ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا چند شرکت و فرد چینی مرتبط با ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شرکت و پنج نفر از مدیران چین را به دلیل نقض تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ایران تحریم کرد. آمریکا می‌گوید این شرکت‌ها و افراد «آگاهانه» از ایران نفت خریده‌‌اند.

آمریکا تحریم‌های خود در رابطه با ایران را بیشتر کرد و شش شرکت و پنج شهروند چین را که از جمهوری اسلامی نفت وارد کرده‌اند به فهرست تحریم‌های خود افزود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا، چهارشنبه ۳ مهر / ۲۵ سپتامبر در بیانیه‌ای پنج فرد و شش شرکت چینی را تحریم کرد.

شرکت نفت کنکورد، شرکت کشتیرانی کونلون، هولدینگ کونلون، کشتیرانی کاسکو و ملوانی و مدیریت کشتی کاسکو و شرکت پگاسوس ۸۸ شرکت‌های چینی هستند که مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

هلدینگ دولتی کوسکو که شرکت مادر کشتیرانی کاسکو است تحریم نشده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته که این شرکت‌ها و مدیران آن‌ها به دلیل «انتقال آگاهانه نفت از ایران» و نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران تحریم شده‌اند.

دارایی‌های این افراد و شرکت‌های چینی ضبط می‌شوند و بانک‌ها و شرکت‌های آمریکایی اجازه معامله با آن‌ها را ندارند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی در مورد ایران، سیاست واشنگتن را چندجانبه‌گرا خواند و از تحریم‌های جدید سخن گفت.

پمپئو توضیح داد که اعمال تحریم‌ها آغاز اجرای تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایران است، که روز سه‌شنبه تأکید کرده بود «تحریم‌ها» تا زمانی که «رفتارهای تهدیدآمیز ایران ادامه یابد»، تشدید خواهد شد.

پمپئو که قبل از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌گفت همچنین از پیش اعلام کرد که به دلیل معامله با ایران پنج بازرگان، چند شرکت و دو نفت‌کش چینی تحریم می‌شوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا آخرین بار ۲۹ شهریور / ۲۰ سپتامبر بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و شرکت «اعتماد تجارت پارس» را به‌دلیل همکاری با سپاه قدس تحریم کرده بود.

آمریکا ۱۳ شهریور / ۴ سپتامبر نیز ۱۶ شرکت، ۱۰ فرد و ۱۱ نفتکش که برخی از آن‌ها با پوشش مخفی در لبنان و با نظارت حزب‌الله ثبت شده‌اند را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران افزوده بود.

دونالد ترامپ در روزهای اخیر بارها گفته است که ایالات متحده تحریم‌ها علیه ایران را به هیچ‌ وجه لغو نخواهد کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.