ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاضی خیال کرد جوان کر و لال ایلامی افغانستانی است، حکم به اخراج او از خاک ایران داد

دو عمومی جوان کرو لال ایلامی در هرات در جست‌وجوی او هستند. حامد آس را ابتدا به اردوگاه ابراهیم‌آباد و از آنجا به افغانستان فرستادند.

حامد آس، جوان کر و لال ایلامی که ۲۰ آبان با موتورسیکلت از منزل خارج شده بود در خرم‌آباد دستگیر شد. قاضی دادگاه به گمان آنکه او از اتباع افغانستانی است، حکم به «رد مرز» داد و او را از ایران اخراج کردند. خانواده ملکشاهی در هرات دنبال فرزند خود می‌گردند.

حامد آس جوان کر و لال ایلامی که بنا بر اشتباه قاضی خرم‌آباد از خاک ایران اخراج شد

به گزارش رسانه‌های داخلی حامد ملکشاهی ۱۹ ساله از بدو تولد کر و لال است. او با لباس کردستانی سرمه‌ای رنگ دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز از منزل خارج شد. اما بعد از مدتی با این تصور که از اتباع غیر مجاز افغانستان است در خرم‌آباد دستگیر شد. قاضی دادگاه خرم‌آباد او را که توانایی تکلم نداشت، از ایران اخراج کرد. نام قاضی در رسانه‌های داخلی اعلام نشده است.

محمد کریم جاسمی، یکی از بستگان حامد در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت حامد قصد داشت برای زیارت امام رضا به مشهد برود. بر همین اساس، دادستان خرم‌آباد پس از صدور حکم اخراج از خاک ایران دستور داد که حامد را به اردوگاه ابراهیم‌آباد محل اسکان اتباع افغانستانی در شهرستان اراک منتقل کنند.

از تعداد ساکنان اردوگاه ابراهیم‌آباد در حوالی اراک آماری منتشر نشده است. وزارت کشور اتباع افغانستانی غیر مجاز را در این اردوگاه گرد می‌آورد با این هدف که جمهوری اسلامی از کمک‌های مالی سازمان ملل بهره‌مند شود.

دو عموی این جوان ایلامی که اهل شهرستان ملکشاهی و ساکن بخش مهر ملکشاهی هستند در حال حاضر در افغانستان و در شهر هرات به دنبال حامد می‌گردند. به گزارش ایلنا پدر او هم در تهران در پی فرصتی برای دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و شکایت از قاضی خرم‌آباد است.

پدر و مادر حامد چهار فرزند دارند که دوتای آنها نیز کر و لال هستند و یکی دیگرشان نیز معلول است و حامد تحت پوشش بهزیستی شهرستان ملکشاهی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    قاضی خیالاتی به گفته قدیمی ها ست شون به یک غاز

  • ٱیت.... شنگولیان

    بسم الله تعالی حقیقتش رو بخواهید خود حضرت ٱغا با مزدورانش از اهالی ایرانزمین نستند. حضرت امام (لعنت الله و علیه) که معلوم شد بالاخره هندیه و هندی ها حاشا کردندو نپذیرفتندش اجبارن درین مملکت بیخ،ریش خودمان کپه مرگ کذاشته. حضرت ٱغا رو هم اگه معلومشه کجائیه با این کشتاری که از مردم کرده درست مثل امام راحلش بازهم بیخ ریش خودمون افتاده.با این تفاصیل، ابواب جمعی بیت ما دربدر دنبال خرید یا اجاره سوراخ موشی، سوسکی، ککی چیزی میگرده شاید در زوز مبادا بدرد حضرت ٱغا و اذنابش بخوره. السلامم و علیکم رحمت الله و برکاته

  • کرماشانی

    من جای این همشهری همزبان عزیزم بودم، همانجا می ماندم و به این جهنمی رئیسی و خامنه ای و سپاه پاسداران برنمی گشتم. حامد آس عزیز، هرچند کوردستان عزیز من و تو برای ما عزیز است، اما بعدها خواهی فهمید که آس زندگیت همان تبعیدت به افغانستان بوده، سرزمین جنگزده ای که از سرزمین جنگ نزدۀ ملاها و نظامیان روزگار بهتری دارد!! و تو باید در اینجا یک عمر زجر بکشی و دست آخر در خیابان با گلولۀ یک اوباش سپاهی مزدور که از نان نخوردن تو نان می خورد، پرپر بشوی. ننگ بر این مملکت و حاکمانش.