ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس: با نپذیرفتن شروط FATF بانک‌های «کشورهای دوست» هم با ما کار نمی‌کنند

به گفته او بانک‌ها برای همکاری با ایران هزینه تحریم دریافت می‌کنند.

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران سه‌شنبه سوم دی گفت که «موضوع FATF برای جمهوری اسلامی حساس‌تر است».

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اصول‌گرا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،او تحریم‌های وضع شده بر ایران از سوی آمریکا را دلیل این مسئله عنوان کرد و گفت: «اگر ایران شروط FATF را نپذیرد بانک‌های حاکمیتی کشورهای همکار و دوست ما هم دیگر نمی‌توانند با ایران کار کنند».

به گفته این نماینده مجلس کشورهای دوست و همکار از ایران خواسته‌اند «رابطه‌اش را با FATF به هم نزند چون این باعث قطع مناسبات با کشورهای دوست و همکار می‌شود».

او گفت که در «چند ملاقات با مسئولان کشورهای روسیه، عراق و ترکیه آنها خواستار برقراری رابطه با FATF شدند».

به گفته فلاحت‌پیشه در حال حاضر «تنها تعداد محدودی از بانک‌ها با ایران کار می‌کنند» و برخی از بانک‌ها نیز از ایران «هزینه تحریم» دریافت می‌کنند.

او این شرایط را «تاسف برانگیز» خواند و گفت که  «در بانک‌های کشورهایی همچون ترکیه و هند ماموران وزارت خزانه‌داری آمریکا مستقر هستند وظیفه آنها این است که به کشور میزبان برای قطع و تعدیل همکاری با ایران فشار آورند و متاسفانه حقوق این ماموران آمریکایی به طور غیرمستقیم از پول ملت ایران داده می‌شود چون همین بانک‌ها هزینه‌ای را از ایران تحت عنوان هزینه تحریم می‌گیرند».

ایران تا نیمه ژانویه ۲۰۲۰ برای تصویب دو لایحه موسوم به پالرمو و سی‌اف‌تی فرصت دارد. در صورتی که این دو لایحه تصویب نشود، ممکن است گروه ویژه اقدام مالی نام ایران را به فهرست سیاه بازگرداند.

این شرایط سبب شده که رایزنی‌ها برای تصویب این دو لایحه که بیش از یکسال است به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده، افزایش یابد.

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  یک روز قبل گفته بود که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو از دستور کار خارج شده و تنها لایحه موسوم به سی‌اف‌تی بررسی می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.