ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده پویا بختیاری دستگیر شدند

خانواده بختیاری از مردم ایران خواسته بودند که در مراسم چهلم فرزندشان پویا و پویاهای دیگر در پنج دی ماه با آنها همراه شوند.

خبرگزاری مهر نوشته است که اعضای خانواده پویا بختیاری، از کشته‌شدگان آبان ماه، بازداشت شده‌اند. این خبرگزاری از خانواده بختیاری نام آورده و نوشته که یک منبع مطلع گفته است که "عناصر فعال" که به دنبال "استمرار اغتشاشات و کشته‌سازی" بودند دستگیر شده‌اند. خانواده بختیاری از مردم ایران خواسته بودند که در مراسم چهلم فرزندشان در پنج دی ما با آنها همراه شوند.

منوچهر بختیاری در میان دو تن از بستگان. عکس برگرفته از ویدئویی است که در آن منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ اعلام می‌کند که مراسم چهلم پسرش پویا بختیاری در تاریخ پنجشنبه پنجم دی ماه سال ۱۳۹۸ ساعت دو بعد از ظهر در بهشت سکینه شهرستان کرج قطعه ۲۶ برگزار خواهد شد.
منوچهر بختیاری در میان دو تن از بستگان. عکس برگرفته از ویدئویی است که در آن منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ اعلام می‌کند که مراسم چهلم پسرش پویا بختیاری در تاریخ پنجشنبه پنجم دی ماه سال ۱۳۹۸ ساعت دو بعد از ظهر در بهشت سکینه شهرستان کرج قطعه ۲۶ برگزار خواهد شد.

بامداد سوم دی ماه، خبرگزاری مهر در خبری به نقل از یک "منبع مطلع" نوشته است که خانواده پویا بختیاری دستگیر شده‌اند. این خبرگزاری نام این منبع را نیاورده است.

به گزارش هرانا، افرادی که نیروهای امنیتی بازداشت کرده‌اند والدین پویا بختیاری و تعدادی از فعالان مدنی و وکلا هستند که امشب برای تسلیت گفتن به خانه خانواده بختیاری در کرج رفته بودند.

پویا بختیاری ۲۷‌ساله روز شنبه ۲۵ آبان در جریان اعتراضات سراسری به گرانی بنزین در مهرشهر کرج در اثر اصابت گلوله به جمجه‌اش مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

پدر پویا - منوچهر بختیاری - طی یک فراخوان ویدیوئی از مردم خواسته است که قربانیان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را فراموش نکنند و در مراسم چهلم پویا و پویاها در پنج دی ماه شرکت کنند. مادر پویا بختیاری، ناهید شیرپیشه هم با مادر ستار بهشتی و دیگر مادران داغدار دیدار کرده و همه آنها از فراخوان پنجم دی ماه حمایت کرده‌اند.

خبرگزاری هرانا نوشته است که منبعی که نمی‌توانند نام او را بیاورند به آنها گفته که تعدادی از فعالان مدنی برای تسلیت گفتن به خانه پویا بختیاری در کرج رفته بودند که در راه بازگشت از کرج، نیروهای امنیتی خودروی این فعالان را متوقف و آنها را دستگیر می‌کنند:

“امشب سه ماشین و حدود ده نفر از فعالان مدنی و همینطور تعدادی از وکلا به منزل خانواده بختیاری برای عرض تسلیت و دیدار رفته بودند، پس از پایان دیدار مراجعه‌کنندگان سوار بر سه ماشین در حال برگشت از کرج به تهران بودند که نیروهای امنیتی یکی از خودروها را متوقف کردند و سرنشینان آنها را بازداشت کردند."

نیروهای امنیتی ساعتی بعد بازداشت‌شدگان خودرو را با ضبط تلفن‌های همراه‌شان در میدان ونک رها می‌کنند. اما در مورد دو نفر از این فعالان به منزل آنها مراجعه و آنجا را هم تفتیش می‌کنند.

مشخص نیست کدام نهاد خانواده بختیاری را دستگیر کرده و یا اینکه آنها اکنون در کدام بازداشتگاه هستند.

ماموران امنیتی مادر پویا بختیاری، ناهید شیرپیشه را هم دستگیر کرده‌اند. در این تصویر ناهید شیرپیشه در کنار مادر ستار بهشتی - گوهر عشقی - ایستاده است.

