ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چهار نفر در آلمان به جرم نقض تحریم‌های ایران

<p>چهار نفر که متهم به تحویل دریچه&zwnj;های رآکتور آب سنگین به ایران هستند، به جرم شکستن تحریم&zwnj;های بین&zwnj;المللی علیه برنامه هسته&zwnj;ای ایران در آلمان، بازداشت شدند.</p> <!--break--> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">به گزارش روزنامه تلگراف، دادستان این پرونده می&zwnj;گوید در این قضیه حدود ۹۰ مامور گمرک، یک آلمانی و سه شهروند ایرانی- آلمانی را در منازلشان در شهرهای مختلف آلمان بازداشت کرده&zwnj;اند و محل سکونت و کار آن&zwnj;ها را مورد تفتیش قرار <span dir="RTL">داده&zwnj;اند</span>.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">وی چهارشنبه هفته پیش در توضیح این ماجرا گفت: &laquo;در سال&zwnj;های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ این افراد به تحویل دریچه&zwnj;های مخصوص برای ساخت رآکتور آب سنگین به ایران مظنون بوده&zwnj;اند و بنابراین قوانین تحریم ایران را شکسته&zwnj;اند.&raquo;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL"> <p>آن&zwnj;ها نامی از مقری نبرده&zwnj;اند که قرار است این رآکتور ساخته شود، اما ایران در شهر اراک در حال ساخت رآکتور آب سنگین است که به گفته کار&zwnj;شناسان این رآکتور می&zwnj;تواند برای سلاح&zwnj;های هسته&zwnj;ای، پلاتین تولید کند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>حدود ۹۰ مامور گمرک، یک آلمانی و سه شهروند ایرانی- آلمانی را در منازلشان در شهرهای مختلف آلمان بازداشت کرده&zwnj;اند و محل سکونت و کار آن&zwnj;ها را مورد تفتیش قرار <span dir="RTL">داده&zwnj;اند</span>. دادستان پرونده چهارشنبه هفته پیش در توضیح این ماجرا گفت: &laquo;در سال&zwnj;های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ این افراد به تحویل دریچه&zwnj;های مخصوص برای ساخت رآکتور آب سنگین به ایران مظنون بوده&zwnj;اند و بنابراین قانون تحریم ایران را شکسته&zwnj;اند.&raquo;</p> </blockquote> <p>&nbsp;روزنامه تلگراف نوشته است افراد بازداشت شده برای اجتناب از کنترل صادرات، سفارش های خود را به واسطه شرکتی در ترکیه و آذربایجان گرفته&zwnj;اند. این سفارش&zwnj;ها چند میلیون یورو ارزش دارند. دادستان پرونده، نام افراد بازداشت شده را علنی نکرده و از آنها تنها تحت عناوین کیانزاد. ک، غلامعلی. ک، حمید. خ و رودولف&zwnj;ام یاد کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <div dir="RTL">تحلیلگران می&zwnj;گویند تحریم&zwnj;های سخت و فزاینده، روند پیشرفت&zwnj; <span dir="RTL">برنامه&zwnj;های</span> هسته ای ایران را کند کرده است.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">رآکتور اراک در صورت راه&zwnj;اندازی قادر به تولید سالانه حدود بیست پوند پلاتین خواهد بود که برای ساخت دو بمب اتمی در سال کافی است. ایران ابراز امیدواری کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۳ این رآکتور را راه اندازی کند. دولت ایران همچنین اصرار دارد بر اینکه قرار است به واسطه این تاسیسات، برای استفاده&zwnj;های کشاورزی و پزشکی، ایزوتوپ تولید کند.</div> </div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <p>ایران در حال حاضر با چندمین دور از تحریم&zwnj;های سازمان ملل مواجه است که از سال ۲۰۰۶ به خاطر عدم تعلیق غنی&zwnj;سازی اورانیوم در ایران، طراحی شده اند.&nbsp;</p>

چهار نفر که متهم به تحویل دریچه‌های رآکتور آب سنگین به ایران هستند، به جرم شکستن تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران در آلمان، بازداشت شدند.

ایران در حال حاضر با چندمین دور از تحریم‌های سازمان ملل مواجه است که از سال ۲۰۰۶ به خاطر عدم تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در ایران، طراحی شده اند. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    پلاتین = پلاتینیوم...که در کل باز هم غلط‌ است. یعنی در یک کارخانه آب سنگین نمیشود پلاتینوم تولید کرد. آب سنگین را می برند در یک نیروگاه اتمی که با آب سنگین کار میکند (جاذب آب سنگین است) محصول نیروگاه میشود پلاتینوم و برق. (کلا در مقالات و اخبار علمی، غلط زیاد هست، ممنون میشم بیشتر دقت کنید)