ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 رودخانه جوانرود جنازه یکی از معترضان را پس داد

برخی از شهروندان گزارش داده‌اند که آثار شکنجه بر بدن بی‌جان هاشم مرادی قابل مشاهده بوده است.

پیکر بی‌جان یکی از معترضان در جوانرود در حاشیه شهر و در کنار رودخانه «سه‌‌فی آوا» یافت شد.

هاشم مرادی

بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، غروب چهارشنبه ۱۱ دی در حاشیه شهر جوانرود در کنار رودخانه «سه‌فی آوا» جنازه هاشم مرادی یافت شد. برخی از شهروندان گزارش داده‌اند که آثار شکنجه بر بدن او قابل مشاهده بوده است.

هاشم مرادی از یکشنبه ۲۶ آبان در جریان اعتراضات سراسری مفقود شده بود.

جمعه ۲۴ آبان با افزایش قیمت بنزین بر اساس مصوبه فراقانونی سران قوا اعتراضات ابتدا در اهواز، مشهد، سیرجان و شیراز آغاز شد و به زودی به بیش از یکصد شهر ایران از جمله به شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان، سنقر و جوانرود در استان کردستان ایران سرایت کرد. تنها در جوانرود بیش از ۱۵ نفر از معترضان در درگیری با مأموران امنیتی جان خود را از دست دادند. اسامی برخی از کشته‌شدگان در جوانرود عبارت است از:

مزه نقدی، یونس هوشنگی، کاوه رضایی، جبار تجاره، سلمان رحمانی، کاوه محمدی، ابراهیم مرادی، مبین عبداللهی، فرشاد خیراندیش، علی(یونس) فیروزبخت،  عمران ولیدی،بهرام غلامی، آرش ایوبی ریبوار سیدرستمی  و خالد رشیدی

یکشنبه ۲۷ آبان با سخنرانی خامنه‌ای در درس خارج فقه خود در حمایت از مصوبه فراقانونی سران قوا و با از کار انداختن مجلس و با قطع اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت کشتار معترضان کلید خورد. در خوشبینانه‌ترین برآوردها تعداد کشته‌شدگان سه رقمی است. مقامات قوه قضائیه اعلام کرده‌اند که شورای عالی امنیت ملی می‌بایست تعداد کشته‌شدگان را اعلام کند.

همزمان با سکوت مسئولان درباره تعداد کشته‌شدگان در روزهای گذشته گزارش‌های دیگری از یافت شدن جناره معترضان در سدها و رودهای ایران منتشر شده است:

نخستین بار پنجشنبه ۲۱ آذر جسد پنج جوان  در سد «وحدت» سنندج کشف شد که در جریان اعتراضات بازداشت شده بودند.

جمعه ۲۲ آذر رودخانه کارون جنازه یکی از معترضان را پس داد. این احتمال مطرح شده که این فرد از بازداشت‌شدگان اعتراض‌ها بوده باشد.

شنبه ۲۴ آذر، حدود ساعت ۱۷ جسد ارشاد رحمانیان در سد گاران مریوان یافت شد. خانواده ارشاد رحمانیان گمان می‌کردند که او شامگاه ۲۶ آبان بازداشت شده است. بر اساس گزارش‌های تأیید نشده آثار شکنجه بر جسد ارشاد رحمانیان هم مشاهده شده بود.  در مریوان پیکر چهار جان‌باخته دیگر نیز در دریاچه «زریبار» رها شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    ای برادر کورد عزیزم، سرنوشت تو را نه خدا و نه شیطان، بتی رقم زد که ملت حاکمش می پرستیدند!