ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای عالی اشتغال پس از یک سال تعطیلی تشکیل جلسه می‌دهد

«نهایی کردن برنامه‌ اشتغال سال ۹۸، تحلیل برنامه‌های فعال بازار کار، آخرین وضعیت فعالیت کارگروه‌های اشتغال و آخرین گزارش از اجرای برنامه اشتغال روستایی» از برنامه‌های این جلسه اعلام شده است.

محمد اسکندری، رئیس دبیرخانه «شورای عالی اشتغال» از تشکیل جلسه این شورا در روز سه‌‌شنبه ۱۴ آبان خبر داد. این جلسه در حالی تشکیل می‌شود که شورای عالی اشتغال با بی‌توجهی به شرایط بغرنج بازار کار، از مهر ۹۷ تاکنون در «تعطیلی» به‌سر می‌برد.

شورای عالی اشتغال به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسکندری روز یک‌شنبه ۱۲ آبان از فعالیت دوباره شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است روز سه‌شنبه ۱۴ آبان، هفتاد و نهمین نشست شورای عالی اشتغال به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

به گفته او قرار است در این جلسه «نهایی کردن برنامه‌ اشتغال سال ۹۸، تحلیل برنامه‌های فعال بازار کار، آخرین وضعیت فعالیت کارگروه‌های اشتغال و آخرین گزارش از اجرای برنامه اشتغال روستایی» مورد بررسی قرار گیرند و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه ۱۳ آبان، دستور کارهای این نشست را نهایی خواهد کرد.

شورای عالی اشتغال موظف است طبق قانون «تشکیل شورای عالی اشتغال» دو بار در سال تشکیل جلسه دهد. این شورا متشکل از چند وزیر، معاونان رئیس جمهوری، نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ست و باید هر شش ماه یک بار در جلسه‌ای به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران مصوبات کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال را بررسی و تصویب کند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها از آمار بیکاری و تغییر شاخص فلاکت در ایران، این شاخص به سمت وضعیت هشدار‌ در حال افزایش است.

شاخص فلاکت یک نشانگر اقتصادی است که وضعیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را با جمع ‌زدن نرخ بیکاری و نرخ تورم نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)‌، شاخص فلاکت ایران در تابستان ۹۸ به رقم ۵۳,۲ درصد رسیده است. با این وجود شورای عالی اشتغال که خود را متولی سیاست‌گذاری در زمینه اشتغال و بازار کار می‌داند، از دی ۹۷ تاکنون تشکیل جلسه نداده است.

فتح‌الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران، پیشتر به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته بود یکی از دلایل تأخیر در برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال این است که دولت می‌خواهد مانع از فشار کارگران بر کارفرمایان شود.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.