خبرگزاری مهر با نام آوردن از خانواده بختیاری نوشته است:

"یکی از این خانواده‌ها که فرزندشان در اغتشاشات اخیر به صورت مشکوکی کشته شد، خانواده پویا بختیاری بود که علیرغم دعوت و صحبت با ایشان، در روند پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختار شکنانه خود اصرار ورزیدند."

به گزارش مهر، دستگیری خانواده پویا بختیاری با "حکم قضایی" صورت گرفته ولی مشخص نیست اتهام‌های مطرح شده علیه این خانواده چیست . مهر با زبانی امنیتی توضیح داده است که دستگیری این خانواده "در راستای صیانت از نظم و امنیت مردم" و نیز به منظور "جلوگیری از تداوم پروژه کشته‌سازی و تکرار اقدامات مسلحانه" است.

این خبر در حالی منتشر شده که نقش رهبری‌کننده خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در «کشته‌سازی» در رأس خبرهای امروز مربوط به ایران بوده است. اکنون رقم مطرح از تعداد کشته‌شدگان ۱۵۰۰ نفر است.

فراخوان برای بزرگداشت یاد کشته‌شدگان در روز ۵ دی که با نام پویا بختیاری گره خورده است، بازتاب وسیعی یافته است. دستگیری اعضای خانواده پویا بختیاری واکنش دستگاه امنیتی برای مقابله با این فراخوان است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    تك تير اندازهاي و قمه كشهاي مزدور شهيد وجانباز بحساب ميايند ،كساني كه براي ايستادن در برابرظلم حكومتي شجاعانه ودست خالي به مبارزه با ضحاك برميخيزند كشته مشكوك بحساب ميايند ،عزاداري بر آنان هم در روند پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری ديده ميشود و اقدام ساختار شکنانه، پس نتيجه ميگيريم كه ساختار صحيح به همين روشني خود راتوصيف ميكند: برخورد وكشتار بي تعارف و سپس سناريو سازي براي هر آن كس كه از خودو مردمش در مقابل ظلم دفاع كند در اين راستا در انتظار شنيدن سناريويي مانند داستانهاي مختلفي كه براي ندا آقا سلطان ساختند باشيد.

  • آشوبگر

    این بیشرفها برای سرکوب و کشتار هیچوقت احتیاج به "بهانه" ندارند و ۴۰ سال است که از سینما رکس و پشت بام مدرسه رفاه تا ۲۵ آبان امسال "مشغول به کارند." شوربختانه این خط و نظری که فکر می کند با فرستادن مردم مانند مشتی گوسپند بی زبان و بی دفاع به خیابانها, بدون هیچ صدایی, فقط مانند مشتی عروسک, یعنی مبارزه با رژیم, پنداری بسیار انحرافی, نادرست و خطرناک است. این مسخره بازی های "راهپیمایی صامت" را در جنبش سبز نیز دیدیم و نتیجهء نداشت جز شکست. به قول انیشتن دیوانگی یعنی اینکه همان کارهای سابق را انجام داده, لاکن انتظار نتیجهء متفاوت را داشتن. که از این مظنر, و با در نظر گرفتن تجربهء شکست های تلخ جنبش سبز, می توان گفت این پیشنهاد تظاهرات صامت و بدون شعار دیوانگی محض است . و از همه اینها مهمتر از یاد نبریم که رژیم شاه چگونه سرنگون شد و چگونه مردم ایران از ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ نه تنها فقط از طریق راه پیمایی های خیابانی, بلکه از طریق اقدام های اعتراضی مستقیم در مدارس, دانشگاهها, ادارات, کارگاه ها و کارخانجات و مراکز صنعتی کلان (صنعت نفت), محله ها,.... و ترکیب این اقدام ها با راه پیمایی ها رژیم را ساقط کردند. در این مرحله از مبارزه پرهیز از خشونت و حداکثر سعی در کم هزینه تر کردن اقدام ها از الویت خاصی برخوردار است. اما این جنبش کنونی رشد خواهد کرد و هیچ بعید نیست که در مراحل آتی, زمانی که اکثریت قریب به اتفاق جمیعت کشور را در خود بر بگیرد, به سطحی برسد که توانایی مقابله با خشونت دولتی را داشته باشد. ۴۰ سال است که در ایران خشونت در انحصار دولتی مذهبی/فاشیستی بوده است, یک جنبش سراسریِ مردمیِ پایین به بالا, توانایی این را خواهد داشت که انحصار خشونت دولتی را به چالش بطلبد. از این منظر باید همواره به یاد داشت که پرهیز کنونی مردم از درگیرهای خشونت آمیز و تاکید بر مبارزات مسالمت آمیز, صرفا تاکتیکی است, یک تاکتیک مرحله ای. اما برخورد جنبشهای آزادیخواهانه مردم به خشونت برخوردی استراتژیک و راهبردانه می باشد. حق دفاع از خود, حق ذاتی مردم است و در زمان و مکان مناسب مردم از این حق خویش نیز استفاده خواهند کرد. همانند قیام مسلحانهء توده ای ۲۲ بهمن ۱۳۵۷. به امید آنروز. توپ, تانک, فشفشه آخوند باید گم بشه

