ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عباس درخواست به رسميت شناخته شدن فلسطين را بار ديگر مطرح می‌کند

<p>محمود عباس، رئيس جمهوری فلسطين به هنگام سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواخر ماه سپتامبر درخواست به رسميت شناخته شدن کشور فلسطين را مطرح خواهد کرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش آسوشيتدپرس، وزير امور خارجه فلسطين روز شنبه، چهار اوت (۱۴ مرداد) با اعلام اين خبر گفت، عباس هنوز تصميم نگرفته&zwnj;است که چه زمانی درخواست برای رای&zwnj;گيری دراين&zwnj;باره را مطرح کند.</p> <p><br /> به نظر می&zwnj;رسد که زمان برای اين پيشنهاد که کشور فلسطين به رسميت شناخته شود حياتی است چرا که اين اميد را در فلسطينيان تقويت می&zwnj;کند که به اين ترتيب، کرانه باختری، غزه و اورشليم شرقی که از سال ۱۹۶۷ در تسخير اسرائيليان بوده است، از ديد جهانيان جزء قلمرو فلسطين به شمار خواهد آمد.</p> <p><br /> برخی از معاونان عباس بر اقدام سريع در اين باره اصرار دارند حال آن&zwnj;که گفته می&zwnj;شود خود عباس تمايل دارد تا بعد از انتخابات رياست جمهوری آمريکا در ماه نوامبر در اين مورد صبر کند چرا که طرح چنين درخواستی پيش از آن انتخابات می&zwnj;تواند شرايط را برای انتخاب مجدد باراک اوباما به رياست جمهوری آمريکا به طور ناخوشايندی پيچيده&zwnj;تر کند.</p> <blockquote> <p>به گفته وزير امور خارجه فلسطين، عباس اين موضوع را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۷ سپتامبر مطرح خواهد کرد</p> </blockquote> <p>مقامات فلسطينی تاکنون به طور علنی در مورد رقبای انتخابات رياست جمهوری آمريکا موضعی اتخاذ نکرده&zwnj;اند، هر چند که نااميدی خود را از مشاهده ناتوانی اوباما در اعمال فشار بر اسرائيل ابراز کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> آنها اميدوارند که اگر اوباما مجددا به رياست جمهوری آمريکا انتخاب شود، به طور قاطعانه&zwnj;تری به اوضاع خاورميانه بپردازد و خود را کمتر به برخی از سياست&zwnj;های کشورش مقيد کند که دست و پای رئيسان جمهور آمريکا را در دوران نخست رياست جمهوری&zwnj;شان می&zwnj;بندد.</p> <p><br /> آمريکا و اسرائيل با اين پيشنهاد فلسطينيان مخالف&zwnj;اند و احتمال دارد که به اقدامات تنبيهی متوسل شوند.</p> <p><br /> به گفته وزير امور خارجه فلسطين، عباس اين موضوع را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۷ سپتامبر مطرح خواهد کرد و سپس درخواست به رسميت شناخته شدن فلسطين را به اين نهاد جهانی می&zwnj;فرستد. <br /> &nbsp;</p>

محمود عباس، رئيس جمهوری فلسطين به هنگام سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواخر ماه سپتامبر درخواست به رسميت شناخته شدن کشور فلسطين را مطرح خواهد کرد.

به گزارش آسوشيتدپرس، وزير امور خارجه فلسطين روز شنبه، چهار اوت (۱۴ مرداد) با اعلام اين خبر گفت، عباس هنوز تصميم نگرفته‌است که چه زمانی درخواست برای رای‌گيری دراين‌باره را مطرح کند.

به نظر می‌رسد که زمان برای اين پيشنهاد که کشور فلسطين به رسميت شناخته شود حياتی است چرا که اين اميد را در فلسطينيان تقويت می‌کند که به اين ترتيب، کرانه باختری، غزه و اورشليم شرقی که از سال ۱۹۶۷ در تسخير اسرائيليان بوده است، از ديد جهانيان جزء قلمرو فلسطين به شمار خواهد آمد.

برخی از معاونان عباس بر اقدام سريع در اين باره اصرار دارند حال آن‌که گفته می‌شود خود عباس تمايل دارد تا بعد از انتخابات رياست جمهوری آمريکا در ماه نوامبر در اين مورد صبر کند چرا که طرح چنين درخواستی پيش از آن انتخابات می‌تواند شرايط را برای انتخاب مجدد باراک اوباما به رياست جمهوری آمريکا به طور ناخوشايندی پيچيده‌تر کند.

به گفته وزير امور خارجه فلسطين، عباس اين موضوع را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۷ سپتامبر مطرح خواهد کرد

مقامات فلسطينی تاکنون به طور علنی در مورد رقبای انتخابات رياست جمهوری آمريکا موضعی اتخاذ نکرده‌اند، هر چند که نااميدی خود را از مشاهده ناتوانی اوباما در اعمال فشار بر اسرائيل ابراز کرده‌اند.

آنها اميدوارند که اگر اوباما مجددا به رياست جمهوری آمريکا انتخاب شود، به طور قاطعانه‌تری به اوضاع خاورميانه بپردازد و خود را کمتر به برخی از سياست‌های کشورش مقيد کند که دست و پای رئيسان جمهور آمريکا را در دوران نخست رياست جمهوری‌شان می‌بندد.

آمريکا و اسرائيل با اين پيشنهاد فلسطينيان مخالف‌اند و احتمال دارد که به اقدامات تنبيهی متوسل شوند.

به گفته وزير امور خارجه فلسطين، عباس اين موضوع را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۷ سپتامبر مطرح خواهد کرد و سپس درخواست به رسميت شناخته شدن فلسطين را به اين نهاد جهانی می‌فرستد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عباس

    لطفا در بکار بردن واژه ها دقت کنید: "به اين ترتيب، کرانه باختری، غزه و اورشليم شرقی که از سال ۱۹۶۷ در تسخير اسرائيليان بوده است، از ديد جهانيان جزء قلمرو فلسطين به شمار خواهد آمد." این سرزمینها نه در "تسخیر" بلکه در "اشغال" اسرائیلیان بوده!