ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برادر داماد رهبر بر مسند ستاد حقوق بشر قوه قضائیه

وداع یک لاریجانی دیگر از قدرت: محمد جواد لاریجانی جای خود را به علی باقری کنی، برادر داماد خامنه‌ای، معاون سابق جلیلی و چهره‌ای امنیتی نزدیک به ابراهیم رئیسی داد.

وداع یک لاریجانی دیگر از قدرت: محمد جواد لاریجانی، ‌رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جای خود را به علی باقری کنی، عضو خانواده پرنفوذ کنی، برادر داماد رهبر جمهوری اسلامی و یک چهره امنیتی محافظه‌کار نزدیک به رئیس قوه قضائیه داد.

علی باقری کنی (راست) و محمدجواد لاریجانی (چپ)

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه یکشنبه ۸ دی اعلام کرد که علی باقری کنی با حکم ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به معاونت امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر این قوه منصوب شده است.

پیش از این صبح یکشنبه فرید مدرسی، فعال و روزنامه‌نگار محافظه‌کار در پیامی توئیتری از این انتصاب خبر داده بود اما باقری کنی ساعتی بعد در گفت‌وگو با سایت خبری «مدآرا» آن را تکذیب کرد.

علی باقری کنی رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ و معاون جلیلی در زمان ریاست‌اش بر شورای عالی امنیت ملی بود.

رئیس جدید ستاد حقوق بشر قوه قضائیه فرزند محمدباقر باقری کنی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری است که در انتخابات ۱۳۹۴ از راهیابی دوباره به آن بازماند. محمدباقر باقری کنی خود برادر کوچکتر محمدرضا مهدوی کنی، رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری بود.

خانواده پرنفوذ کنی بر دانشگاه امام صادق سلطه دارند. شگفت‌آور نیست که علی باقری کنی نیز استاد این دانشگاه است و پدرش ۹۳ تا ۹۴ سرپرست موقت این دانشگاه بود.

رئیس جدید ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین برادر مصباح الهدی باقری کنی، داماد علی خامنه‌ای است.

محمد جواد لاریجانی که چندی پیش کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ را «تروریست» خوانده بود، یکی دیگر از برادران لاریجانی است که از قدرت خارج می‌شوند. پیش از او صادق آملی لاریجانی ریاست دستگاه قضائی را به ابراهیم رئیسی واگذار کرد و علی لاریجانی،‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در انتخابات آتی مجلس حضور نخواهد داشت.

نقش محمد جواد لاریجانی به عنوان مدافع حقوق بشر در قوه قضائیه ایران بارها هدف نقد فعالان و کارشناسان حقوق بشر بود. لاریجانی در مجمع‌های بین‌المللی از کارنامه حقوق بشر جمهوری اسلامی،‌ کارنامه‌ای به گواه فعالان حقوق بشر اکیداً غیرقابل قبول و سرشار از موارد جدی نقض،‌ دفاع می‌کرد و دیگر کشورها را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کرد.

انتظار می‌رود علی باقری کنی نیز به عنوان عضو خانواده پرنفود کنی و یکی از نزدیکان هسته سخت نظام جمهوری اسلامی همین رویه را ادامه بدهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.