ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم اعتراضات به گرانی بنزین، خشونت ماموران و کشته شدن دست‌کم چهار معترض

در شامگاه شنبه (۲۵ آبان)، خشونت ماموران در مقابل معترضان بیشتر شد. تصاویر دلخراشی از تیر خوردن معترضان در شهرهای مختلف منتشر شده است.

امروز، شنبه ۲۵ آبان اعتراض‌ها به افزایش ناگهانی و سه برابری بنزین در شهرهای مختلف ایران ادامه یافت. تعداد شهرهایی که به این اعتراضات پیوسته‌اند، از شب گذشته بیشتر شده است. مردم با بستن جاده‌ها و خیابان‌ها، آتش زدن لاستیک و سر دادن شعار اعتراض می‌کنند. در مقابل، نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم، گاز اشک آور، ماشین آپپاش و در مواردی تیراندازی با معترضان برخورد می‌کنند. علاوه بر کشته شدن یک معترض سیرجانی در شب گذشته، امروز خبر تایید نشده‌ای درباره کشته شدن یک نفر از معترضان به نام میثم منیعات در خرمشهر و معترضانی در بهبهان و شیراز و کرج منتشر شده است. اویدئویی که از شلیک به سمت معترضان در معالی آباد شیراز منتشر شده، جوانی را نشان می‌دهد که به نظر می رسد تیر به قلبش برخورد کرده است. فیلم مشابهی درباره جاده ساوه منتشر شده است.

اعتراضات به گرانی بنزین در زنجان/۲۵ آبان ۱۳۹۸

گزارش زنده:

از زنجانو چهاراه سعدی گزارش رسیده که اینترنت موبایل قطع است و ماموران با ماشین‌های آب‌پاش به مردم آب پاشیدند و معترض‌ها را بازداشت کردند. اعتراضات در مشهر با غروب آفتاب بیشتر شده است. رسانه‌‌های داخلی در پوشش حوادت روز دوم اعتراضات سکوت کرده‌اند یا آن را به عوامل خط گرفته از خارج از کشور نسبت داده‌اند. در گزارش‌های آنها معترضان «اغتشاشگر» و «ضد انقلاب» خوانده شده‌اند.

برخی از گزارش‌ها حاکی از آنند که اعتراضات در برخی از مناطق خشونت بیشتری پیدا کرده است. از شهرهای حومه تهران به طور خاص، درگیری گزارش می‌شود. تصاویر دلخراشی از تیرخوردن یک معترض در جاده ساوه  و معترض دیگری در شهریار منتشر شده است. در محله آریاشهر تهران شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سرداده شده و علیه مردم از گاز اشک‌آور استفاده شده است. در خیابان پیروزی تهران، مردم به معترضان پیوسته‌اند و در تهرانپارس هم بانکی به آتش گرفته است.

در میدان شوش تهران ماموران با مردم درگیر شدند. در شیراز یک خودروی پلیس به آتش کشیده شد. در کرج بنر نوری همدانی، مرجع تقلید شیعه را پایین آوردند.

فیلیم از شهریار در استان تهان منتشر شده که فرار نیروی انتظامی را در حال شلیک به سمت مردم نشان می‌دهد:

یک کاربر توییتر با تهیه نقشه‌ای شهرهای محل وقوع اعتراضات را مشخص کرد. به نوشته این کاربر تا ساعت یک که او مشغول این کار بوده ۵۴ شهر در اعتراضات حضور داشته‌اند:

بر اساس اطلاعاتی که رادیو زمانه به دست آورده، اوضاع در شهریار و کرج متشنج بوده است. در کرج اداره راهنمایی و رانندگی به آتش کشیده شد. معترضان به افزایش قیمت بنزین، یکی از جایگاه‌های سوخت در حوالی شهریار را به آتش کشیدند. جاده تهران شهریار مسدود شد. معترضان با تجمع در مقابل دانشگاه آزاد در گوهردشت شعار دادند: ««ملت ما عاصیه، برده‌داری کافیه.» در سرآسیاب ملارد هم بانکی آتش زده شد. حضور ماموران گارد ویژه در تهرانسر پررنگ بوده است.

