ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس عراق در ناصریه سه تن از معترضان را کشت

معترضان در ناصریه ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیدند و معابر عمومی را مسدود کردند.

شامگاه شنبه ۲۳ نوامبر ماموران دولتی سه معترض در ناصریه عراق را با شلیک گلوله به قتل رساندند و ده‌ها تن مجروح شدند. همزمان با خاکسپاری کشته شدگان، معترضان برخی از معابر آمد و شد را مسدود کردند.

تصویری از اعتراضات ۲۴ نوامبر در ناصریه عراق که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است.

معترضان در ناصریه عراق روز گذشته تلاش کردند سه مسیر ارتباطی را در اختیار بگیرند اما پلیس با گاز اشک‌آور و گلوله به آنها شلیک کرد که در جریان این شلیک حداقل سه تن کشته و ۵۰ تن زخمی شدند.

براین اساس شمار کشته‌شدگان اعتراضات عراق که از اوایل اکتبر ۲۰۱۹ از سر گرفته شد، حداقل ۳۳۰ تن کشته شدند.

همچنین به گفته دو منبع در بیمارستان ناصریه که نامشان فاش نشد، شامگاه شنبه به دلیل پخش شدن گاز اشک‌آور در حیاط بیمارستان، بخش نوزدان و کودکان این بیمارستان تخلیه شد.

در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویر و ویدئوهایی از خشونت پلیس با معترضان و همچنین لحظه شلیک ماموران به یکی از معترضان منتشر شده است.

علاوه بر این فهرستی که به گفته کاربران توییتر مربوط به مجروحان اعتراضات شنبه در ناصریه است هم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است.

معترضان در ناصریه و کربلا امروز (یکشنبه ۲۴ نوامبر) نیز به خیابان آمدند. در ناصریه مراسم خاکسپاری معترضان با شعار علیه هیئت حاکمه همراه شد.

معترضان همچنین تلاش کردند برخی معابر شهری را مسدود کنند. در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از برخی ساختمان‌ها دود بلند شده است.

منابع پلیس هم از آتش زدن برخی از مراکز دولتی خبر دادند اما جزییات آن را بیان نکردند.

همزمان در کربلا و بصره هم معترضان با آتش زدن لاستیک برخی از معابر شهری را مسدود کردند. در کربلا پلیس حداقل ۲۴ تن از معترضان را مجروح کرد. در بصره نیز پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد.

همزمان در بغداد نیز معترضان همچنان در خیابان حضور دارند و برای ورود به منطقه سبز که محل استقرار نهادهای دولتی است، تلاش می‌کنند.

معترضان در عراق خواستار کناره‌گیری هیئت حاکمه و اصلاح قانون اساسی هستند. با وجود وعده دولت مبنی بر تغییر اعضای هیئت وزیران و رسیدگی به خواسته معترضان، اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.