ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در توکیو: از هیچ توافقی رویگردان نیستیم

رئیس جمهوری اسلامی بعد از دیدار با نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که ایران از هر طرحی که باعث فروش نفت شود استقبال می‌کند.

رئیس جمهوری اسلامی بعد از دیدار با نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که ایران از هر طرحی که باعث فروش نفت شود استقبال می‌کند.

جمعه ۲۰ دسامبر/ ۲۹ آذر: گفت‌وگوی روحانی با آبه در کاخ نخست‌وزیری ژاپن

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی شامگاه جمعه ۲۰ دسامبر/ ۲۹ آذر پس از دیدار و گفت‌وگو با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در توکیو با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد:

«ایران از هر طرحی که بتواند موجب افزایش تبادلات اقتصادی به‌ویژه در حوزه انرژی و افزایش صادرات و فروش نفت بشود، استقبال می‌کند.»

روحانی در ادامه این پیام نوشت:

«در راستای منافع ملی خود و در چارچوب برجام از هیچ‌گونه مذاکره و توافقی، روی‌گردان نیستیم. طرف‌های دیگر هم باید به تعهدات خود عمل کنند. »

— Hassan Rouhani (@HassanRouhani) December 20, 2019

صبح جمعه روحانی برای دیدار با آبه وارد توکیو شد. آخرین بار ۱۹ سال قبل محمد خاتمی، رئیس جمهوری دوران اصلاحات به ژاپن سفر کرده بود.

تهران امیدوار است که ژاپن تجارت نفت با ایران را از سر بگیرد. ژاپن تحت فشار آمریکا واردات نفت خود از ایران از ۱۶۰ هزار بشکه در روز را به صفر رسانده و اکنون نفت مورد نیاز خود را از عربستان سعودی تأمین می‌کند.

از نظر توکیو امنیت تنگه هرمز و اعزام نیروی نظامی ژاپن به منطقه در اولویت اول قرار دارد.

 این احتمال وجود داشت که پشت پرده رایزنی‌هایی برای مذاکرات ایران و آمریکا اتفاق بیفتد اما مقامات جمهوری اسلامی این موضوع را تکذیب کرده بودند.

سخنگوی دولت روحانی، دوشنبه گذشته ( ۲۵ آذر) اعلام کرد که سفر حسن روحانی به ژاپن «ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد.» علی ربیعی در همان حال یادآوری کرد که مقامات ژاپنی «ابتکار عمل‌هایی [برای کاهش تنش در خلیج فارس] دارند» که جمهوری اسلامی آن‌ها را بررسی می‌کند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم اعلام کرد که موضوع برجام و تحولات منطقه در سفر روحانی به ژاپن مطرح خواهد شد.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران هم گفته است که احتمال آغاز مذاکره میان ایران و آمریکا در سفر حسن روحانی به توکیو وجود ندارد، بلکه در وهله نخست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی مورد رایزنی دو کشور قرار می‌گیرد.

روز گذشته، در آستانه سفر روحانی به توکیو، در حاشیه برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی برنامه هسته‌ای ایران نماینده آمریکا با نماینده ایران چند دقیقه‌ای گفت‌وگو کرده بود. علیرضا میریوسفی، رایزن مطبوعاتی ایران خاطرنشان کرد که نمی‌توان از این گفت‌وگوی کوتاه توقعی بیش از یک گفت‌وگوی کوتاه را داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از بازداشت بیش از ۲۵۰ نفر در این استان در پی اعتراضات آبان ۹۸ خبر داده و آن‌ها را از «سردسته‌های اغتشاشات» خوانده است!. اغلب بازداشت‌شدگان اخیر در کرمانشاه بین ۲۰ تا ۳۵ ساله‌اند. وی همچنین مدعی شده که «چند نفر از آن‌ها به ارتباط با گروهک‌های تروریستی و دشمنان انقلاب! اعتراف کرده‌اند?!» و از آنها «سلاح» کشف شده است!. موج بازداشت‌ها در ارتباط با اعتراضات آبان‌ ماه در حالی ادامه دارد که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد.!

  • Neda

    دست دادن با نماینده حکومتی که حمام خون از مردم گرسنه کشورش راه انداخته ودنبال پول برای چپاول بیشتر و خرید وسایل سرکوب است ؛ شرم آور است .