ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین وضعیت محمد نوری‌زاد، از امضاءکنندگان بیانیه ۱۴ نفر ـ گفت‌وگو با فاطمه ملکی

فاطمه ملکی در گفت‌وگو با زمانه از آخرین وضعیت همسرش در زندان می‌گوید. محمد نوری‌زاد در اعتراض به بازداشت موقت طولانی مدت و بلاتکلیفی غذایش را در زندان کم کرده و از ملاقات حضوری و تماس تلفنی خودداری می‌کند.

محمد نوری‌زاد، کارگردان، روزنامه‌نگار و فعال مدنی بیش از پنج ماه است که بدون تفهیم اتهام در بازداشت به سر می‌برد. او از امضاءکنندگان بیانیه ۱۴ نفر، بیانیه‌ای است که در آن ۱۴ فعال مدنی-سیاسی خواستار استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی شده بودند.

در ادامه گفت‌وگوی زمانه با فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد را بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

محمد نوری‌زاد چهارشنبه ۱۹ تیر پس از مراجعه به دادسرای زندان اوین بازداشت و به یکی از بندهای این زندان منتقل شد. او بعد ار مدت کوتاهی به زندان مشهد منتقل شد.

به گفته فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، او در اعتراض به روند دادرسی ناعادلانه و بازداشت موقت طولانی مدت، غذایش را کم کرده است:

«ایشان مدتی هم انفرادی بودند، بعد به اتاقی که چند نفر غیرسیاسی در آن بودند منتقل شدند و الان در حال حاضر با آقای (هاشم) خواستار در یک اتاق هستند. متأسفانه شرایط مناسبی ندارد، به علت اینکه هواخوری مناسبی ندارد، گویا اتاق‌شان دیوارهای بلندی دارد و الان ۵ ماه است که بلاتکلیف به سر می‌برند و ایشان در اعتراض به این شرایط، غذای‌شان را کم کرده‌اند و به ملاقات نمی‌آیند و تلفن هم نمی‌زنند.»

به گفته خانم فاطمه ملکی، تاکنون اتهام و دلایل بازداشت همسرش مشخص نیست و هنوز زمان برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد نوری‌زاد نیز مشخص نیست:

«نقریبا دو ماه است که می‌گویند دادگاه امروز تشکیل می‌شود، هفته دیگر تشکیل می‌شود، دو هفته دیگر تشکیل می‌شود و آخرین بار این‌طور که گفته‌اند هفته دیگر دادگاه باید تشکیل شود. ولی حالا چقدر می‌شود اعتماد کرد به این گفته‌ها نمی‌دانم. آقای آقاسی که وکیل پرونده هستند قرار است روز جمعه به مشهد بروند، روز شنبه پرونده را بخوانند و روز یک‌شنبه هم ملاقاتی با ایشان و سایر زندانی‌های دیگر داشته باشند. ولی اینکه چقدر همکاری بکنند با ایشان با توجه به اینکه گفته‌اند می‌خواهند وکلای خودشان باشند، یعنی وکلای مورد وثوق قوه قضاییه، که آقای آقاسی فرمودند این امر غیرقانونی است و به هیچ وجه نمی‌توانند در مرحله دادرسی چنین ادعایی را داشته باشند.»

امضاکنندگان بیانیه ۱۴ که ۲۲ خرداد سال جاری منتشر شد، نوشته بودند در ایران «نه از جمهوریت خبری است و نه از آزادی.» به نوشته این فعالان مدنی‌ـ‌سیاسی چانه‌زنی فعالان مدنی «بدون استعفای سید علی خامنه‌ای و تغییر قانون اساسی – خاصه اصل ۱۷۷» راه به جایی نمی‌برد.

امضاکنندگان بیانیه ۱۴ از فعالان و اندیشمندان دلسوز ایران خواسته‌اند با کنار گذاشتن تمایلات مصلحت‌جویانه به میدان بیایند و با درخواست تغییر قانون اساسی و استعفای رهبری پیشقراول یک حرکت ملی باشند.

دیگر امضاءکنندگان بیانیه ۱۴ نفر به نام‌های محمد مهدوی‌فر، عباس واحدیان شاهرودی، کمال جعفری، محمدحسین سپهری، رضا مهرگان، زرتشت احمدی‌راغب و فاطمه سپهری همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد نوریزاد در زندان بیهوش شد!

    محمد نوریزاد در زندان بیهوش شد! به گفته یکی از منابع آگاه «محمد نوری‌زاد» فعال سیاسی و از امضاکنندگان بیانیه موسوم به ۱۴نفر «مبنی بر عزل علی خامنه ای و گذار از رژیم جمهوری اسلامی» محبوس در زندان وکیل آباد مشهد با حالت بیهوشی به بهداری زندان منتقل شد! محمد نوریزاد نزدیک به ۴۷ روز است که لب بر غذا و دارو بسته است. وضعیت جسمانی او وخیم گزارش شده است. وی در هفته گذشته در ۲ نوبت به بیمارستان انتقال داده شده است اما با توجه به وضعیت جسمانی و کهولت سن، وضعیت او بسیار خطرناک گزارش شده است. محمد نوریزاد از تاریخ ۲۲ مرداد ۹۸ در بازداشت موقت در زندان مشهد به سر می برد.

  • آرمان

    متاسفانه ما هنوز یاد نگرفته ایم که بدون پیش داوری در باره انسانها قضاوت کنیم. وقتی نوری زاد جبهه دشمن را ترک کرد و به مردم پیوست، هم چنان به او به دیده شک نگاه میکردیم. من از معدود کسانی بودم که از همان نخستین قدمهایش به او اعتماد کردم. او روستا زاده ای است که به اصل خود باز گشت و هزینه پایداری خود را میپردازد. باید برای آزادیش تلاش کرد.