ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله‌های انتحاری در جنوب کابل ۱۲ کشته بر جای گذاشت

<p>بر اثر دو حمله انتحاری پی در پی در ولایت میدان وردک در جنوب کابل، دست&zwnj;کم ۱۲ تن کشته و ۵۹ تن که بیشتر آنان غیرنظامی هستند زخمی شدند.</p> <!--break--> <p><br /> این حمله&zwnj;ها ساعت شش بامداد امروز، شنبه ۱۱شهریورماه در منطقه سیدآباد ولایت میدان وردک رخ داد.</p> <p><br /> شاهد الله شاهد، سخنگوی والی میدان وردک گفت در این دو رویداد هشت غیرنظامی و چهار مأمور پلیس کشته و ۴۷ غیرنظامی، ۱۰ مأمور امنیتی و دو سرباز خارجی نیز زخمی شدند.</p> <p><br /> وی گفت: &quot;ابتدا یک مهاجم انتحاری بمبی که به کمر بسته بود در جاده بین فرمانداری سیدآباد، فرماندهی پلیس این شهر و مرکز نظامی آیساف منفجر کرد و سپس یک مهاجم دیگر که سوار بر یک تانکر سوخت بود، دومین حمله را انجام داد.&quot;</p> <blockquote> <p>این سومین حمله در نوع خود است که طی یک سال گذشته در سیدآباد رخ می&zwnj;دهد</p> </blockquote> <p>به گفته شاهد، زخمی&zwnj;های این دو حمله با کمک مردم به بیمارستان دولتی و آیساف انتقال داده شدند.<br /> دفتر مطبوعاتی نیروهای بین&zwnj;المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان (آیساف) در اطلاعیه&zwnj;ای تأيید کرد که در این رویداد&zwnj;ها شماری از سربازان این سازمان نیز مجروح شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> آیساف در مورد تعداد زخمی&zwnj;های این سازمان و هویتشان جزئیاتی ارائه نکرده است.</p> <p><br /> طالبان مسئولیت این دو رویداد را برعهده گرفتند. ذبیح&zwnj;الله مجاهد از سخنگویان طالبان گفت دو حمله از سوی دو عضو این گروه صورت گرفته است.</p> <p><br /> سیدآباد از جمله مناطق نا&zwnj;امن به&zwnj;شمار می&zwnj;رود که طالبان در آن نفوذ زیاد دارند.</p> <p><br /> این سومین حمله در نوع خود است که طی یک سال گذشته در سیدآباد رخ می&zwnj;دهد. در شهریورماه سال گذشته دو غیر نظامی در حمله انتحاری طالبان در این منطقه کشته و ۷۷ سرباز ناتو و ۲۵ غیرنظامی نیز زخمی شدند.</p>

بر اثر دو حمله انتحاری پی در پی در ولایت میدان وردک در جنوب کابل، دست‌کم ۱۲ تن کشته و ۵۹ تن که بیشتر آنان غیرنظامی هستند زخمی شدند.

این حمله‌ها ساعت شش بامداد امروز، شنبه ۱۱شهریورماه در منطقه سیدآباد ولایت میدان وردک رخ داد.

شاهد الله شاهد، سخنگوی والی میدان وردک گفت در این دو رویداد هشت غیرنظامی و چهار مأمور پلیس کشته و ۴۷ غیرنظامی، ۱۰ مأمور امنیتی و دو سرباز خارجی نیز زخمی شدند.

وی گفت: "ابتدا یک مهاجم انتحاری بمبی که به کمر بسته بود در جاده بین فرمانداری سیدآباد، فرماندهی پلیس این شهر و مرکز نظامی آیساف منفجر کرد و سپس یک مهاجم دیگر که سوار بر یک تانکر سوخت بود، دومین حمله را انجام داد."

این سومین حمله در نوع خود است که طی یک سال گذشته در سیدآباد رخ می‌دهد

به گفته شاهد، زخمی‌های این دو حمله با کمک مردم به بیمارستان دولتی و آیساف انتقال داده شدند.
دفتر مطبوعاتی نیروهای بین‌المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان (آیساف) در اطلاعیه‌ای تأيید کرد که در این رویداد‌ها شماری از سربازان این سازمان نیز مجروح شده‌اند.

آیساف در مورد تعداد زخمی‌های این سازمان و هویتشان جزئیاتی ارائه نکرده است.

طالبان مسئولیت این دو رویداد را برعهده گرفتند. ذبیح‌الله مجاهد از سخنگویان طالبان گفت دو حمله از سوی دو عضو این گروه صورت گرفته است.

سیدآباد از جمله مناطق نا‌امن به‌شمار می‌رود که طالبان در آن نفوذ زیاد دارند.

این سومین حمله در نوع خود است که طی یک سال گذشته در سیدآباد رخ می‌دهد. در شهریورماه سال گذشته دو غیر نظامی در حمله انتحاری طالبان در این منطقه کشته و ۷۷ سرباز ناتو و ۲۵ غیرنظامی نیز زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.