ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر کلینتون به ترکیه برای گفت‌گو درباره بحران سوریه

<div dir="RTL">ایالات متحده تحریم&zwnj;های جدیدی علیه سوریه و متحدانش تصویب کرد. در همین حال هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا به منظور &nbsp;گفت&zwnj;وگو درباره بحران سوریه &nbsp;راهی کشور ترکیه شد.</div> <!--break--> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">به گزارش رویترز کلینتون که سفر یازده روزه خود به آفریقا را به پایان رسانده&zwnj; است، امروز ۱۱ اوت (۲۱ مرداد)از کشور کوچک گابون در غرب آفریقا به استانبول سفر کرد تا با نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکیه درباره سوریه گفت&zwnj;وگو کند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">رویترز این سفر را در راستای &quot;برنامه&zwnj;ریزی برای سقوط بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه&quot; ارزیابی کرده است.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL"><blockquote> <div dir="RTL">کلینتون همچنین در این سفر با جمعی از چهره&zwnj;های اپوزیسیون سوریه دیدار خواهد کرد، مقامات آمریکا در هفته&zwnj;های اخیر پیروزی&zwnj;های شورشیان در میدان&zwnj;های جنگ و نیز فرار چهره&zwnj;های ارشد نظامی و سیاسی سوریه از جمله ریاض حجاب، نخست وزیر سوریه را نشانه&zwnj;های سقوط بشار اسد دانسته&zwnj;اند</div> </blockquote></div> <div dir="RTL">به گفته مقامات آمریکا، کلینتون در سفر یک روزه خود به استانبول در جریان نگرانی&zwnj;ها و ملاحظات ترکیه در رابطه با تحولات سوریه قرار می&zwnj;گیرد.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">از نگاه آمریکا، کشور ترکیه یکی از اصلی&zwnj;ترین منتقدان دمشق است. در عین حال این کشور نقشی کلیدی در حمایت از اپوزیسیون سوریه ایفا می&zwnj;کند و برای آن&zwnj;چه مقامات آمریکا &quot;سقوط اجتناب&zwnj;ناپذیر&quot; حکومت بشار اسد می&zwnj;نامند، برنامه&zwnj;ریزی می&zwnj;کند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">مقامات آمریکا به طور خاص علاقه دارند تحلیل&zwnj;های ترکیه را در رابطه با این مسئله که از پی قیام مردم سوریه و آشوب&zwnj;های آن، کدام نیروهای سیاسی ظهور خواهند کرد، بشنوند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">کلینتون همچنین در این سفر با جمعی از چهره&zwnj;های اپوزیسیون سوریه دیدار خواهد کرد. او و دیگر مقامات آمریکا در هفته&zwnj;های اخیر پیروزی&zwnj;های شورشیان در میدان&zwnj;های جنگ و نیز فرار چهره&zwnj;های ارشد نظامی و سیاسی سوریه از جمله ریاض حجاب، نخست وزیر سوریه را نشانه&zwnj;های سقوط بسار اسد دانسته&zwnj;اند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">روز گذشته، جمعه نیز در واشنگتن، وزارت خزانه&zwnj;داری و وزارت امور خارجه تحریم&zwnj;های جدیدی علیه سوریه تصویب کردند، این تحریم&zwnj;ها شامل شرکت دولتی نفتی سیترول در سوریه می&zwnj;شود که به ایران بنزین صادر کرده &zwnj;است.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">حزب&zwnj;الله لبنان نیز مشمول این تحریم&zwnj;های جدید است، مقامات آمریکا، کمک&zwnj;های لجستیکی &quot;گسترده&zwnj;&quot; این گروه به حکومت بشار اسد &nbsp;را دلیل تحریم&zwnj;های جدید حزب&zwnj;الله عنوان کرده&zwnj;اند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">این تحریم&zwnj;ها اگرچه به حکومت اسد ضربه زده، با این حال هنوز نتوانسته&zwnj; است آن را از سرکوب قیام مردم سوریه بازدارد.</div>

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    هر چی بیشتر خبرها رو میخونی بیشتر گیج میشی. ما نفهمیدیم اینروزها چی به چیه. تجمع کوبا نیکاراگوئه ونزوئلا یعنی کشورهای همسایه سوریه! در تهران برای حل مشکل سوریه. آدم شک میکنه و میره نقشه جهان رو نگاه میکنه ببینه سوریه شاید اسباب کشی کرده و ما نمیدونیم. بعد خانم کلینتون و ترکیه و اپوزیسیون مخالف اسد همه با هم تو ترکیه و همزمان با تجمع همسایگان سوریه اسباب کشی کرده در تهران. جل الخالق عاقبت همه رو بخیر کن.

