ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان باختن ۱۱۶ ايرانی بر اثر مصرف قرص برنج

<p>بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی ايران، در چهار ماه نخست سال جاری ۱۱۶ تن در چهار استان&zwnj; به دليل استفاده از قرص&zwnj; برنج جان خود را از دست داده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p><br /> خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) امروز شنبه ۱۴ مردادماه گزارش داد، برپايه آمار سازمان پزشکی قانونی، در چهار ماهه نخست سال جاری تنها در استان&zwnj;های تهران، مازندران، گيلان و لرستان ۱۱۶ نفر بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده&zwnj;اند که از اين تعداد ٧٣ تن مرد و ٤٣ تن زن بوده&zwnj;اند.</p> <p><br /> بين افراد درگذشته ٣١ مرد و ۱۶ زن در استان تهران، هفت مرد و ١٠ زن در استان مازندران، ٩ مرد و ١٠ زن در استان لرستان و در استان گيلان ۲۶ مرد و هفت زن بوده&zwnj;اند. </p> <p><br /> برپايه آمار سازمان پزشکی قانونی، از ميان اين چهار استان بيشترين ميزان وقوع مرگ بر اثر مصرف قرص برنج در استان&zwnj;های مازندران و لرستان رخ داده است به&zwnj;طوری که در چهار ماه نخست سال گذشته در مازندران پنج و در لرستان شش مورد مرگ روی داده بود در حالی که در چهار ماه نخست سال جاری ١٧ نفر در مازندران و ١٩ نفر در لرستان بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند. </p> <blockquote> <p>قرص برنج از خود گاز فسفيد توليد می&zwnj;کند و برای جلوگيری از آفت&zwnj;زدگی برنج در انبار&zwnj;ها مورد استفاده قرار می&zwnj;گيرد و به&zwnj;راحتی نيز در عطاری&zwnj;ها فروخته می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>در استان گيلان نيز که طی چهار ماه نخست سال گذشته ٢١ نفر براثر مصرف قرص برنج جان خود را از دست داده بودند، امسال مرگ ٣٣ تن ثبت شد.</p> <p><br /> اين در حالی است که طی چهار ماه نخست سال گذشته در استان تهران ۶۶ نفرو امسال در همين بازه زمانی ۴۷ تن بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده&zwnj;اند. </p> <p><br /> در سال&zwnj;های اخير جرايم خشن، قتل، خودکشی با قرص برنج و سقط جنين در ايران افزايش يافته است. سازمان پزشکی قانونی ٢٣ ارديبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود که رقم ۲۱۴ مورد مرگ بر اثر مسموميت قرص برنج در سال ١٣٨٧ به ۴۶۳ مورد در سال ١٣٩٠ رسيده است. </p> <p><br /> به گفته رئيس پزشکی قانونی در سال گذشته بيشترين موارد مرگ ناشی از مسموميت با قرص برنج در تهران ثبت شده است که تعداد آن&zwnj;ها به ۲۰۵ فوتی می&zwnj;رسد.</p> <p><br /> آبان ماه ۱۳۸۸ يک کشاورز ۵۵ ساله اهل بابل کنار به خاطر خشکسالی و بدهکاری، با مصرف قرص برنج خودکشی کرد.</p> <p><br /> قرص برنج يا همان فسفيد آلومينيوم يکی از سمی&zwnj;ترين آفات شيميايی است که يک عدد آن هزاران شته را از بين می برد.</p> <p><br /> اين قرص از خود گاز فسفيد توليد می&zwnj;کند و برای جلوگيری از آفت&zwnj;زدگی برنج در انبار&zwnj;ها مورد استفاده قرار می&zwnj;گيرد و به&zwnj;راحتی نيز در عطاری&zwnj;ها فروخته می&zwnj;شود.</p> <p><br /> علائم استفاده از قرص برنج که هيچ پادزهر مشخصی هم ندارند پس از ١٠ تا ۱۵ دقيقه نمايان می&zwnj;شوند و شامل بی&zwnj;قراری، تحريک&zwnj;پذيری، گيجی، سرگيجه، لرزش، دوبينی، عدم تعادل، سرفه&zwnj;، تنگی نفس، دردهای شکمی، تهوع، استفراغ، در پاره&zwnj;ای موارد استفراغ سياه رنگ و مدفوع سياه است. شش ساعت پس از مصرف قرص برنج، مرگ فرد رخ می&zwnj;دهد. </p> <p><br /> &nbsp;</p>

