ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنتی: کسانی که تحمل نظام را ندارند شناسایی و محکوم شوند

با انزوای ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، «نظام» خود را برای سرکوب جامعه مدنی آماده می‌کند. در وهله نخست اعضای خبرگان با خامنه‌ای «تجدید بیعت» کردند.   

با انزوای ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، «نظام» خود را برای سرکوب جامعه مدنی آماده می‌کند. در وهله نخست اعضای خبرگان با خامنه‌ای «تجدید بیعت» کردند. احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری پیش از آنکه همراه با سایر اعضای خبرگان به دیدار رهبر جمهوری اسلامی برود، در سخنانی گفت: کسانی که تاب تحمل نظام جمهوری اسلامی را ندارند باید شناسایی و محکوم شوند. سپس خامنه‌ای در سخنانی خواهان میدان دادن به نیروهای تند و افراطی در کشور شد.

احمد جنتی همراه با عده‌ای از اعضای خبرگان رهبری در مرقد خمینی برای تجدید بیعت با خامنه‌ای

دو روز پس از برگزاری افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان (دوره پنجم)، اعضای خبرگان رهبری، همزمان با پایان سفر روحانی به نیویورک، ابتدا بر سر مزار بنیانگذار جمهوری اسلامی درآمدند و سپس از آنجا به دیدار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شتافتند. احمد جنتی در سخنانی که در مرقد خمینی ایراد کرد، در ضرورت ولایت‌پذیری گفت:

«اگر از مسأله رهبری غفلت کردیم، ضلالت و گمراهی است. اسلام حاکم و ولی امر می‌خواهد. همان طوری که نمی توانیم قرآن را کنار بگذاریم، ولی امر را هم نمی‌توانیم کنار بگذاریم.»

جنتی از «توطئه‌هایی از داخل و خارج» برای برکناری خامنه‌ای خبر داد:

«توطئه‌هایی از داخل و خارج شد برای اینکه مسأله ولایت را زیر سؤال ببرند و دست هم بر نمی‌دارند. وظیفه خبرگان حفظ و دفاع از ولایت و پیاده‌سازی مواضع ولایت است.»

رئیس خبرگان رهبری سپس تأکید کرد که نظام جمهوری اسلامی باید حفظ شود:

«این حکومت و این نظام باید محفوظ بماند. کسانی که تاب تحمل این نظام را ندارند شناسایی و محکوم شوند.»

۲۲ خرداد سال جاری ۱۴ تن از فعالان مدنی ایران همزمان با سالگرد انتخابات ۸۸ خواستار اعمال اصلاحات در قانون اساسی ایران، کناره‌گیری رهبر جمهوری اسلامی از قدرت و گذار از نظام جمهوری اسلامی شدند. این فعالان مدنی اعلام کردند که سه قوه در جمهوری اسلامی فاقد قدرت و استقلال برای اداره کشور بوده و دولت تنها نقش تدارکاتچی را ایفا می‌کند. امضاکنندگان بیانیه می‌گویند نظام جمهوری اسلامی حقوق مدنی و سیاسی مردم و به ویژه حقوق زنان را نقص کرده و در چارچوب این نظام نمی‌توان به آزادی و رفاه دست پیدا کرد.

۱۴ زن ایرانی از کنشگران خارج کشور با امضای بیانیه‌ای حمایت خود را از این ۱۴ تن اعلام  کردند. در همان حال ۱۴ نفر از کنشگران زن داخل ایران با انتشار نامه‌ای با اعلام مطالبات مدنی و سیاسی خود و اعلام حمایت از بیانیه ۱۴ تن، اعلام موجودیت کردند.

پس از انتشار این بیانیه‌ها تعدادی از امضاکنندگان آن احضار یا توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند. عده‌ای از امضاکنندگان را نیز کتک زدند و یا تهدید کردند.

رهبر جمهوری اسلامی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با اعضای خبرگان رهبری گفت هرچند برخی مسئولان «دست‌پاچه» شده‌اند، اما باید در وهله اول به خدا توکل کرد. خامنه‌ای یک بار دیگر گفت هرچند راه مذاکره جز با آمریکا و اسرائیل بسته نیست، اما به اروپا هم نباید اعتماد کرد. رهبر جمهوری اسلامی، تولید داخلی در ایران منزوی را به عنوان راه‌حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توصیه کرد و خواهان میدان دادن به نیروهای تند و افراطی در کشور شد:

«حمایت از نیروهای وفادار به انقلاب و معتقد به استقلال کشور ضروری است و نباید با برچسب‌هایی همچون تند و افراطی این نیروهای پرانگیزه را از میدان خارج کرد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    جناب جنتی، ما مرگ تو را هم خواهیم دید. آرزوی نابودی مخالفان رژیم جلادت را به گور خواهی برد. روزی صدهزار بار آرزو کن به مرگ طبیعی بمیری و به دست جوانان این مملکت نیفتی.

