ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانش‌آموزان روستاهای «باوی» ترک تحصیل کردند

دانش‌آموزان به دلیل ترس از غرق شدن در آب ترک تحصیل می‌کنند و معلمان هم مهاجرت. راه ارتباطی بیش از ۳۰ روستا قطع است.

جمع‌آوری پل شناور شهرستان باوی باعث قطع شدن راه ارتباطی ۳۷ روستای این منطقه شده است. وعده مسئولان دولتی برای برطرف کردن مشکل هنوز تحقق نیافته و این وضعیت آمد و شد را برای همه و به ویژه دانش‌آموزان و معلمان سخت و پرخطر کرده است. برخی دانش‌آموزان به همین دلیل ترک تحصیل می‌کنند و برخی معلمان هم مهاجرت.

ساکنان روستاهای شهرستان باوی برای آمد و شد باید از قایق استفاده کنند

سیل بهار امسال پل شناور موقت «عنافچه» که ۳۷ روستا را به یکدیگر و شهر وصل می‌کرد، فرو ریخت و ارتش هم به عنوان مالک و مسئول این پل شناور موقت، برای همیشه آن را جمع کرد تا ساکنان روستاهای اطراف برای آمد و شد از قایق و لنج استفاده کنند.

آنها امیدوار بودند تا قبل از بازگشایی مدارس، دولت پل شناور را بازسازی کند تا بچه‌هایشان را با ترس به مدرسه نفرستند؛ وعده‌ای که محقق نشد و حالا دانش‌آموزان و معلمان هر روز با قایق و از میان رود می‌آیند و می‌روند.

آن‌طور که امین الهایی، مدیر مدرسه «شهید مهدی شبه» روستای «شری‌مری» به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته است، حدود ۲۰۰ دانش‌آموز در این روستا با مشکل تردد مواجه‌اند.

به گفته او ۱۰ درصد جمعیت ۳۷ روستای شهرستان باوی را معلمان تشکیل می‌دهند که مجبورند برای رفت و آمد به مدرسه با قایق تردد کنند.

الهایی گفته است:

«به همین دلیل بسیاری از معلمان از منطقه مهاجرت کرده‌اند و بعضی از کلاس‌های مدارس دایر نشده است.»

علی بن نصرالله، مدیر آموزشگاه «شهید لفته» روستای «یکاویه یک عنافچه» هم گفته است ۱۲ هزار ساکن روستاهای منطقه برای کارهای روزمره با مشکل تردد روبه‌رو هستند و دانش‌آموزان هم برای تحصیل مجبورند از طریق قایق به شهرستان «ملاثانی» مراجعه کنند.

به گفته او بسیاری از دانش‌آموزان منطقه از جمله دختران به دلیل همین مشکل ترک ‌تحصیل می‌کنند چرا که از تردد با قایق از روی رودخانه می‌ترسند.

او و مدیران مدارس دیگر بارها برای بیان مشکل و درخواست کمک به مسئولان استانی و شهرستانی مراجعه کرده‌اند اما «هیچ نتیجه‌ای» نگرفته‌اند و تنها «قول یک پل ثابت» را گرفته‌اند که تاکنون «کلنگ‌زنی» هم نشده است.

منوچهر ورناصری، فرماندار باوی هم گفته که بارها و بارها پیگیر بازسازی و ساخت یک پل ثابت شده اما صدور مجوز آن طول می‌کشد.

او گفته تا آن زمان «کاری از دست او و دولت ساخته نیست» و باید منتظر ماند تا ارتش پل شناور را بازسازی و دوباره نصب کند.

جواد الباجی، نماینده شهرستان باوی در مجلس شورای اسلامی هم چندی قبل در تذکری به وزیر دفاع، خواستار بازسازی و نصب سریع‌تر پل شناور شد.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.