ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناتوانی نهادهای مسئول در تشخیص منشاء «بوی نامطبوع» تهران

سال گذشته پس از انتشار بوی نامطبوع در تهران مقرر شد تجهیزات «پایش بو» خریداری شود. این اتفاق رخ نداد. نه منشأ بوی نامطبوع دی گذشته کشف شده،‌ نه منشأ بوی نامطبوع کنونی.

شهروندان تهرانی بار دیگر از پخش‌شدن «بوی نامطبوع» در گستره وسیعی از پایتخت ایران خبر می‌دهند. با این وجود،‌ نهادهای مسئول هنوز در یافتن علت یا منشاء این بوی نامطبوع موفق نبوده اند.

انتشار دوباره بوی نامطبوع در تهران ــ عکس: آرشیو

آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته محیط زیست آن یکشنبه ۱۷ آذر در صحن علنی شورا زبان به انتقاد گشود: «با توجه به تکرار مساله بوی نامطبوع در آذرماه سال جاری، همچنان شاهد عدم واکنش سریع برای شناساسایی منشاء آن هستیم.»

مسأله بوی نامطبوع تهران برای دومین بار در یک سال اخیر رخ می‌دهد. ۱۱ دی سال گذشته بوی بدی که به بوی گوگرد یا آمونیاک شباهت داشت همه مناطق شهر تهران را در برگرفت. پس از آن قرار بود تجهیزات لازم برای «پایش بو» خریداری شود اما به گفته حسینی میلانی، این اتفاق رخ نداده است:

«با عنایت به نگرانی‌های شهروندان به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت منابع لازم برای تجهیز مدیریت شهری که به سیستم پایش بو اختصاص یافته و ساماندهی لازم جهت پایش سریع، فراهم شود.»

به گزارش وب‌سایت خبری «فرارو»، امسال نیز بوی نامطبوع مناطق وسیعی از تهران ــ مناطق ۲، ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۳ ــ را فراگرفته است: «ساکنان محدوده‌های ونک، پل مدیریت، پیروزی، یافت آباد، آزادی، انقلاب، میدان امام حسین این بو را استشمام و شکایت کرد بودند. بویی که مثل بوی تخم‌مرغ گندیده بود.»

منشاء بوی نامطبوع دی گذشته کشف نشد. هنوز از کشف منشاء بوی جدید هم خبری نیست. اما اکنون انوشیروان محسنی بندپی،‌ استاندار تهران می‌گویند بوی سال گذشته با بوی سال جاری متفاوت بوده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره منشاء بوی نامطلوب فعلی پایتخت ایران از وارونگی هوا و تغییر جهت وزش باد، تا تزریق مرکاپتان به گاز شهری برای بودارکردن آن را در بر می‌گیرد.

مسئولان محیط زیست و شهرداری تهران در روزهای گذشته از تلاش برای کشف منشأ بوی نامطلوب خبر داده اند.

با این وجود جواد حیدریان، روزنامه‌نگار ایرانی هفته گذشته در توییتر از فعال نبودن «هیچ آزمایشگاه سنجش بویی در تهران» خبر داده بود.

— javad heydarian (@javadheydarian) December 2, 2019

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران اما اعلام کرده است که تمامی نیرو‌های شهرداری تهران از جمله آتش‌نشانی، پسماند و خدمات شهری مامور بررسی علت انتشار بوی نامطبوع شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.