ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وال‌استریت ژورنال: ریاض با آتش‌بس محدود در یمن موافقت کرد

 پیشنهاد عربستان سعودی در پاسخ به پیشنهاد توقف حملات حوثی‌ها ارائه شده. آتش‌بس در چهار محور از جمله در صنعاء، پایتخت یمن اجرا می‌شود.

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی که نام آن‌ها را افشا نکرده گزارش داد که عربستان سعودی با برقراری آتش‌بس محدود در چهار محور، از جمله در صنعا، پایتخت یمن موافقت کرده است. برخی منابع حوثی به العالم گفته‌اند که انصارالله با پیشنهاد آتش بس محدود ریاض مخالفت کرده و گفته است که آتش‌بس باید فراگیر باشد و همه مناطق یمن را شامل شود.

صلح در یمن، درآمدی بر کاهش تنش‌ها در خاورمیانه؟

۲۳ شهریور/ ۱۴ سپتامبر تأسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفت و تولید نیمی از نفت خام این کشور متوقف شد. حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند، با این حال وزارت دفاع عربستان، ایالات متحده آمریکا و سه قدرت اروپایی ایران را مسئول این حملات دانسته‌اند.

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی ادعا می‌کند که ایران در تدارک حمله دوم به عربستان سعودی است اما جز اظهارات دو مقام بی‌نام و نشان مدرک و سند دیگری ارائه نمی‌دهد.

حوثی‌های یمن شامگاه جمعه ۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور، یک هفته بعد از حمله به تأسیسات نفتی عربستان اعلام کردند حملات موشکی و پهپادی به این کشور را به طور یک‌جانبه متوقف می‌کنند. مهدی المشاط، رییس شورای عالی سیاسی انصارالله که مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را اداره می‌کند، گفته بود این گروه منتظر پاسخی مثبت از سوی عربستان است.

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات سعودی می‌گوید اکنون عربستان در پاسخ به این درخواست با آتش‌بس محدود در چهار محور، از جمله در صنعا، پایتخت یمن موافقت کرده. چنانچه آتش‌بس در این مناطق پایدار بماند، عربستان برای برقراری آتش‌بس دائم نیز اعلام آمادگی کرده است.

دو مقام سعودی که نام آن‌ها در گزارش وال‌استریت ژورنال افشا نشده ادعا کرده‌اند که برخی از رهبران انصارالله گفته‌اند حوثی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان حمله نکرده‌اند. کارشناسان آمریکایی، اروپایی و هیأتی از کارشناسان سازمان ملل در حال تحقیق درباره منشأ حملات موشکی و پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان‌اند. نتیجه این تحقیقات هنوز منتشر نشده است.

ساعتی بعد از انتشار گزارش وال‌استریت ژورنال برخی منابع حوثی به العالم گفتند انصارالله با پیشنهاد آتش‌بس محدود ریاض مخالفت کرده و گفته است که آتش‌بس باید فراگیر باشد و همه مناطق یمن را شامل شود. مقامات حوثی اما در پاسخ به درخواست وال‌استریت ژورنال سکوت کرده‌اند.

مارتین گریفیتیس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن هفته گذشته پیشنهاد حوثی‌ها برای برقراری آتش‌بس را گامی برای پایان جنگ پنج ساله یمن ارزیابی کرده و گفته بود باید از این فرصت استفاده کرد و از آن برای حرکت به سوی گام‌های ضروری بعدی مانند کاهش خشونت سود برد و از افزایش تنش نظامی و حرف‌های غیرسازنده خودداری کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    عرب ها خصوصا عربستانی ها بدانید حمله به تاسیسات آرامکو با خیانت شیعه های عربستان و برنامه ریزی سپاه تروریست رژیم ملایان از داخل خاک عربستان انجام شد .آنها موشک و پهباد را به داخل عربستان قاچاق کردند و به تاسیسات نفتی حمله کردند و قبلا هم آموزش های لازم را در ایران دیده بودند .بروید شیعه های خائن داخلی عربستان را سرکوب کنید.