ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس خبرگان در بیانیه‌ای مردم معترض را «آشوبگر و فرصت‌طلب» نامید

مجلس خبرگان رهبری به خانواده «شهدای امنیت» تسلیت گفته و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی خواسته که با معترضان «با شدت تمام» برخورد کنند.

اعضای مجلس خبرگان در بیانیه‌ای که اخیراً صادر کردند مردم معترض را آشوبگرانی نامیده‌اند که مطالبه به حق مردم ایران را به اغتشاش کشانده‌اند. مجلس خبرگان در این بیانیه به خانواده «شهدای امنیت» تسلیت گفته و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی خواسته که با معترضان «با شدت تمام» برخورد کنند.

عکس از آرشیو

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای که شنبه ۲۳ نوامبر/ ۲ آذر منتشر کرده معترضان به افزایش قیمت سوخت را آشوبگر و فرصت‌طلب نامید. در این بیانیه آمده است که ناآرامی‌های اخیر «مطالبه به‌حق مردم و شهروندان» را «به اغتشاش کشانده».

افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین آزاد در ایران از جمعه ۲۴ آبان به تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران راه برد. اعتراضات در شهرهای مختلف اغلب با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شد، به طوری که در برخی شهرها ویدئوهای دریافتی از شلیک مستقیم پلیس و نیروهای امنیتی به روی معترضان حکایت داشت.

اعضای مجلس خبرگان به «خانواده قربانیان و حادثه‌دیدگان بی‌گناه» روزهای اخیر، «به ویژه شهدای گرانقدر امنیت» تسلیت گفته و از دستگاه‌های امنیتی و قوه‌قضائیه درخواست کرده است که «با شناسایی، برخورد و محاکمه قاطع» با معترضان «با شدت تمام برخورد نمایند.»

مجلس خبرگان همچنین بار دیگر ضمن حمایت از تصمیم سران قوا برای گران کردن قیمت سوخت، از دولت و مجلس خواسته است تا «با نظارت دقیق بر روند طرح» مانع گرانی کالاهای اساسی و گرانی اجناس و اقلام مورد نیاز مردم شوند.

همزمان با اعتراضات علیه گرانی بنزین که اکنون بیش از یک هفته به درازا انجامیده، دسترسی تقریبا همه مناطق ایران به شبکه جهانی اینترنت قطع شد، و برخورد امنیتی و قضایی با معترضان با شدتی بی‌سابقه ادامه دارد، تا جایی که طبق گزارش اخیر عفو بین‌الملل در این مدت نیروهای امنیتی در ایران دست کم ۱۱۵ معترض را با استفاده غیرقانونی از قوه قهریه از جمله شلیک مستقیم کشته‌اند.

ابعاد و اطلاعات دقیق سرکوب و کشتار گسترده معترضان به علت قطعی اینترنت و کاهش دسترسی به شبکه هنوز مشخص نیست.

برخی مسئولان کشور قطع ارتباط مردم از شبکه جهانی اینترنت را مفید و پرثمر دانسته و خواستار ادامه آن شده‌اند. از جمله مجلس خبرگان رهبری، که تنها وظیفه آن طبق قانون «نظارت بر عملکرد رهبر ایران و انتخاب رهبر در شرایط خاص» است در جلسه‌ای که پنجشنبه ۳۰ آبان در قم برگزار شد، در مصوبه‌ای فراقانونی از مسئولان خواست از این پس به «شبکه‌ها و فضای مجازی خارجی» اجازه فعالیت ندهند.

محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این مصوبه گفته بود که این موضوع از حوزه اختیارات مجلس خبرگان رهبری خارج است، و خبرگان نمی‌تواند مصوبه‌ای صادر کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.