در شهریار و کرج راهپیمایی‌هایی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در جریان بود. سرعت اینترنت در شهریار و کرج کاهش پیدا کرد، به شکلی که عملاً شبکه‌های اجتماعی از دسترس خارج شدند. شعار استقلال آزاد، جمهوری ایرانی از شعارهای مردم معترض در کرج بوده است.

در کرج، خیابان طالقانی، معترضان از کسبه خواستند که مغازه‌هایشان را تعطیل کنند:

معترضان خیابان‌های اصلی بهارستان، رباط کریم، خیابان ولیعصر شهریار، خیابان کامیون‌داران پردیس به سوی تهران و برخی دیگر از خیابان‌‌ها را با توقف خودورهایشان مسدود کردند. آمد و رفت در اتوبان کرج به تهران نیز مختل شد.

شهر قدس و پردیس هم شاهد اعتراضات بوده‌اند.

در ستارخان تهران، تظاهرات و اعتراض مردم چشمگیر بود:

در بهارستان اصفهان، میدان اصلی شهر، چهارراه ولیعصر خیابان بسته شد.

در گرگان، مردم در خیابان شالیکوبی تجمع کردند.

در هشتگرد استان البرز هم مردم تجمع کرده و شعار دادند. فولادشهر و مریوان هم به اعتراضات پیوستند.

مردم ارومیه شعار دادند:‌ «بیزیم دوشمن بوردادی، یالاندی آمریکادی/دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست»

در چهاردانگه تهران مردم شعار دادند: «پول نفت گم شده؛ خرج فلسطین شده». بزرگراه همت تهران نیز با حضور معترضان و توقف ماشین‌ها بسته شده است:

اصفهان، کرج، سنندج، ایلام، شیراز، تهران، گرمسار، تبریز سقز، چابهار، رشت، اهر، اسلام‌شهر، بهبهان، یزد، سرپل‌ذهاب، گرگان، ارومیه، بوشهر، رودهن، دماوند، جم، یاسوج، بابل، فسا، کنگان و …، از جمله شهرهایی هستند که در اعتراضات امروز حضور داشته‌اند.

صیدال فعال، رئیس مرکز فوریت های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور، شنبه ۲۵ آبان به کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را به «شایعه‌سازی» و «دروغ‌پراکنی» در مورد اعتراضات مردم به گرانی بنزین متهم کرد. صیدال فعال با «معاند» خواندن برخی از کاربرانی که «برای دستیابی به اهداف ضد مردمی، رویدادها را بزرگنمایی می‌کنند»، تهدید کرد با آن‌ها براساس قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان کل کشور نیز معترضان در خیابان را «اخلال‌گرانی که ریشه در خارج دارند» خواند و آن‌ها را به «برخورد قانونی» تهدید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بنزین بهانه است اصل نظام نشانه است

    هرگز فراموش نکنیم بنزین بهانه است اصل نظام نشانه است

  • شاهد علوی

    آخرین آمار جان‌باختگان ۳۶ ساعت تظاهرات اعتراضی ۱۹ نفر/ ۱۴ نفر تائید شده است مریوان: ۶ نفر، هویت ۳ نفر از آن‌ها مشخص شده است: عثمان نادری، مهران تاک، شاهو ولیدی (سایت هه‌نگاو) جوانرود: ۴ نفر، هویت دو نفر از آن‌ها اعلام شده است: کاوە محمدی و حمزە (بدون نام خانوادگی) (سایت هه‌نگاو) سیرجان: جواد نظری فتح‌آبادی خرمشهر: میثم عبدالوهاب عدگی‌پور و علی غزلاوی، ۱۲ساله شیراز: مهدی نیکویی، از طایفه لُرهای دشمن‌زیاری بهبهان: محمدحسین قنواتی، مهرداد دشتی‌زاده،احسان عبدلله‌نژاد اصفهان: ۱ نفر شهریار: ۱ نفر

  • شاهد علوی

    شاهد علوی/ روزنامه‌نگار, [16.11.19 18:02] چگونه این درد را می‌توان تاب آورد؟ یکی از جان‌باختگان امروز جوانرود، پیرمردی است کَرولال که سال‌هاست کارگر فضای سبز شهرداری جوانرود است. این پیرمرد بی‌گناه بی‌زبان را نه با شلیک گلوله، که با ضربات پیاپی قنداق تفنگ به سر و صورتش کشته‌اند. آه ای جمهوری نفرت، آخ و هزار ئاخ. ..... در جوانرود، جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه مردم را به خاک و خون کشیده است. نشانه‌ها و خبرهای نگران کننده‌ جدی وجود دارد که تعداد جان‌باخته‌ها و زخمی‌های تظاهرات اعتراضی امروز مردم در جوانرود از آن‌چه تاکنون اعلام شده بسیار بیشتر باشد... کاش همه این خبرها نادرست باشد.

