ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروی دریایی ژنرال حفتر یک کشتی با خدمه‌ ترکیه‌ای را در ساحل لیبی توقیف کردند

اقدام نیروهای حفتر به توقیف کشتی ساعاتی بعد از آن انجام شد که پارلمان ترکیه همکاری نظامی و امنیتی با دولت لیبی را به تصویب رساند.

سخنگوی نیروهای وفادار به ارتش انشعابی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کرد که این نیروها یک کشتی با پرچم گرانادا را با خدمه ترکیه‌ای آن در ساحل لیبی توقیف کرده است.

ژنرال خلیف حفتر، فرمانده ارتش انشعابی لیبی، از سوی روسیه حمایت می‌شود/ عکس از آرشیو

توقیف کشتی‌ای که خدمه آن شهروندان ترکیه هستند ساعاتی پس از آن انجام شد که پارلمان ترکیه توافق همکاری امنیتی و نظامی با لیبی را تصویب کرد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»؛ یک کشتی جنگی متعلق به ارتش حفتر، کشتی باری و خدمه آن را در آب‌های لیبی در نزدیکی شهر شرقی درنه متوقف کرده و آن را برای «بازرسی و تایید محموله» توقیف کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه الجزیره گفت که کشتی مذکور «مشکلات فنی» داشته و بنابراین از نیروهای ساحلی لیبی درخواست کمک کرده است.

حامی آکسوی افزود که «کشتی برای بررسی محموله‌اش نگه داشته شد» و تایید کرد که سه شهروند ترکیه در میان کارکنان حضور داشتند.

آنکارا شنبه ۲۱ دسامبر/ ۳۰ آذر توافق امنیتی و نظامی با سازمان ملل را به تصویب رساند و «حکومت وفاق ملی لیبی» را به رسمیت شناخت.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است که برای حمایت از دولت وفاق ملی حاضر است نیروهای نظامی از «زمین و هوا و دریا» به لیبی اعزام کند، اما هنوز چنین درخواستی صادر نشده است.

طبق گزارش‌های سازمان ملل که ماه گذشته به دست خبرگزاری رویترز رسید، ترکیه با وجود محاصره تسلیحاتی لیبی برای دولت وفاق ملی مهمات نظامی ارسال کرده است.

ترکیه پیش از این نیز از دولت وفاق ملی به رهبری فیاض السراج حمایت می‌کرد. نیروهای حفتر ماهها است که علیه این دولت اعلام جنگ کرده اند.

مصر، امارات متحده عربی، و عربستان سعودی در همراهی با روسیه از حفتر حمایت می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.