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی ايران، در چهار ماه نخست سال جاری ۱۱۶ تن در چهار استان‌ به دليل استفاده از قرص‌ برنج جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) امروز شنبه ۱۴ مردادماه گزارش داد، برپايه آمار سازمان پزشکی قانونی، در چهار ماهه نخست سال جاری تنها در استان‌های تهران، مازندران، گيلان و لرستان ۱۱۶ نفر بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند که از اين تعداد ٧٣ تن مرد و ٤٣ تن زن بوده‌اند.

بين افراد درگذشته ٣١ مرد و ۱۶ زن در استان تهران، هفت مرد و ١٠ زن در استان مازندران، ٩ مرد و ١٠ زن در استان لرستان و در استان گيلان ۲۶ مرد و هفت زن بوده‌اند.

برپايه آمار سازمان پزشکی قانونی، از ميان اين چهار استان بيشترين ميزان وقوع مرگ بر اثر مصرف قرص برنج در استان‌های مازندران و لرستان رخ داده است به‌طوری که در چهار ماه نخست سال گذشته در مازندران پنج و در لرستان شش مورد مرگ روی داده بود در حالی که در چهار ماه نخست سال جاری ١٧ نفر در مازندران و ١٩ نفر در لرستان بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند.

قرص برنج از خود گاز فسفيد توليد می‌کند و برای جلوگيری از آفت‌زدگی برنج در انبار‌ها مورد استفاده قرار می‌گيرد و به‌راحتی نيز در عطاری‌ها فروخته می‌شود

در استان گيلان نيز که طی چهار ماه نخست سال گذشته ٢١ نفر براثر مصرف قرص برنج جان خود را از دست داده بودند، امسال مرگ ٣٣ تن ثبت شد.

اين در حالی است که طی چهار ماه نخست سال گذشته در استان تهران ۶۶ نفرو امسال در همين بازه زمانی ۴۷ تن بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.

در سال‌های اخير جرايم خشن، قتل، خودکشی با قرص برنج و سقط جنين در ايران افزايش يافته است. سازمان پزشکی قانونی ٢٣ ارديبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود که رقم ۲۱۴ مورد مرگ بر اثر مسموميت قرص برنج در سال ١٣٨٧ به ۴۶۳ مورد در سال ١٣٩٠ رسيده است.

به گفته رئيس پزشکی قانونی در سال گذشته بيشترين موارد مرگ ناشی از مسموميت با قرص برنج در تهران ثبت شده است که تعداد آن‌ها به ۲۰۵ فوتی می‌رسد.

آبان ماه ۱۳۸۸ يک کشاورز ۵۵ ساله اهل بابل کنار به خاطر خشکسالی و بدهکاری، با مصرف قرص برنج خودکشی کرد.

قرص برنج يا همان فسفيد آلومينيوم يکی از سمی‌ترين آفات شيميايی است که يک عدد آن هزاران شته را از بين می برد.

اين قرص از خود گاز فسفيد توليد می‌کند و برای جلوگيری از آفت‌زدگی برنج در انبار‌ها مورد استفاده قرار می‌گيرد و به‌راحتی نيز در عطاری‌ها فروخته می‌شود.

علائم استفاده از قرص برنج که هيچ پادزهر مشخصی هم ندارند پس از ١٠ تا ۱۵ دقيقه نمايان می‌شوند و شامل بی‌قراری، تحريک‌پذيری، گيجی، سرگيجه، لرزش، دوبينی، عدم تعادل، سرفه‌، تنگی نفس، دردهای شکمی، تهوع، استفراغ، در پاره‌ای موارد استفراغ سياه رنگ و مدفوع سياه است. شش ساعت پس از مصرف قرص برنج، مرگ فرد رخ می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    چطور قرص به این سمی را اجازه فروش میدهند؟ قدیم از سنگ نمک برای نگهداری برنج استفاده می کردند.