ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل مجدداً به حومه دمشق حمله کرد

ظاهراً چهار راکت از سمت اسرائیل شلیک شد و از آسمان لبنان عبور کرد. سامانه دفاع هوایی سوریه دست‌کم یک راکت را رهگیری و منهدم کرد.

ظاهراً چهار راکت از سمت اسرائیل شلیک شد و از آسمان لبنان عبور کرد. سامانه دفاع هوایی سوریه دست‌کم یک راکت را رهگیری و منهدم کرد. این دومین حمله اسرائیل در سه هفته گذشته به مواضع سپاه قدس و ارتش سوریه در خاک این کشور است. الحدث ادعا کرده است که اسرائیل یک فرمانده بلندپایه سپاه در پایگاهی در حومه دمشق را  هدف قرار داده بود. اما خبر تأیید نشده است.

ویدیو: دوشنبه ۲۳ دسامبر/ ۲ دی: یکی از راکت‌های شلیک شده از سمت اسرائیل بعد از عبور از آسمان لبنان وارد آسمان دمشق شد (توییتر)

 به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه بامداد دوشنبه ۲۳ دسامبر/ ۲ دی چهار راکت را که از سمت اسرائیل شلیک شده بود در حومه دمشق رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش رویترز یک منبع نزدیک به بشار اسد اعلام کرد راکت‌های شلیک شده از سمت اسرائیل از آسمان لبنان عبور کرده بودند.

ساعتی بعد ارتش سوریه اعلام کرد که یکی از چهار راکت را در منطقه عقربا در حومه دمشق رهگیری و منهدم کرده. برخی رسانه‌ها به نقل از منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق خبر داده‌اند. این گزارش‌ها را هم منابع مستقل تأیید نکرده‌اند. ارتش اسرائیل نیز درباره این حمله کاملاً سکوت کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن ادعا کرد که اسرائیل پایگاه‌های سپاه قدس و مواضع ارتش سوریه در حومه دمشق را هدف قرار داد و به همین توضیح بدون اشاره به جزئیات بسنده کرد.

الحدث ادعا کرده است که اسرائیل یک فرمانده بلندپایه سپاه در پایگاهی در حومه دمشق را  هدف قرار داده بود. ساعتی بعد باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما نوشت که پس از پیگیری‌ها مشخص شد که خبر کشته شدن سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صحت ندارد.

 آخرین بار ۵ دسامبر/ ۱۶ آذر اسرائیل یک پایگاه نظامی در بوکمال در شرق دیرالزور در نزدیکی مرز عراق را با پهپاد هدف قرار داد. در این حمله پنج شبه‌نظامی غیر سوری کشته شدند. نیروهای سپاه قدس و شبه‌نظامیان حشد الشعبی در شرق فرات مستقرند. اسرائیل در بهار سال جاری با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از این منطقه، ادعا کرده بود که ایران یک کریدور زمینی برای نقل‌ و انتقال نیروهای خود و متحدانش ایجاد کرده و کنترل آن را به شیعیان شبه‌نظامی متحدش سپرده است.

سه روز قبل از این تاریخ هم شبکه الجزیره خبر داده بود که اسرائیل یک زاغه مهمات سپاه قدس و متحدان عراقی‌اش را در البوکمال هدف قرار داد.

اسرائیل بارها در هفته‌ها و ماه‌های گذشته انبارهای مهمات و پایگاه‌های منتسب به سپاه قدس در ریف شرقی و در حوالی فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده. در بسیاری از مواقع سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه این حملات را رهگیری کرده است.

اسرائیل کاتص، وزیر خارجه اسرائیل جمعه ۶ دسامبر/‍۱۵ آذر در گفت‌و‌گو با یک روزنامه ایتالیایی گفته بود که «حمله نظامی به ایران» یک گزینه است: «ما به ایران اجازه تولید یا به دست آوردن تسلیحات هسته‌ای را نخواهیم داد. اگر تنها یک گزینه باقی مانده باشد و آن گزینه نظامی باشد، دست به عمل خواهیم زد.»

به گزارش هاآرتص، مقام‌های ارشد ارتش ایالات متحده در هفته‌های اخیر یا از اسرائیل بازدید کرده‌اند یا با همتایان‌شان در ارتش اسرائیل دیدارهایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.