امروز استانبول در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه امروز، پشت درهای بسته آغاز شد.<br /> رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در نشست رسانه&zwnj;ای خود گفت بايد منتظر نتيجه اين ديدار ماند.</p> <p><br /> گروه ۱+۵ شامل آمريکا، چين، فرانسه، بريتانيا و آلمان از ايران می&zwnj;خواهند که غنی سازی ۲۰ درصد اورانيوم را به حالت تعليق درآورد آن&zwnj;ها از اين بيم دارند که ايران با ادامه غنی سازی اورانيوم به دستيابی به سلاح هسته&zwnj;ای نزديک&zwnj;تر شود.</p> <blockquote> <p>مذاکرات امروز استانبول بر اساس توافق صورت گرفته در روز چهارشنبه، ۱۴ تيرماه (چهارم ژوئيه) پس از گفت&zwnj;وگوهای ۱۵ ساعته کارشناسان هسته&zwnj;ای طرفين در استانبول حاصل شد</p> </blockquote> <p>آن&zwnj;ها همچنين از ايران می&zwnj;خواهند مقدار اورانيوم مورد نياز خود را از کشورهای ديگر تأمين کند و يکی از پايگاه&zwnj;های زيرزمينی خود را به&zwnj;منظور غنی سازی اورانيوم تعطيل کند.</p> <p><br /> اين در حالی است که ايران گفته است غنی&zwnj;سازی اورانيوم را تعليق نمی&zwnj;کند. جمهوری اسلامی همچنين با بازديد از پايگاه پارچين نيز موافقت نکرده و گفته است اين پايگاه نظامی است و ربطی به برنامه هسته&zwnj;ای اين کشور ندارد.</p> <p><br /> مذاکرات امروز استانبول بر اساس توافق صورت گرفته در روز چهارشنبه، ۱۴ تيرماه (چهارم ژوئيه) پس از گفت&zwnj;وگوهای ۱۵ ساعته کارشناسان هسته&zwnj;ای طرفين در استانبول حاصل شد.</p> <p><br /> نتيجه اين نشست مشخص خواهد کرد که آيا مذاکرات در عالی&zwnj;ترين سطح از سر گرفته خواهد شد يا نه.<br /> مذاکرات ايران و قدرت&zwnj;های جهانی در ماه آوريل امسال پس از وقفه&zwnj;ای ۱۵ ماهه در استانبول از سر گرفته شد. دور بعدی مذاکرات ماه مه در بغداد برگزار شد و در نهايت هيئت&zwnj;های مذاکره&zwnj;کننده ماه ژوئن در مسکو با يکديگر ديدار کردند.</p> <p><br /> غرب و اسرائيل به برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای ايران مظنون هستند و آن را تلاشی برای توليد سلاح هسته&zwnj;ای می&zwnj;دانند، اما ايران اين اتهام را به شدت رد می&zwnj;کند.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

نمايندگان ايران و گروه ۱+۵ امروز در استانبول با يکديگر ملاقات می‌کنند تا درباره راهکارهای مشترک برای دور تازه مذاکرات پيرامون برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين ديدار امروز سه‌شنبه سوم مردادماه (۲۴ ژوئيه) بين هلگا اشميت، معاون کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و علی باقری معاون مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران برگزار خواهد شد.

بنا به اين گزارش مذاکرات امروز استانبول در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه امروز، پشت درهای بسته آغاز شد.
رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در نشست رسانه‌ای خود گفت بايد منتظر نتيجه اين ديدار ماند.

گروه ۱+۵ شامل آمريکا، چين، فرانسه، بريتانيا و آلمان از ايران می‌خواهند که غنی سازی ۲۰ درصد اورانيوم را به حالت تعليق درآورد آن‌ها از اين بيم دارند که ايران با ادامه غنی سازی اورانيوم به دستيابی به سلاح هسته‌ای نزديک‌تر شود.

مذاکرات امروز استانبول بر اساس توافق صورت گرفته در روز چهارشنبه، ۱۴ تيرماه (چهارم ژوئيه) پس از گفت‌وگوهای ۱۵ ساعته کارشناسان هسته‌ای طرفين در استانبول حاصل شد

آن‌ها همچنين از ايران می‌خواهند مقدار اورانيوم مورد نياز خود را از کشورهای ديگر تأمين کند و يکی از پايگاه‌های زيرزمينی خود را به‌منظور غنی سازی اورانيوم تعطيل کند.

اين در حالی است که ايران گفته است غنی‌سازی اورانيوم را تعليق نمی‌کند. جمهوری اسلامی همچنين با بازديد از پايگاه پارچين نيز موافقت نکرده و گفته است اين پايگاه نظامی است و ربطی به برنامه هسته‌ای اين کشور ندارد.

مذاکرات امروز استانبول بر اساس توافق صورت گرفته در روز چهارشنبه، ۱۴ تيرماه (چهارم ژوئيه) پس از گفت‌وگوهای ۱۵ ساعته کارشناسان هسته‌ای طرفين در استانبول حاصل شد.

نتيجه اين نشست مشخص خواهد کرد که آيا مذاکرات در عالی‌ترين سطح از سر گرفته خواهد شد يا نه.
مذاکرات ايران و قدرت‌های جهانی در ماه آوريل امسال پس از وقفه‌ای ۱۵ ماهه در استانبول از سر گرفته شد. دور بعدی مذاکرات ماه مه در بغداد برگزار شد و در نهايت هيئت‌های مذاکره‌کننده ماه ژوئن در مسکو با يکديگر ديدار کردند.

غرب و اسرائيل به برنامه‌های هسته‌ای ايران مظنون هستند و آن را تلاشی برای توليد سلاح هسته‌ای می‌دانند، اما ايران اين اتهام را به شدت رد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    معجزي در نميايد ، حتي اگرطبق خواست اينها و روسها در صد شهر ديگر هم مذاکره در باره بمب اتم اينها انجام شود.......