ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فدراسیون کشتی ایران: علاقه‌ای به میزبانی جام جهانی کشتی نداشتیم

اتحادیه جهانی کشتی برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در تهران را به دلیل بی‌ثباتی اجتماعی به تعویق انداخت.

سخنگوی فدراسیون کشتی ایران تأیید کرد که اتحادیه جهانی کشتی در جلسه‌ای که یکشنبه ۲۴ نوامبر/ ۳ آذر در استانبول برگزار شد برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در تهران را به دلیل بی‌ثباتی اجتماعی در اثر اعتراضات سراسری تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است. حسن رنگرز ادعا کرد که جام جهانی کشتی یک رویداد «درجه دو» است.

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی

قرار بود رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود. مایکل دوسون، دبیرکل اتحادیه جهانی کشتی اما در نامه‌ای به فدراسیون کشتی در ایران اعلام کرد که برای برگزاری این رویداد ورزشی می‌بایست «حد معینی از ثبات» در کشور میزبان برقرار باشد. ژاپن و مجارستان اعلام کرده بودند که به دلیل  وقوع ناآرامی‌های اجتماعی در ایران در جام جهانی تهران شرکت نمی‌کنند.

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی در یک نشست خبری که دوشنبه ۴ آذر در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد، با تأیید لغو رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی از رایزنی‌ها با نهادهای داخلی و اتحادیه جهانی کشتی خبر داد:

«آماده‌ایم به بهترین شکل این مسابقات را انجام دهیم اما تعلیق این مسابقات خارج از اراده فدراسیون است. در تلاشیم پایان هفته میزبان این مسابقات باشیم اگر این اتفاق رخ نداد تلاش می‌کنیم در اولین فرصت ممکن میزبان این مسابقات باشیم. امیدوارم با ارائه مستندات باعث تغییر در تصمیم اتحادیه جهانی شویم.»

جمعه ۲۴ بهمن در اعتراض به افزایش قیمت بنزین تجمعات اعتراضی در اهواز، مشهد، سیرجان، گچساران، آبادان، اصفهان و خرمشهر برگزار شد که به زودی به بیش از یکصد شهر ایران سرایت کرد. در درگیری مأموران امنیتی و لباس شخصی‌ها با معترضان دست‌کم ۱۳۸ نفر کشته و حدود پنج هزار نفر بازداشت شده‌اند.  سخنگوی فدراسیون کشتی در ادامه نشست خبری خود گفت:

« جام جهانی کشتی یک رویداد درجه ۲ است. ما متقاضی میزبانی جام جهانی نبودیم و از دوره‌های قبل به دوش فدراسیون بود و ما علی رغم میلمان سعی در میزبانی این رقابت ها داشتیم چرا که در برهه کنونی نیز مطابق با برنامه‌های فنی ما نبود. اگر این رقابت‌ها در تهران نبود ما تیمی جوان انتخاب می‌کردیم اما بحث میزبانی باعث شد تیمی با تجربه و جوان را آماده مسابقات کنیم.»

گفته می‌شود که فدراسیون کشتی ایران حدود یک ماه پیش به رییس اتحادیه جهانی کشتی ایمیل زده و اعلام کرده که تهران شرایط لازم برای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را ندارد. حسن رنگرز اما این موضوع را قویاً رد کرد.

پیش از این در جریان اعتراضات رقابت‌های لیگ برتر فوتسال و هفته ششم لیگ برتر والیبال، بازی تیم‌های بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری گرگان و چهار بازی فوتبال هفته یازدهم لیگ در شهرهای مختلف ایران لغو شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.