ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمالوندی: در غنی‌سازی به ۹ هزار و ۵۰۰ سو خواهیم رسید

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در توضیحات تازه‌ای درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی گفت «صبح شنبه به سطح غنی‌سازی ۴,۵ درصد و به حد پایدار می‌رسیم».

در پی اعلام گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی با افزایش ظرفیت سایت فردو به ۹ هزار و ۵۰۰ سو خواهد رسید و سطح غنی‌سازی نیز صبح شنبه آینده به ۴,۵ درصد افزایش خواهد یافت.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران پنج‌شنبه ۱۶ آبان گفت: «در حوزه غنی‌سازی، روزهای سه‌شنبه و دوشنبه هفته جاری و روز قبل از آن به ۸ هزار و ۶۰۰ سو ظرفیت تولید دست یافتیم و با ۹۰۰ سو که در فردو به این ظرفیت اضافه می‌شود به ۹ هزار و ۵۰۰ سو خواهیم رسید که این در حدود ظرفیت پیش از برجام که حداکثر ۱۱ هزار سو بود، است.»

واحد «سو» کیلوگرم است و حجم تولید اورانیم غنی‌شده (تا یک درصد خلوص معین) را در طول یک سال نشان می‌دهد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خردادماه سال ۱۳۹۷ دستور داد که سازمان انرژی اتمی آمادگی لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را فعلاً در چارچوب برجام فراهم کند.

بهروز کمالوندی همچنین گفت: «تزریق گاز، خلاء سازی خطوط، رساندن سانتریفیوژها به دوره اسمی، بررسی شیرها، سامانه‌های اتوماسیون و زنجیرهای سانتریفیوژها با سرعت بسیار زیاد و موفقیت آمیز انجام شده است و تا ساعت ۲۴ پنج‌شنبه کار خارج کردن گازهای سبک را تمام می‌کنیم و به مرحله برداشت محصول می‌رسیم.»

او افزود: «از روز پنجشنبه محصول، نمونه‌گیری می‌شود و تا روز شنبه روند پایداری ادامه خواهد یافت و بازرسان آژانس این نمونه‌ها را می‌بینند. حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح شنبه به سطح غنی‌سازی ۴,۵ درصد و به حد پایدار می‌رسیم.»

به‌گفته کمالوندی روز شنبه در بازدید خبرنگاران نشست خبری نیز برگزار خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که شورای حکام امروز پنج‌شنبه ۱۶ آبان / ۷ نوامبر برای گفت‌وگو و رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران در وین پشت درهای بسته تشکیل جلسه می‌دهد.

سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای تأیید کرد که از ورود یکی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات نظنز جلوگیری کرده است.

خبرگزاری‌های داخلی ایران، صبح چهارشنبه ۱۵ آبان اعلام کردند که براساس گام چهارم کاهش تعهدات برجامی روند گازدهی به سانتریفیوژهای فعال در سایت فردو با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.