ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز تأسف ملک سلمان از حمله مسلحانه یک دانشجوی سعودی در پایگاه نیروی دریایی آمریکا

این حمله مسلحانه سوالاتی را درباره پذیرش کارکنان نظامی خارجی در پایگاه‌های آمریکایی برای دیدن تعلیم نظامی به وجود آورده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که پادشاه عربستان سعودی حمله مسلحانه یک دانشجوی سعودی در پایگاه دریایی آمریکا در فلوریدا را محکوم کرده و آن را «وحشیانه» خوانده است. حمله مسلحانه به نظامیان آمریکایی جمعه صبح صورت گرفت و به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن دست‌کم هشت تن دیگر منجر شد.

دیدار ملک سلمان و دونالد ترامپ در ریاض،۲۷ مه ۲۰۱۷/ AFP PHOTO / MANDEL NGAN

حمله مسلحانه در پایگاه دریایی پنساکولا در فلوریدا صبح جمعه ۶ دسامبر/ ۱۵ آذر آغاز شد و با کشته شدن مهاجم پایان یافت. مهاجم، دانشجوی هوانوردی سعودی، پیش از آنکه به ضرب گلوله کشته شود سه نفر را کشت و حداقل هشت نفر دیگر را زخمی کرد. نام مهاجم محمد سعید الشمرانی عنوان شده و او از یک اسلحه دستی در این حمله استفاده کرده است.

ترامپ در توئیتی نوشت که ملک سلمان، پادشاه عربستان در تماس تلفنی با او صمیمانه تسلیت گفته است.

ترامپ نوشت:

«پادشاه گفت که مردم سعودی از اقدامات وحشیانه ضارب بسیار خشمگین هستند و این فرد به هیچ شکل و شیوه‌ای نماینده احساسات مردم سعودی نیست که عاشق مردم آمریکا هستند.»

فرماندار فلوریدا، رون دسانتیس پیشتر گفته بود دولت عربستان سعودی به قربانیان «دِین خود را خواهد پرداخت.»

محمد سعید الشمرانی، ستوان دومی نیروی هوایی سعودی در این پایگاه بود. برخی گزارش‌های تایید نشده از انتشار مانیفست او پیش از حمله خبر داده‌اند.

نیویورک تایمز به نقل از منابع ناشناس خبر داده که چند شهروند عربستان سعودی در نزدیکی محل تیراندازی بازداشت شده‌اند.

به گفته نیروی دریایی ایالات متحده، در هفته‌های اخیر ۱۸ هوانورد دریایی سعودی و دو عضو خدمه پرواز در پنساکولا آموزش دیده‌اند.

عربستان سعودی متحد اصلی ایالات متحده در خاورمیانه است و هر دو کشور برنامه‌های مبادله نظامی متمادی داشته‌اند. این حمله مسلحانه سوالاتی را درباره پذیرش کارکنان نظامی خارجی در پایگاه‌های آمریکایی برای دیدن تعلیم نظامی به وجود آورده است.

ترامپ روابط نزدیک با رهبران سعودی را علی‌رغم ترور ژورنالیست سعودی، جمال خاشقجی حفظ کرده است. خاشقجی ستون‌نویس واشنگتن پست بود که پس از ورود به کنسول‌گری عربستان در ترکیه در اکتبر ۲۰۱۸ به قتل رسید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.