ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهران در زمان برگزاری اجلاس غيرمتعهدها پنج روز تعطيل می‌شود

<p>علی سعيدلو، رئيس ستاد برگزاری اجلاس غيرمتعهدها اعلام کرد در زمان برگزاری اين اجلاس تهران پنج روز تعطيل خواهد شد.</p> <!--break--> <p><br /> علی سعيدلو امروز، چهارشنبه ۱۸ مردادماه به رسانه&zwnj;های ايران گفت تعطيلی تهران در روزهای سه&zwnj;شنبه، چهارشنبه، پنج&zwnj;شنبه، جمعه و شنبه هفت تا ۱۱ شهريورماه خواهد بود.</p> <p><br /> سعيدلو افزود: &quot;اين تصميم برای برگزاری هر چه آرام&zwnj;تر اين اجلاس گرفته شد.&quot;</p> <p><br /> محمود احمدی&zwnj;نژاد نيز امروز در حاشيه جلسه هيئت دولت از تصويب تعطيلی تهران در روزهای برگزاری اجلاس غيرمتعهدها خبر داد.</p> <p><br /> شانزدهمين اجلاس سران جنبش غير متعهدها با حضور نمايندگان نزديک به ۱۲۰ کشور در تهران برگزار می&zwnj;شود که پنجم تا ششم شهريور اجلاس کار&zwnj;شناسان، هفتم تا هشتم اجلاس وزرا و نهم و دهم اجلاس سران غير متعهد&zwnj;ها خواهد بود.</p> <p><br /> جنبش غيرمتعهدها ۱۲۰ عضو دارد که افزون بر آن ۲۰ عضو ديگر از سازمان&zwnj;های بين&zwnj;المللی نيز ناظر اين اجلاس هستند.</p> <blockquote> <p>هزينه&zwnj;ای بالغ بر ۱۵۰ ميليارد تومان اعتبار اوليه برای سالن بزرگ اجلاس غيرمتعهدها پيش&zwnj;بينی شده است</p> </blockquote> <p>علی سعيدلو گفت: &quot;دعوت&zwnj;نامه برای حدود ۱۲۰ هيئت ارسال شده و وزارت خارجه نيز از طريق سفرايش اين موضوع را پيگيری می&zwnj;کند و تا چند روز آينده مشخص خواهد شد که از هر کشوری در چه سطحی حضور می&zwnj;يابند.&quot;</p> <p><br /> روز گذشته محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران گفته بود تهران در مدت اجلاس غيرمتعهدها احتمالأ تنها در روزهای هفت و هشت شهريور تعطيل خواهد بود.</p> <p><br /> پيش از اين سرهنگ محسن مهرايی، رئيس پليس ترافيک شهری نيز درباره شرايط ترافيکی روزهای برگزاری اجلاس جنبش غيرمتعهد&zwnj;ها گفته بود برای اجلاس غيرمتعهدها تدابير ويژه ترافيکی اتخاذ شده و محدوديت ترافيکی خاصی نيز درنظر گرفته شده است.</p> <p><br /> از سوی ديگر ساختمان بزرگ اجلاس سران کشورهای عضو سازمان غير&zwnj;متعهد در تهران، با ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکی در همين ماه به بهره&zwnj;برداری می&zwnj;رسد.</p> <p><br /> عمليات اجرايی ساخت اين سالن بزرگ در ۱۵ بهمن&zwnj;ماه ۱۳۹۰ با کارفرمايی سازمان مجری ساختمان&zwnj;ها و تأسيسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است.</p> <p><br /> اين سالن در گذشته ۲۴ هزار متر مربع بوده است که در طرح جديد همزمان با افزايش ظرفيت سالن اصلی در ۳۶ هزار متر مربع ساختمان&zwnj;های ديگری به آن افزوده خواهد شد.</p> <p><br /> هزينه&zwnj;ای بالغ بر ۱۵۰ ميليارد تومان اعتبار اوليه برای اين سالن پيش&zwnj;بينی شده است.</p> <p><br /> به گفته سعيدلو تاکنون برخی&zwnj; از مقامات جهانی از جمله بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل تمايل خود را برای شرکت در اين اجلاس اعلام کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

علی سعيدلو، رئيس ستاد برگزاری اجلاس غيرمتعهدها اعلام کرد در زمان برگزاری اين اجلاس تهران پنج روز تعطيل خواهد شد.

علی سعيدلو امروز، چهارشنبه ۱۸ مردادماه به رسانه‌های ايران گفت تعطيلی تهران در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه هفت تا ۱۱ شهريورماه خواهد بود.

سعيدلو افزود: "اين تصميم برای برگزاری هر چه آرام‌تر اين اجلاس گرفته شد."

