ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست کم شش سرباز افغان در حمله طالبان به یک پاسگاه کشته شدند

به‌دنبال حمله نیروهای طالبان به یک پاسگاه ایست بازرسی در ولایت مرکزی دایکندی، دست کم شش سرباز افغان و ۲۰ نیروی جهادی طالبان کشته شدند.

به‌دنبال حمله نیروهای طالبان به یک پاسگاه ایست بازرسی در ولایت مرکزی دایکندی، دست کم شش سرباز افغان و ۲۰ طالب کشته شدند.

طالبان در حمله دیگری به یک پاسگاه دست کم شش نیروی امنیتی افغانستان را کشتند. عکس از آرشیو (عکس: WAKIL KOHSAR / AFP)

به گزارش اسوشیتدپرس، انور رحمتی، والی ولایت دایکندی یکشنبه ۳ آذر/ ۲۴ نوامبر از حمله نیروهای جهادی طالبان به یک پاسگاه پلیس در ولسوالی کجران خبر داد.

به گفته رحمتی، جنگجویان طالبان دست کم شش سرباز افغان را به قتل رسانده و چهار سرباز را زخمی کرده‌‌اند.

براساس اظهارات والی دایکندی، نیروهای کمکی پس از ساعت‌ها درگیری صبح یکشنبه به ولسوالی کجران رسیده‌اند و طالبان را از آن‌ ناحیه رانده‌ و دست کم ۲۰ طالب را کشته‌اند. برخی دیگر از خبرگزاری‌ها از کشته‌شدن ۶۰ طالب خبر داده‌اند.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان، مسئولیت حمله به این ایست بازرسی را برعهده گرفت. او اما کشته‌شدن افراد این گروه را رد کرد و ادعا کرد در این حمله به اعضای طالبان آسیبی نرسیده است.

همزمان ذبیح‌الله مجاهد، دیگر سخنگوی طالبان در توئیتر از حمله طالبان به سه پاسگاه دیگر در شمال افغانستان خبر داد و نوشت طالبان با حمله به منطقه بندر قندوز در نزدیکی دشت ارچی ۱۲ نیروی امنیتی را کشته و ۹ تن دیگر را زخمی کرده است.

مقامات امنیتی افغانستان هنوز این حملات و شمار کشته‌شدگان و زخمی‌ها را تایید نکرده‌اند. طالبان بیش از نیمی از افغانستان را تحت کنترل خود دارد و به صورت روزانه به مقر نیروهای امنیتی افغانستان حمله می‌کند. دولت افغانستان اخیرا سه فرمانده شبکه حقانی (بخشی از شبکه طالبان) را با دو استاد آمریکایی و استرالیایی مبادله کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.