ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاآنی فرمانده سپاه قدس شد

  رهبر جمهوری اسلامی ایران سرتیپ اسماعیل قاآنی، از اعضای کارکشته سپاه پاسداران و معاون قاسم سلیمانی را به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب کرد.

 علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران سرتیپ اسماعیل قاآنی، از اعضای کارکشته سپاه پاسداران و معاون قاسم سلیمانی را به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب کرد.

ایران سرتیپ اسماعیل قاآنی، از اعضای کارکشته سپاه پاسداران و معاون قاسم سلیمانی

در ساعت‌های پایانی پنحشنبه ۲ ژانویه/ ۱۲ دی در حمله ارتش آمریکا به کاروان حامل قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرمانده سپاه قدس، نایب رئیس حشدالشعبی و گروهی از همراهانش کشته شدند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که این حمله در یک لحظه مشخص که کاروان توقف کرده و قاسم سلیمانی از خودروی خود پیاده شده بود انجام شد. در این فاصله جسد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به بیمارستان المثناء در بغداد منتقل شده است. به گفته ايرج مسجدی سفير ايران در عراق ١٠ نفر همراه سلیمانی و المهندس بودند كه همگی کشته شدند. وزارت دفاع آمریکا مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد که حمله به دستور رئیس جمهوری آمریکا انجام شد.

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شخصاً در جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی که در حال برگزاری است، شرکت کرده است. این نخستین بار نیست که خامنه‌ای در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور دارد، اما یک روند عادی هم نیست. ساعتی بعد از اعلام این خبر، رهبر جمهوری اسلامی و فرمانده کل قوا، صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کرد.

خامنه‌ای دراین حکم قاآنی را در شمار «برجسته‌ترین» فرماندهان سپاه در دوران جنگ هشت ساله اورده و از او خواسته است که عیناً برنامه قاسم سلیمانی را دنبال کند:

«فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرافراز سرتیپ اسماعیل قاآنی که در شمار برجسته‌ترین فرماندهان سپاه در دفاع مقدس بوده و در طول سالیان متمادی در نیروی قدس در کنار سردار شهید در منطقه خدمت کرده است می‌سپارم. برنامه‌ی آن نیرو عیناً همان برنامه‌ی دوران فرماندهی شهید سلیمانی است.»

قاآنی در جنگ ایران و عراق فرماندهی لشکر ۵ نصر و لشکر ۲۱ امام رضا را عهده‌دار بود و در سال‌های اخیر عملاً معاون قاسم سلیمانی محسوب می‌شد.

خامنه‌ای صبح جمعه ۱۳ دی در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی  با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: با قتل فرمانده سپاه قدس «کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.