ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سعيد شيرزاد دست به اعتصاب غذا زد

<p>سعيد شيرزاد فعال حقوق کودکان که برای کمک و امداد به مردم زلزله&zwnj;زده آذربايجان شرقی به ورزقان رفته و بازداشت شده بود، در زندان دست به اعتصاب غذا زد.</p> <!--break--> <p><br /> تارنمای هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، امروز پنج&zwnj;شنبه، دو شهريورماه گزارش داد سعيد شيرزاد، عضو جمعيت کودکان کار و خيابان در اعتراض به نحوه بازداشت و شرايط نگهداری خود در زندان اهر دست به اعتصاب غذا زده است.</p> <p><br /> سعيد شيرزاد به همراه دو تن ديگر روز سه&zwnj;شنبه ۳۱ مردادماه توسط مأموران اداره اطلاعات شهرستان اهر بازداشت شد که آن دو تن بلافاصله آزاد شدند اما شيرزاد در بازداشت ماند. </p> <p><br /> سعيد شيرزاد در يکی از کمپ&zwnj;های امدادی که توسط فعالان اجتماعی و حقوق بشر به&zwnj;منظور امداد و کمک&zwnj;رسانی به مرم زلزله&zwnj;زده شهرستان ورزقان ايجاد شده بود فعاليت می&zwnj;کرد. </p> <p><br /> جمهوری اسلامی ايران اقدامات مستقل فعالان مدنی در کمک&zwnj;رسانی به مردم زلزله&zwnj;زده آذربايجان را برنمی&zwnj;تابد و روز گذشته ۳۵ تا ۴۵ نفر از آنان را در مناطق زلزله&zwnj;زده بازداشت کرد. </p> <p><br /> دو زمين&zwnj;لرزه در آذربايجان شرقی روز شنبه ۲۱ مردادماه به بزرگی ۶.۲ و شش ريشتر شهرستان&zwnj;های اهر، ورزقان و هريس را لرزاند که به گفته مقام&zwnj;های مسئول ايران بيش از ۳۰۰ کشته و پنج هزار زخمی بر جای گذاشت.</p> <p><br /> در پی اين زمين&zwnj;لرزه&zwnj;ها فعالان اجتماعی به&zwnj;شکل داوطلبانه کمک&zwnj;های مردمی بسياری را جمع&zwnj;آوری کردند تا آن&zwnj;ها را به دست زلزله&zwnj;زدگان برسانند.</p> <p><br /> مأموران امنيتی حکومت ايران طی روزهای اخير موانعی را بر سر راه کمک&zwnj;های مردمی از طريق فعالان مدنی به زلزله&zwnj;زدگان ايجاد کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> گفته می&zwnj;شود در بازداشت فعالان مدنی سپاه پاسداران نقش اصلی را بر عهده داشته است. <br /> &nbsp;</p>

سعيد شيرزاد فعال حقوق کودکان که برای کمک و امداد به مردم زلزله‌زده آذربايجان شرقی به ورزقان رفته و بازداشت شده بود، در زندان دست به اعتصاب غذا زد.

تارنمای هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، امروز پنج‌شنبه، دو شهريورماه گزارش داد سعيد شيرزاد، عضو جمعيت کودکان کار و خيابان در اعتراض به نحوه بازداشت و شرايط نگهداری خود در زندان اهر دست به اعتصاب غذا زده است.

سعيد شيرزاد به همراه دو تن ديگر روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه توسط مأموران اداره اطلاعات شهرستان اهر بازداشت شد که آن دو تن بلافاصله آزاد شدند اما شيرزاد در بازداشت ماند.

سعيد شيرزاد در يکی از کمپ‌های امدادی که توسط فعالان اجتماعی و حقوق بشر به‌منظور امداد و کمک‌رسانی به مرم زلزله‌زده شهرستان ورزقان ايجاد شده بود فعاليت می‌کرد.

جمهوری اسلامی ايران اقدامات مستقل فعالان مدنی در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آذربايجان را برنمی‌تابد و روز گذشته ۳۵ تا ۴۵ نفر از آنان را در مناطق زلزله‌زده بازداشت کرد.

دو زمين‌لرزه در آذربايجان شرقی روز شنبه ۲۱ مردادماه به بزرگی ۶.۲ و شش ريشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هريس را لرزاند که به گفته مقام‌های مسئول ايران بيش از ۳۰۰ کشته و پنج هزار زخمی بر جای گذاشت.

در پی اين زمين‌لرزه‌ها فعالان اجتماعی به‌شکل داوطلبانه کمک‌های مردمی بسياری را جمع‌آوری کردند تا آن‌ها را به دست زلزله‌زدگان برسانند.

مأموران امنيتی حکومت ايران طی روزهای اخير موانعی را بر سر راه کمک‌های مردمی از طريق فعالان مدنی به زلزله‌زدگان ايجاد کرده‌اند.

گفته می‌شود در بازداشت فعالان مدنی سپاه پاسداران نقش اصلی را بر عهده داشته است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهدخت

    هی منتظر چی نشستید؟ اعتراض کنید، اعتراض های کت و کلفت. چه معنی داره که کسی رو که برای کمک به زلزله زده ها رفته دستگیر کنند؟ میخوان جان بدر بردگان زلزله را گرسنه و تشنه هلاک کنند؟ بله؟ یا انسان بودن جرمه، باید حیوان درنده یا حیوان اخته بود؟