ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا پایگاه العدید را ترک کرد

به سبب تهدید موشکی سپاه، ستاد فرماندهی آمریکا، فرماندهی نیروی هوایی خود را از پایگاه قطر به کارلوینای جنوبی منتقل کرد.

ستاد فرماندهی آمریکا در تصمیمی دور از انتظار بعد از ۱۳ سال، به دلیل خطرات حملات موشکی ایران، فرماندهی نیروی هوایی خود را از پایگاه العدید قطر خارج و به ایالت کارولینای جنوبی منتقل کرد. بیش از ۳۰۰ جنگنده ارتش آمریکا در سوریه، افغانستان و خلیج فارس حضور دارند. این جنگنده‌ها اکنون از آمریکا هدایت می‌شوند.

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در پایگاه العدید به کارولینای جنوبی منتقل شد

ستاد فرماندهی آمریکا شنبه گذشته در یک اقدام غیرمنتطره مقر فرماندهی خود در پایگاه العدید قطر را تخلیه و به  پایگاهی در کارولینای جنوبی منتقل کرد و بعد از ۲۴ ساعت هدایت جنگنده‌های ارتش آمریکا در منطقه خلیج فارس را از کارولینای جنوبی به عهده گرفت.

واشنگتن‌پست به نقل از فرماندهان آمریکایی گزارش داد انهدام پهپاد گلوبال هاوک آمریکا در خرداد/ ژوئن سال جاری و حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در شهریور/ سپتامبر سال جاری و همچنین تهدیدات فرمانده نیروی هوایی سپاه سبب شد که ستاد فرماندهی آمریکا، فرماندهی نیروی هوایی خود را از پایگاه العدید قطر خارج کند. امیر علی حاجی‌زاده گفته بود:

«ما این اطمینان را داشتیم که اگر اولین موشک یا بمب آمریکایی‌ها به سرزمین ما اصابت کند پایگاهای آنها در قطر و امارات و ناو آنها در دریای عمان را که از قبل هدف‌گیری کرده بودیم بزنیم و این پایگاه‌ها و ناوها از قبل هدف‌گیری شده بود.»

 تحلیلگران نظامی آمریکایی ظاهراً بنا به گزارش واشنگتن پست به این جمع‌بند رسیده‌اند که اگر آمریکا با ایران وارد جنگ شود، امکان دفاع از پایگاه العدید وجود ندارد. سامانه‌های پدافند هوایی پایگاه العدید برای رهگیری جنگنده‌های شکاری و موشک‌های بالستیک با سرعت و برد زیاد طراحی شده‌اند و در برابر پرتابه‌هایی با برد کوتاه و همچنین در برابر حملات پهپادی آسیب‌پذیرند.

انتقال فرماندهی نیروی هوایی آمریکا از العدید به کارولینای جنوبی بخشی از اقدامات ارتش آمریکا در هفته‌های اخیر است که به کشورهای منطقه نشان دهد نیروی هوایی این کشور قابل انعطاف است. انتقال جنگنده‌‌های اف ۳۵ از پایگاهی در امارات به عربستان سعودی و قطر بخشی از این جابجایی‌ها بود.

به گزارش واشنگتن پست پایگاه العدید تعطیل نمی‌شود. قطر در سال‌های گذشته برای گسترش و تجهیز پایگاه العدید بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.