ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اشپیگل: فعالیت حزب‌الله لبنان در آلمان ممنوع می‌شود

براساس اطلاعاتی که نشریه اشپیگل به‌دست آورده است، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و وزارت کشور آلمان در مورد ممنوعیت فعالیت حزب‌الله لبنان در این کشور به توافق رسیده‌اند.

طبق اطلاعات نشریه آلمانی اشپیگل، دولت فدرال این کشور در نظر دارد فعالیت حزب‌الله لبنان را در آلمان ممنوع کند. وزارت خارجه، وزارت دادگستری و وزارت کشور آلمان در این‌باره به توافق رسیده‌اند.

پرچم و نشان حزب‌الله لبنان ـ عکس از آرشیو

اشپیگل به‌نقل از محافل دولتی در آلمان نوشته است توافق سه وزارتخانه این کشور در مورد ممنوعیت فعالیت حزب‌الله هفته گذشته حاصل شده است و تصمیم نهایی هفته آینده در نشست وزارت کشور گرفته خواهد شد.

بدین ترتیب با فعالیت‌ها و اعضای حزب‌الله لبنان در آلمان همان رفتاری خواهد شد که با کردهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و گروه «دولت اسلامی» (داعش) می‌شود. کلیه فعالیت‌های حزب‌الله در آلمان ممنوع خواهد بود. به‌عنوان مثال، دیگر در گردهمایی‌ها و راهپیمایی‌ها نباید پرچم این گروه نشان داده شود.

اشپیگل نوشته است: «این گروه که خود را "حزب خدا" می‌نامد چند دهه است که اسرائیل را با موشک و حملات متعدد هدف ترور قرار داده است، از سوی ایران پشتیبانی می‌شود و با دیکتاتور سوریه بشار اسد هم‌پیمان است. حزب‌الله در لبنان به‌عنوان یک حزب سیاسی شناخته می‌شود و در ساختار قدرت پیچیده کشور نقش دارد.»

اتحادیه اروپا تاکنون شاخه نظامی حزب‌الله را ممنوع کرده بود. ممنوعیت کامل فعالیت حزب‌الله لبنان در سطح اتحادیه اروپا عمدتاً به دلیل مقاومت فرانسه در بروکسل تصویب نشده است. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از تابستان گذشته خواستار منع فعالیت حزب‌الله براساس قوانین اتحادیه اروپا شده است.

بنا به اطلاعات اشپیگل از محافل دولتی، وزارت دادگستری آلمان در ماه سپتامبر به دادستان کل در شهر کارلسروهه وکالت عمومی دادرسی برای تحقیقات علیه فعالیت حزب‌الله در آلمان داده است. این اقدام بر اساس بند ۱۲۹ قانون جزایی در آلمان صورت گرفته است. در نتیجه، دادستانی فدرال دیگر نیازی به صدور مجوز از وزیر دادگستری به‌شکل موردی ندارد، بلکه می‌تواند به ابتکار عمل خود اقدام کند.

درخواست ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در آلمان همواره بیشتر شده است. در این زمینه ریچارد گرنل، سفیر آمریكا در برلین با پیام‌های توییتری خود تلاش کرده است که دولت فدرال آلمان را زیر فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.