ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق هدف قرار گرفت

در حمله به پایگاه عین الاسد خسارتی به بار نیامد. این حمله همزمان با رایزنی‌ها در پارلمان برای یافتن جانشینی برای عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی و مورد وثوق ایران انجام شد.

در حمله به پایگاه عین الاسد خسارتی به بار نیامد. این حمله همزمان با رایزنی‌ها در پارلمان برای یافتن جانشینی برای عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی و مورد وثوق ایران انجام شد.

تصویری که از راکت‌انداز یک بار مصرف در شبکه‌های اجتماعی معترضان عراقی منتشر شده است ( منبع توییتر)

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که شامگاه گذشته (سه‌شنبه ۳ دسامبر/ ۱۲ آذر) پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق هدف اصابت پنج راکت قرار گرفت. پایگاه عین الاسد بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است.

بعد از آنکه پارلمان عراق استعفای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر را در پی بالا گرفتن اعتراضات در جنوب عراق و دو حمله مکرر به ساختمان کنسولگری ایران در نجف پذیرفت، بر اساس گزارش تأیید نشده العربیه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس اوایل هفته جاری برای رایزنی درباره جانشین عبدالمهدی به بغداد سفر کرد. رسانه‌های عراقی گزارش دادند که شامگاه گذشته پایگاه عین الاسد در استان الانبار هدف اصابت پنج راکت قرار گرفت. تصاویر تأیید نشده‌ای از یک راکت‌انداز یک بار مصرف در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بر اساس توافق واشنگتن و بغداد در چارچوب ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا همچنان ۵۲۰۰ سرباز آمریکایی در عراق مستقر هستند. پایگاه الاسد بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در این کشور است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مایک پنس، معاون او در هفته‌های گذشته در سفرهای اعلام‌نشده‌ای به عراق به پایگاه عین‌الاسد رفته بودند که با سربازان آمریکایی دیدار و گفت‌وگو کنند.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند.

عادل عبدالمهدی به‌دنبال در خواست آیت‌الله سیستانی و ناآرامی‌های پنج‌شنبه خونین عراق  که در نجف، ناصریه و بغداد به کشته‌شدن دست کم ۴۵ نفر و زخمی‌شدن بیش از ۵۰۰ نفر منجر شد، استعفا داد.

اعتراضات عراق یکم اکتبر سال جاری با درخواست مقابله با فساد اقتصادی و بهبود وضع معیشتی و  اشتغال و در اعتراض به خدمات ناکافی دولتی آغاز شد. تاکنون نیروهای امنیتی این کشور با گشودن آتش به روزی معترضان و استفاده از گلوله‌های جنگی صدها معترض را کشته و هزاران نفر را زخمی کرده‌اند.

معترضان استعفای نخست‌وزیر را کافی نمی‌دانند و همچنان در خیابان‌ها حضور دارند.

مقتدی صدر، رهبر ائتلاف سائرون و هادی عامری، رئیس سازمان بدر و نوری مالکی، نخست‌وزیر اسبق عراق که هر دو از چهره‌های طرفدار جمهوری اسلامی‌اند از نخست‌وزیری عبدالمهدی حمایت کرده‌ بودند. ایالات متحده آمریکا اما خواهان ابقای حیدر عبادی بود. قاسم سلیمانی اوایل نوامبر/ بهمن سال جاری در سفرش به بغداد از تشکیلات شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران خواسته بود از عبدالمهدی حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.