  • ibo

    70 میلیون ادم رو اگه میتونی شناسای و مجازات کنی بسم الله، 10 میایون جیره خور داری میشه 80 تا

  • باران

    من در عجبم که آخوند تا چه حد به دنیا چسبیده!! خداییش لاییک ترین رهبران دنیا تا به این حد که امثال جنتی و خامنه ای و مکارمها به دنیا و قدرت دو روزه چسبیدن، به دنیای فانی اعتقاد نداشتند. آقا بریم از کشورهای لامذهب چهار تا آدم بیاریم یه کم این جماعت را با آخرت و قیامت آشنا کنند!!

  • موجودیت ضد بشری...

    ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل: رفتار ایران تغییر نکند تحریم‌ها باز تشدید می‌شود رفتار ایران چهبا نظام ج.ا. ایران و چه با هر نظامی دیگری تغییر نمیکند بویژه در برابر همسایگان و قدرتهای جهانی! چر؟ 1- به دلیل نتوع نامنتاجس اتنیکی و وجود ملل در بند ایران، همواره باید به حکومت استبداد سلطنتی گونه باشد و خرافاتی که خود را نماینده اهوارا یا خدا اعلام کند، و با این بهانه به سرکوب منتقان و منتقدان کند، و احکام زندان و ارتداد دهد به جرم تجزیه طلبی و یا تکفیر دین خودساخته ولایت شیعی اسلامی ج.ا. (مشابه بهدینی سابق ساسانی)! 2- به دلیل به بند کشیدن لااقل 7 ملیت و دهها ملیت کمتر شناخته شده، دایما در کشورهای همسایه دخالت و شرارت میکند. 3- بنا برخصلت تاریخی استبدادی ایرانی پندارجماعت، آنها خود را از نژاد برتر موهوم آریایی (اخیرا غنی شده به ژن سادات!) میدانند و همانند نازیها، امپرتوری بر سایر ملل جهان و نابودی همه عقاید و ملل را حق و موهب اهورایی و خدایی ایران/پرشیا میدانند. پس تا زمانی که چیزی به نام ایران/پرشیا است، دنیا از دست شر حاکمان و عاملان و حامیانش آسوده نخواهد بود!

  • حقیقتگو

    مگرابوبکربغدادی و طالیبان و القاعده چیزی جزء این گفته ومی گویند که علی خامنه ای وقشونش و ضمیمه آن خمینی نگفته واعمال نکرده باشند...این ملعون ها بدون شک خودشان را خدا می دانند که هرآنچه انجام میدهند به خدا که خودشنان باشند مربوط می کنند و مردمان را همچون آفریده گان خودشان می دانند و بله خدایان آخوندی صاحب کشورایران هستند و با دستورات و اهداف خداورانه شان بنده گان ناباب را هم دستگیرو اعدام می کنند...واقعا" خدا اصلی هم هزاروچهارصد سال تحریم همه گونه است که سرانجام درقرن بیست ویکم نه هویت علمی ودانشی و نه صنعتی و نه پیشرفتی و نه خلاقیتی دارند وتنها با پولهای بادآورده نفتی وبزک کردن کشوربا کلاهای وارداتی روزگاررا می گذارنند...حالا که بعد ازسالهای چهره واقعی اسلامیون و نماینده گان خدای قلابی عریان شده است و مردمان به ستوه آمدند لاعلاجانه برای ادامه حیاتشان دستور به دستگیری وکشتارمیدهند...اسلام دین گفتگوست ...اسلام به خدا وبنده گانش احترام می گذارد ...تمامی باد هواست و آونم ازحلقوم های چه جنایتگران و ظالمان عبابردوش

  • سولماز

    عکس و نگاه کن! عزا گرفتن. پس شما که چاپ و راست تو دهن امریکا میزدین , چی شد حالا مثل ننه مرده اینجور ماتم گرفتین؟ چیزی نشده بابا حالا: فقط امریکا یکم چوب لایه چرختون گذشته. یکم میخاد با سر بخورین زمین, غربتی بازی در نیارین. ایشالا بخدا توکل کنین, تحریم رو خدا بر میداره بابا حالا شما هم. کاش خدا آدم و تحریم نکنه, حالا امریکا و دنیا که تحریم کرده که طوری نیست. عوضش خدا با شعب ابیطالب ی ها محشورتون میکنه.