  • کاربر مهمان

    یکی از پاسداران برجسته و مهم که رییس بسیجیان آدمکش در جنوب تهران است نامش آقای لام است ل! او در یک درفشانی در مسجد بگوش برادر من که یک سپاهی سابق و دوست اوست همین دوساعت پیش گفت. « از حماقت دولت و وزیر خارجه و حرف گوش نکردن از آقا امام خامنه ای این نشست تهران صددرصد شکست است٬ بابا حتا خود اسدم این فستیوال حماقت رو بایکوت کرده! حتا افغانستانم نیومده. حیف اینهمه مرغ که خرج اینهمه مهمون دگوری شده! پایان نقل قول. آری در حالی که سوریه در حال غرق کامل در محتویات چاه سامراء است امام خامنه ای مبتکر دخالت در امور داخلی سوریه شده و گره زدن ایران بسرنوشت این کشور. حالا که رهبری ر...ده جان نثار او آقای لام ل گفته که اگر تمامی فرمایشات رهبری و درفشانی هایش مورد عمل قرار گرفته بود هم اجلاس تهران و سران متعهد به جهالت درست عمل می کرد و هم بشار اسد رییس جمهور ایران می شد. گفته می شود امام خامنه ای چندین بار به احمدی نژاد گفته تو خرفت و کوتوله ای ایکاش من یک پیشکاری چون جاج بشار داشتم.

  • مطلع از درون از تهران

    محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر جمهوری اسلامی در سوریه، در یک مصاحبه اعلام کرد پس از آن که ۴۸ ایرانی در شهر دمشق، پایتخت سوریه، گروگان گرفته شدند «اغلب ایرانیان مقیم سوریه» از این کشور خارج و به تهران و لبنان و کره ی شمالی انتقال داده شده‌اند... لازم بیادآوری ست که در حومه دمشق یک پادگان سپاه پاسداران با پول ایران ساخته شده که در آن هزار و نهصد پاسدار بطور دائم و چهار هزار و سیصد بسیجی پاسدار بطور علی البدل در آنجا هستند. گروهی از آنها مدام بین لبنان و سوریه در رفت و آمدند. گروهی کارشناس کره ای نیز بین تهران دمشق و بیروت و جنوب لبنان در رفت آمدی مداومند. اینک گروه کثیری از آنها و خصوصا خانواده هایشان از دمشق خارج شده اند. با این حال یک گروه ضربت که بنام گروه نجات نام گرفته اند و از زبده ترین پاسداران هستند با هشت هواپیمای نظامی روسی به دمشق آورده شده اند. اینها که حدود ششصد نفرند با سلاحها و تجهیزات بسیار پیشرفته ی اتریشی وارد دمشق شده اند برای نجات اسد آمده اند. اینان پیش از رفتن به دمشق نزد رهبری رفته اند و رهبری داستان طارق را که با کمتر از چهارصد نفر به اسپانیا رفت و اسپانیا و اندلس را فتح کرد نقل کرده و گفته شما بدون نجات اسد باز نگردید!!! اگر یادتان باشد طارق در آن داستان وقتی به منطقه ای که امروز جبل الطارق نام دارد رسید که هم پایان دریاست و هم آغاز کوهستان کشتی ها را سوزاند .و به سربازان اسلام گفت ما یا همگی کشته خواهیم شد و یا پیروز!! آری این گروه نجات رفته تا اسد را از حادثه سالم بیرون آورد!! اما ایکاش مردم ایران یک رهبری سالم و کاردان همانند چرچیل و یا جنرال دوگل داشتند که هم فرهمند باشد و هم دموکرات و نه اصلاحطلب و سبز علوی یا سبز علفی.