  • گزارشی از یورش دیشب نیروهای امنیتی به خانواده بختیاری و برخورد با کسانی که برای تسلیت رفته بودند

    گزارشی از یورش دیشب نیروهای امنیتی به خانواده بختیاری و برخورد با کسانی که برای تسلیت رفته بودند ▪️اردوی کار: ضیا نبوی ، نزدیک به جریان اصلاح طلب آن چه دیشب در رابطه با برخورد نیروهای امنیتی با خانواده بختیاری و کسانی چون خود او که گفته برای تسلیت رفته بودند گذشت را روایت کرده و نوشته: ▪️«دیشب منزل خانواده #پویا_بختیاری بودیم. با تعدادی از دوستان و زندانیان سیاسی سابق و خانواده شهدای ۸۸ . در حضور مادر پویا و در غیاب پدر ایشون. نیت عرض تسلیت بود و ابراز همدردی با خانواده داغدار، گرچه در عمل در برابر وصف های جانسوز مادر پویا جز اشک ریختن کاری از ما ساخته نبود. ▪️در مسیر برگشت اما متوجه شدیم که چند ماشین تعقیب مان می‌کنند و به بعضی از سرنشینان هم تماس های ناشناس گرفته می شود که حدودا ساعت ۱۲ شب دانستیم که این تعقیب منجر به توقف یکی از ماشین‌ها و ضبط پلاک ماشین و گوشی سرنشینان و بازجویی ابتدایی از آنها شده که در نهایت آزادشان کردند. ▪️ماموران امنیتی که ظاهراً از روی پلاک ماشین ها افراد حاضر در این دیدار را شناسایی کرده بودند به منزل دو تن دیگر از صاحبان ماشین رجوع کردند و باز هم در عملی تکراری در یک بازجویی کوتاه، گوشی‌های موبایل آنها را ضبط کردند که البته منجر به بازداشت آنها نشد. ▪️نیمه‌های شب اما خبر بازداشت خانواده پویا روی خبرگزاریها آمد و آنطور که از شواهد برمی‌آید، بعد از خروج دیدار کنندگان از منزل ایشان، آنها نیز در منزلشان بازداشت شده‌اند. دردناک آنکه آنها که از حق اعتراض برای ما می‌گویند، حتی حق همدردی با خانواده شهدا را نیز برسمیت نمی‌شناسند!»

  • ناکارآیی تاکتیک دستگیری و زندانی کردن

    تاکتیک دستگیری و زندانی کردن مردم در جمهوری اسلامی دیگر آن کارآیی سابق خود را از دست داده است و عملا چندان ثمر و نتیجه ای ندارد, به جز قویتر کردن و فشرده تر شدن مقاومت مردم. برخی از زندانیان سیاسی صریحا بدین واقعیت اشاره داردند, منجمله آقای هاشم خواستار. ایشان می فرمایند که: "من سال ۵۲ در زمان شاه درست مثل الآن (آذرماه) به جرم آزادیخواهی توسط ساواک دستگیر شدم. الآن سال ۹۸ در زمان شیخ باز به جرم آزادیخواهی توسط اطلاعات مشهد بازداشت شده ام ودرزندان شما هستم. با بودن افرادی مثل ما در زندان مشخص است که درکشور چه خبراست. و این زندانی بودن ما به مردم آگاهی می دهد. برای همین اصراری به آزادشدن نداریم."