  • حکومت خلع سلاح نشده = انقلاب سلاخی شده

    شیراز - فوری ⭕️ فیلم به رگبار بستن معترضین با هلیکوپتر گویا حکومت پس قطع اینترنت به صورت وسیعی دست به تهاجم و کشتار جمعی زده است. گفته می‌شود در شیراز و پیرو حملات هوایی دست کم هشت شهروند به شهادت رسیده اند. چنانچه حکومت خلع سلاح نشود، انقلاب سلاخی خواهد شد. ایران کنفدرال

  • به رگبار بستن با هلیکوپتر

    فیلم به رگبار بستن معترضین با هلیکوپتر ▪️اردوی کار: فیلم مربوط به 25 آبان 98 در شیراز است. این نگرانی عمیقا تقویت شده که حکومت پس از قطع اینترنت به صورت وسیعی دست به تهاجم و کشتار جمعی زده باشد.

  • آموزگار پیر

    با سلام و تسلیت و هم مبارک باد بر مردم به پا خاسته ی ایران. اینان مدعیند که با پول سوخت می خواهند ۶۰ ملیون ایرانی را کمک معیشتی کنند. و معیشت یعنی سیر کردن شکم کسی با نواله ای! و این یعنی تحقیر ملتی که صاحب یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. خود مقوله عذر بدتر از گناه است! می گویند شصت ملیون گرسنه را باید سیر کرد! یعنی مملکتی که دارای هشتاد میلیون جمعیت است شصت ملیونش گرسنه هستند و این با یک حساب سرانگشتی می شود ۷۵ درصد مردم ایران بینوا هستند. و این در حالی ست که میلیاردها ثروت مردم توسط حماس فلسطین، جهاد اسلامی، سوریه، عراق، حزب الله لبنان و یمن و حتا در افریقا به غارت برده شده که حتا همانها هم از آن نصیبی نبرده اند چرا که حتا کمک به دیگران درایت می خواهد و کاردانی که وقتی خاتمی و رضایی و روحانی و خامنه ای و حمینی و مداح و روضه خوان و آیت الله مادر خرج می شوند اصلا مال به آتش کشیدن است. و حسن نصرالله بارها با صراحت گفته که از تولد تا مرگ شیعیان لبنانی از جیب مردم ایران است. او حتا نسبت به عرب بودن روحانیون و شخص خامنه ای با صراحت و اصرار اذعان کرده است و البته راست هم می گوید. علاه بر این آقاها و آقازاده های کسانیکه نزدیک بیت رهبری و روحانیون هستند مانند همین رسول دانیالزاده که طبق اخبار صددرصد موثق از دوستان رییسی خاتمی و قالیباف و شخص خامنه ای و روحانی ست گرفته تا ثروتمندان بیخیال دیگر صدها میلیارد دلار و یورو و پاند و ین و... از ایران خارج کرده اند. در هر حال ادعای کمک به شصت میلیون فقیر واقعا پررویی می خواهد برای یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان. ای ایران بیدار شو. من به عنوان یک آموزگار پیر ۷۶ ساله و بازنشسته باید که در این سن بین شش تا هفت ساعت مسافرکشی کنم تا بتوانم زندگی خودم و زن بیمارم را اداره کنم خوشحالم که ناقوس مرگ این رژیم و حتا ناقوس مرگ اسلام سیاسی نواخته شده. امیدوارم نمیرم و ببینم که ایران باعث رفورم این دین نکبت زا و منحوس شده تا شاید بتواند همچون یهودیت و مسیحیت منشاء خیر شود. شاید! اگر چه از این سم مهلک چندان امیدی ندارم. در پایان آگاهتان کنم که بیش از شش ساعت است که این نظر را نوشتم اما اینترنت کار نمی کند شاید اینبار بشود اعلایمی می گویدم.