ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۲۴۱ نفر به اتهام اقدام به انجام حمله انتحاری در افغانستان

<p>اداره امنيت ملی افغانستان اعلام کرد که سازمان&zwnj;های اطلاعاتی کشورهای همسايه و منطقه از ادامه جنگ و حمله&zwnj;های تروريستی در اين کشور حمايت می&zwnj;کنند.</p> <!--break--> <p><br /> صديق&zwnj;الله طاهری، از سخنگويان امنيت ملی افغانستان در يک نشست خبری گفت هدف اصلی حمله&zwnj;های تروريستی طی دو سال گذشته در اين کشور، مقام&zwnj;های بلندپايه دولتی، نمايندگان شورای ملی و چهره&zwnj;های شناخته&zwnj;شده بوده است.</p> <p><br /> به گفته وی، جنگ کنونی در افغانستان در کشورهای همسايه، آسيای ميانه و آسيای جنوبی ريشه دارد.</p> <p><br /> هر چند سخنگوی امنيت ملی افغانستان از کشور و سازمان خاص منطقه&zwnj;ای نام نبرد اما گفت تحقيقات از اين افراد نشان می&zwnj;دهد که آن&zwnj;ها از پشتيبانی حلقه&zwnj;های خاصی در کشورهای همسايه و منطقه برخوردار بوده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>در دوسال گذشته حمله&zwnj;های تروريستی با هدف از بين بردن مقام&zwnj;های ارشد دولتی و ديگر چهره&zwnj;های سرشناس رو به افزايش بوده است</p> </blockquote> <p>ايران و به&zwnj;ويژه پاکستان دو همسايه افغانستان که طی بيش از سه دهه گذشته از صدها هزار پناهنده افغانستانی ميزبانی کرده&zwnj;اند به حمايت از شورشگری در افغانستان متهم شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> با اين حال طاهری گفت هم&zwnj;زمان با ميزان بالای حمله&zwnj;های تروريستی، تدابير مقابله&zwnj;جويانه امنيت ملی اين کشور نيز افزايش يافته است و اين اداره در اين زمينه موفقيت&zwnj;های چشمگيری داشته است.</p> <p><br /> وی افزود طی کمتر از دو سال گذشته ۲۴۱ تن از تروريست&zwnj;ها پيش از انجام حمله انتحاری از سوی مأموران امنيت ملی بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> قرار است تا دو سال ديگر نظاميان بين&zwnj;المللی تحت رهبری آمريکا از افغانستان خارج شوند و تا آن زمان امنيت تمام مناطق افغانستان به نيروهای امنيتی اين کشور سپرده شود.</p> <p><br /> در دوسال گذشته حمله&zwnj;های تروريستی با هدف از بين بردن مقام&zwnj;های ارشد دولتی و ديگر چهره&zwnj;های سرشناس رو به افزايش بوده است.</p> <p><br /> اين حمله&zwnj;ها که باعث جان&zwnj;باختن و مجروح شدن صدها غيرنظامی نيز شده، باعث نگرانی مردم نسبت به آينده اين کشور شده است. <br /> &nbsp;</p>

اداره امنيت ملی افغانستان اعلام کرد که سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای همسايه و منطقه از ادامه جنگ و حمله‌های تروريستی در اين کشور حمايت می‌کنند.

صديق‌الله طاهری، از سخنگويان امنيت ملی افغانستان در يک نشست خبری گفت هدف اصلی حمله‌های تروريستی طی دو سال گذشته در اين کشور، مقام‌های بلندپايه دولتی، نمايندگان شورای ملی و چهره‌های شناخته‌شده بوده است.

به گفته وی، جنگ کنونی در افغانستان در کشورهای همسايه، آسيای ميانه و آسيای جنوبی ريشه دارد.

هر چند سخنگوی امنيت ملی افغانستان از کشور و سازمان خاص منطقه‌ای نام نبرد اما گفت تحقيقات از اين افراد نشان می‌دهد که آن‌ها از پشتيبانی حلقه‌های خاصی در کشورهای همسايه و منطقه برخوردار بوده‌اند.

در دوسال گذشته حمله‌های تروريستی با هدف از بين بردن مقام‌های ارشد دولتی و ديگر چهره‌های سرشناس رو به افزايش بوده است

ايران و به‌ويژه پاکستان دو همسايه افغانستان که طی بيش از سه دهه گذشته از صدها هزار پناهنده افغانستانی ميزبانی کرده‌اند به حمايت از شورشگری در افغانستان متهم شده‌اند.

با اين حال طاهری گفت هم‌زمان با ميزان بالای حمله‌های تروريستی، تدابير مقابله‌جويانه امنيت ملی اين کشور نيز افزايش يافته است و اين اداره در اين زمينه موفقيت‌های چشمگيری داشته است.

وی افزود طی کمتر از دو سال گذشته ۲۴۱ تن از تروريست‌ها پيش از انجام حمله انتحاری از سوی مأموران امنيت ملی بازداشت شده‌اند.

قرار است تا دو سال ديگر نظاميان بين‌المللی تحت رهبری آمريکا از افغانستان خارج شوند و تا آن زمان امنيت تمام مناطق افغانستان به نيروهای امنيتی اين کشور سپرده شود.

در دوسال گذشته حمله‌های تروريستی با هدف از بين بردن مقام‌های ارشد دولتی و ديگر چهره‌های سرشناس رو به افزايش بوده است.

اين حمله‌ها که باعث جان‌باختن و مجروح شدن صدها غيرنظامی نيز شده، باعث نگرانی مردم نسبت به آينده اين کشور شده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.