  • یک استثنا

    مجازات مرگ در ایران آزاد پس از جمهوری اسلامی لغو و منع باید گردد. به جز یک استثنا: حسین طائب .

  • تقریبا همه اعضای خانواده بزرگ بختیاری را دستگیر کرده اند!

    تقریبا همه اعضای خانواده بزرگ بختیاری را دستگیر کرده اند! ▪️اردوی کار:بهمن صادقی نور، پسر دایی پویا بختیاری گفته: پدر،‌مادر،‌ پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر،‌ شوهر خواهر، دایی‌، عمو و پسر عموی ۱۱ ساله پویا در حمله ماموران امنیتی بازداشت شدند. ▪️از محل بازداشت این افراد همچنان اطلاعی در دست نیست. بر اساس یک خبر ارسالی اعلام شده که پدر و مادر پویا بختیاری در رجایی شهر زندانی شده اند. بازداشت ها براساس دستور خامنه ای و توسط اطلاعات سپاه تحت نظر حسین طائب صورت گرفته است. ▪️پ.ن: ببینید کار خامنه ای و آدمکشان اطلاعاتی اش به کجا افتاده که از کودک یازده ساله هم وحشت دارند.

  • سامان

    در روز پنجم دی باید همه بیاییم بیرون و در خیابانها و پارکها و میدانها به حرکت در آییم، ولی بدون خشونت و بدون شعار. هشدار که حکومت عاملانش را مامور ویرانگری و دادن شعارهای انحرافی میکند تا برای سرکوب و کشتار بهانه به دست آورد. همه بیاییم بیرون. آرام و بی خشونت و بی شعار.

  • علی اسفندیاری

    داروگ خشک آمد کشتگاه من در جوار کشت همسایه. گرچه می گویند: "می گریند روی ساحل نزدیک سوگواران در میان سوگواران. " قاصد روزان ابری، داروگ ! کی می رسد باران؟ بر بساطی که بساطی نیست در درون کومه ی تاریک من که ذره ای با آن نشاطی نیست و جدار دنده های نی به دیوار اتاقم دارد از خشکیش می ترکد -چون دل یاران که در هجران یاران- قاصد روزان ابری ، داروگ ! کی می رسد باران؟

  • خسرو گلسرخی

    گیرم که در باورتان به خاک نشسته ام و ساقه های جوانم از ضربه های تبرهایتان زخم دار است با ریشه چه می کنید؟ گیرم که بر سر این باغ بنشسته در کمین پرنده اید پرواز را علامت ممنوع می زنید با جوجه های نشسته در آشیان چه می کنید؟ گیرم که می کشید گیرم که می برید گیرم که می زنید با رویش ناگزیر جوانه ها چه می کنید؟

  • نام تو پرچم ايران

    بر سينه ات نشست زخم عميق کاری دشمن اما، ای سرو ايستاده نيافتادی اين رسم توست که ايستاده بميری.‏ در تو ترانه‌های خنجر و خون در تو پرندگان مهاجر در تو سرود فتح اينگونه چشم‌های تو روشن هرگز نبوده است.‏ با خون تو، ميدان توپخانه‏ در خشم خلق ‏ بيدار می‌شود.‏ مردم زان سوی توپخانه، بدين سوی سر ريز می‌کنند نان و گرسنگی، به تساوی تقسيم می‌شود ای سرو ايستاده!‏ اين مرگ توست که می‌سازد.‏ دشمن ديوار می‌کشد اين عابران خوب و ستم بر نام ترا، اين عابران زنده نمی‌دانند و اين دريغ هست، اما روزی که خلق بداند هر قطره خون تو محراب می‌شود.‏ اين خلق، نام بزرگ ترا در هر سرود ميهنی‌اش آواز می‌دهد نام تو پرچم ايران خزر به نام تو زنده است.‏