محمود احمدی‌نژاد نيز امروز در حاشيه جلسه هيئت دولت از تصويب تعطيلی تهران در روزهای برگزاری اجلاس غيرمتعهدها خبر داد.

شانزدهمين اجلاس سران جنبش غير متعهدها با حضور نمايندگان نزديک به ۱۲۰ کشور در تهران برگزار می‌شود که پنجم تا ششم شهريور اجلاس کار‌شناسان، هفتم تا هشتم اجلاس وزرا و نهم و دهم اجلاس سران غير متعهد‌ها خواهد بود.

جنبش غيرمتعهدها ۱۲۰ عضو دارد که افزون بر آن ۲۰ عضو ديگر از سازمان‌های بين‌المللی نيز ناظر اين اجلاس هستند.

هزينه‌ای بالغ بر ۱۵۰ ميليارد تومان اعتبار اوليه برای سالن بزرگ اجلاس غيرمتعهدها پيش‌بينی شده است

علی سعيدلو گفت: "دعوت‌نامه برای حدود ۱۲۰ هيئت ارسال شده و وزارت خارجه نيز از طريق سفرايش اين موضوع را پيگيری می‌کند و تا چند روز آينده مشخص خواهد شد که از هر کشوری در چه سطحی حضور می‌يابند."

روز گذشته محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران گفته بود تهران در مدت اجلاس غيرمتعهدها احتمالأ تنها در روزهای هفت و هشت شهريور تعطيل خواهد بود.

پيش از اين سرهنگ محسن مهرايی، رئيس پليس ترافيک شهری نيز درباره شرايط ترافيکی روزهای برگزاری اجلاس جنبش غيرمتعهد‌ها گفته بود برای اجلاس غيرمتعهدها تدابير ويژه ترافيکی اتخاذ شده و محدوديت ترافيکی خاصی نيز درنظر گرفته شده است.

از سوی ديگر ساختمان بزرگ اجلاس سران کشورهای عضو سازمان غير‌متعهد در تهران، با ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکی در همين ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

عمليات اجرايی ساخت اين سالن بزرگ در ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۰ با کارفرمايی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است.

اين سالن در گذشته ۲۴ هزار متر مربع بوده است که در طرح جديد همزمان با افزايش ظرفيت سالن اصلی در ۳۶ هزار متر مربع ساختمان‌های ديگری به آن افزوده خواهد شد.

هزينه‌ای بالغ بر ۱۵۰ ميليارد تومان اعتبار اوليه برای اين سالن پيش‌بينی شده است.

به گفته سعيدلو تاکنون برخی‌ از مقامات جهانی از جمله بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل تمايل خود را برای شرکت در اين اجلاس اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    بان کی مون !!!!!

  • کاربر مهمان

    اينهمه هزينه و باج 100 ميليارد تومان از جيب مردم براي کمک به اسد جاني ؟!

  • کاربر مهمان

    به اينها اشکنه پياز ميدهند يا جوجه کباب غير صفي و کباب بختياري ؟!....

  • کاربر مهمان

    سایت «دی‌نیوز» از خرید ۵۰ میلیارد تومانی ۲۰۰ خودروی بنز فوق لوکس و اجاره ۷۰۰ سوئیت، خانه و هتل گران‌قیمت در شمال شهر تهران برای شرکت کنندگان در اجلاس سران عدم تعهد خبر داد. این سایت محافظه‌کار روز دوشنبه (۱۶ امرداد) نوشته که مسئولان برگزار کننده این اجلاس با هدف «حفظ آبروی» نظام ۲۰۰ خودروی بنز فوق لوکس به ارزش تفریبی ۵۰ میلیارد تومان خریداری کرده‌اند. آن‌طور که این سایت نوشته است در صورتی که این خودرو‌ها «ضد گلوله» باشند٬ قیمت هر یک از آن‌ها یک میلیارد تومان است که مجموع این خرید هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است. این سایت محافظه‌کار آمار مهمانان در این اجلاس را سه هزار نفر اعلام کرده و نوشته برای آن‌ها در مناطق شمالی شهر تهران ۷۰۰ سوئیت، خانه و هتل گران‌قیمت اجاره شده است. «دی‌نیوز» به دیگر هزینه‌های برگزاری این اجلاس در شرایطی که مقام‌های جمهوری اسلامی از مردم می‌خواهند در برابر فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها مقاومت کنند٬ اشاره‌ای نکرده است. ۲۴ تیر ماه امسال نیز سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» گزارش کرده بود هفت هزار نفر٬ مهمان اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران خواهند بود که برای اسکان آن‌ها علاوه بر هتل‌ها، برخی خانه‌های «لوکس» و «ویلایی» نیز در نظر گرفته شده است.