ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرزندان قربانیان چهار دهه خشونت دولتی: برای عدالت و آزادی و حقوق بشر همه ایرانیان، کنار مادران و پدران داغدار و دادخواه قتل‌عام آبان‌ ایستاده‌ایم

از فرزند شاپور بختیار تا فرزند علی دهواری و فرزندان محمد مختاری، در بیانیه‌ای با خانواده‌های جانباختاگان اعتراضات آبان اعلام همبستگی کردند.

فرانس بختیار فرزند شاپور بختیار، لادن و رویا برومند فرزندان عبدالرحمن برومند، آزاده پورزند فرزند سیامک پورزند، نازنین پوینده فرزند محمدجعفر پوینده، پرستو فروهر فرزند پروانه اسکندری و داریوش فروهر، انعام دهواری فرزند علی دهواری، سهراب مختاری فرزند محمد مختاری و شاهین صادق‌زاده میلانی فرزند کامبیز صادق‌زاده میلانی که والدین آن‌ها در چهل سال گذشته قربانی خشونت دولتی شده‌اند، با انتشار بیانیه‌ مشترکی خطاب به «مادران و پدران داغدار و دادخواه قتل‌عام آبان‌ماه» اعلام کردند «برای عدالت، آزادی و حقوق بشر همه ایرانیان» در کنار خانواده جانباختگان اعتراضات آبان ایستاده‌اند.

منوچهر بختیاری و ناهید شیرپیشه – پدر و مادر پویا بختیاری

در آستانه برگزاری چهلم برخی جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸، مأموران امنیتی پدر و مادر و اعضای خانواده پویا بختیاری را بازداشت کردند و با قطع اتصال اینترنت برخی شهرهای ایران، در یک فضای امنیتی اعضای تعداد دیگری از خانواده‌های جان‌باختگان اعتراض‌های سراسری را تهدید کردند با این هدف که از برگزاری مراسم چهلم کشته‌شدگان جلوگیری کنند. در بیانیه جمعی از فرزندان قربانیان خشونت دولتی چهار دهه گذشته آمده است:

«ما فرزندان داغدار در کنار مادران و پدران داغدار قتل عام آبان‌ماه ١٣٩٨ خواهیم بود‌ مادران و پدران دادخواه، فراخوان شما را با جان و دل می‌پذیریم و در روز پنجم دی‌ماه، همبسته با شما برای عدالت، آزادی و حقوق بشر همۀ ایرانیان در کنار شما خواهیم ایستاد.»

آنها نوشتند که در چهلم کشته‌شدگان اعتراضات «هرکجا که باشیم، از فراسوی زمان و مکانی که ما را از شما جدا می‌کند، برای دادخواهی در کنارتان خواهیم ایستاد، در سکوت با برافراشتن تصاویر و نام‌های فرزندانتان، یاد آنان را با برافروختن شمعی گرامی خواهیم داشت.»

نویسندگان این بیانیه خطاب به پدر و مادر و خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات سراسری تاکید کردند:

«ما نیز آنچه را که شما امروز تجربه می‌کنید در گذشته تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم که تنها راه رهایی از فاجعه‌ای که دامنگیر وطن عزیزمان شده است و فرزندانش را گروه گروه سرکوب می‌کند و به قتل می‌رساند، همبستگی مردم و پیگیری مبارزه برای حقوق بشر همۀ ایرانیان است.»

چهارشنبه ۴ دی /۲۵ دسامبر مادر بزرگ پویا بختیاری خطاب به مردم از وضعیتی که نیروهای امنیتی برای خانواده‌اش ایجاد کرده‌اند شکایت کرد و کمک طلبید. مادربزرگ پویا در یک پیام ویدیویی می‌گوید همه اعضای خانواده‌اش از جمله نوه یازده ساله‌اش را دستگیر کرده‌اند که نگذارند برای پویا بختیاری مراسم چهلم بگیرند.

فراخوان برای بزرگداشت یاد کشته‌شدگان آبان با نام پویا بختیاری گره خورده و بازتاب وسیعی یافته است. چندین گروه کارگری و مدنی و مادران داغدار از این فراخوان حمایت کرده‌اند. سکینه احمدی، ‫مادر ابراهیم کتابدار، که در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در کرج با شلیک گلوله ماموران جان خود را از دست داد نیز با مادر پویا بختیاری دیدار کرده و از فراخوان پنجم دی ماه حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.