  • با رویش ناگزیر جوانه ها چه می کنید؟

    این دستگیری در آن واحد هم نشاندهنده عجز و ناتوانی رژیم است و هم بهترین کمک به رشد و گسترش ۵ دیماه. ۵ دیماه با حضور یا بدون حضور عزیزان خانواده بختیاری با شکوه کامل در سراسر کشور برگزار خواهد شد, چنین سرکوبی مانند دیگر سرکوبها فقط تعداد بیشتر و بیشتری از مردم عادی را درگیر مبارزه و همبستگی می کند. این ۵ دی پیش روی ما که دو سال پس از ۲۶ دیماه دو سال پیش دارد سازماندهی می شود, نشانهء شدت گرفتن مبارزات در کشور و گسترده تر شدن فرایندهای اعتراضی است. سعید حجاریان حدود دو سال پیشبینی ذیل را برای ج.ا. داشت. بد نیست باری دیگر آنرا مرور کنیم. ----------------------------------------------------------------------------- هشدار در باره فروپاشی نظام و ناکارایی «چهار عمل اصلی»... اردوی کار: با بدتر شدن وضعیت حاکمیت و افزایش اعتراضات مردمی، هشدار در باره فروپاشی نظام بیشتر شده و «چهار عمل اصلی» هم دیگر جوابگو نیست. ▫️حسن خمینی، نوه خمینی با هشدار نسبت به خطر فروپاشی نظام گفته «برآورده نشدن مطالبات غیرسیاسی مردم می‌تواند به فروپاشی نظام منجر شود.» ▫️سعید حجاریان نیز در مصاحبه با روزنامه اعتماد بی تاثیر شدن «چهار عمل اصلی» از سوی حاکمیت را یادآور شده است. او ضمن پیش بینی سقوط نظام در سه سال آینده گفته: ▫️سه سال آینده دستخوش اعتراضات پی‌در‌پی خواهد بود، اعتراضاتی که مانند موج دریا عقب می‌روند و با شدت بیشتر بازمی‌گردند. گزاره‌ی «عبور از روحانی» یعنی گذر از دولت و رسیدن به حاکمیت و اصل نظام و در آخر عبور از جمهوری اسلامی... ▫️جناح راست شاهد بود که در برخورد با این اعتراضات چهار عمل اصلی به کار گرفته شد؛ بعضی را جمع (بازداشت)، بعضی را ضرب (کتک)، بعضی را تفریق (تفرقه انداختن) و بعضی دیگر را تقسیم (تفکیک معترضان به معیشتی‌های برحق و سیاسی‌های ناحق) کردند، اما بنیاد اعتراضات همچنان باقیست/تلخیص از مصاحبه با اعتماد ----------- شایان تذکر است که, از سوی سردبیر این سایت, چند ماه قبل از حجاریان, استعارهء موجهای دریا با تشبیه به موجهای سونامی ذکر شده بودند.

  • یورش به منزل مصطفی کریم بیگی

    یورش به منزل مصطفی کریم بیگی ▪️اردوی کار: آدم می کشند و سوگواران را با پرونده سازی امنیتی بازداشت می کنند! خبر رسیده که علاوه بر بازداشت خانواده بختیاری، نیروهای امنیتی به گزارش «سحام نیوز» به منزل مصطفى كريم بيگى از جانباختگان اعتراضات ٨٨ هم يورش برده اند. این رسانه اعلام کرده که خبرهای تکمیلی را متعاقبا منتشر خواهد کرد. ▪️پ.ن: لاشخوران ولایی و جلادان امنیتی بدانند که با کشتار جوانان و پرونده سازی امنیتی برای خانواده های سوگوار صدای دادخواهی این مردم خاموش نمی شود. خبر تكميلى : طبق اطلاعات رسیده، نیروهای امنیتی به خانه خانم شهناز اکملی حمله کردند.در ابتدا قصد دستگيرى شبانه مريم كريم بيگى را داشتند كه چون وى در منزل حضور نداشته ،موبایل مریم را ضبط کردند. ▪️این مادر و دختر دو روز پیش هم به وزارت اطلاعات احضار شده و ساعاتی بازجویی و تهدید شده بودند. در بازجویی‌ها خبر از باز شدن پرونده برای مریم کریم‌بیگی و نیز پرونده‌ای تازه برای خانم شهناز اکملی دادند. ▪️خانم اکملی بابت اجرای حکم زندان در پرونده‌ی قبلی، طی روزهای آینده باید خودش را به زندان معرفی کند.