ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای آمریکایی خارج‌شده از سوریه پس از چهار هفته عراق را ترک خواهند کرد

در پی دیدار وزیران دفاع آمریکا و عراق، دو طرف اعلام کردند سربازان آمریکایی که از سوریه به عراق عقب‌نشینی کرده‌اند پس از چهار هفته به پایگاه‌هایشان در قطر، کویت یا آمریکا خواهند رفت.

پس از مذاکرات وزیران دفاع عراق و آمریکا در بغداد دو طرف از خروج سربازان آمریکایی که از سوریه به عراق عقب‌نشینی کرده‌اند در مدت چهار هفته خبر دادند. این نیروها به پایگاه‌هایشان در قطر و یا کویت منتقل خواهند شد.

یک سرباز آمریکایی در یک پایگاه نظامی در اطراف فرودگاه بغداد ـ عکس از AFP

در پی سفر غیرمنتظره مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در روز گذشته، چهارشنبه یکم آبان / ۲۳ اکتبر به بغداد او با مقام‌های عراقی درباره وضعیت سربازان آمریکایی خارج‌شده از سوریه که به عراق رفته‌اند گفت‌وگو کرد.

پس از دیدار با نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق، مارک اسپر اعلام کرد، سربازان آمریکایی که از سوریه به عراق عقب‌نشینی کرده‌اند در مدت چهار هفته بعد از این کشور خارج خواهند شد.

روز دوشنبه ۲۱ اکتبر/ ۲۹ مهر مارک اسپر در یک نشست خبری در کابل گفته بود با مقامات وزارت دفاع عراق به توافق رسیده‌ است که هزار نفر از نیروهای نظامی آمریکا پس از عقب‌نشینی از سوریه در غرب این کشور مستقر شوند. اسپر افزوده بود این نیروها مأموریت دارند که به دفاع از عراق و انجام عملیات علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) کمک کنند.

ارتش عراق سه‌شنبه ۳۰ مهر / ۲۲ اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که از سوریه خارج شده‌اند اجازه ماندن در این کشور را ندارند و فقط می‌توانند از طریق اقلیم کردستان از عراق خارج شوند.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولتش مجوزی برای ورود نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به خاک عراق صادر نکرده و هر نیروی خارجی که بخواهد در عراق باشد باید موافقت دولت این کشور را داشته باشد.

نجاح الشمری نیز پس از دیدار با مارک اسپر خروج نیروهای آمریکایی در چهار هفته را تأیید کرد و گفت این نیروها به پایگاه‌هایشان در قطر و کویت و یا آمریکا خواهند رفت.

وزیر دفاع عراق افزود در حال حاضر شمار سربازان آمریکایی در عراق ۱۵۰ نفر است.

روزنامه نیویورک تایمز پنج‌شنبه ۲ آبان / ۲۴ اکتبر در گزارشی نوشته است که هم‌اکنون ۲۰۰ هزار سرباز آمریکایی در کشورهای خارجی، از جمله در مناطق جنگی مانند سومالی، افغانستان، عراق و حتی سوریه مستقر هستند.

بنا به این گزارش در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شمار سربازان آمریکایی مستقر در خاورمیانه بیشتر از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما است.

نیویورک تایمز افزوده است ترامپ علاقه‌ای به پایان دادن به جنگ‌ها ندارد و تنها سربازان را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌کند.

براساس آمار نیویورک تایمز، در سال ۲۰۱۹ آمریکا حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار سرباز در افغانستان، ۲۰۰ نیرو در سوریه، شش هزار سرباز در عراق، ۴۵ هزار تا ۶۵ هزار نفر در عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس، شش تا هفت هزار سرباز در آفریقا، ۷۸ هزار نیرو در ژاپن و کره جنوبی، بیش از ۳۵ هزار سرباز در کشورهای عضو ناتو و دو هزار نیروی نظامی در مناطق مختلف دیگر دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.