ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی و دیگر کشته‌شدگان حمله پهپادی آمریکا در بغداد

قرار است پس از ورود اجساد قاسم سلیمانی و همراهان ایرانی او به کشور، مراسم تشییع با تبلیغات گسترده رسانه‌های دولتی و هزینه کرد میلیاردها تومان در شهرهای مشهد و تهران هم برگزار شود.

روز شنبه ۱۴ دی ماه، مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس، جانشین فرماندهی نیروهای حشد الشعبی عراق در بغداد برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهایی انتقامجویانه علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند.

تشییع جنازه قاسم سلیمانی در بغداد

به نوشته گاردین، پیش‌بینی می‌شود با توجه به حملات صورت گرفته در بامداد گذشته علیه نیروهای شبه نظامی حشد الشعبی در منطقه التاجی در شمال بغداد، شرکت‌کنندگان در این مراسم بیش از پیش خشمگین باشند.

گاردین در ادامه با اشاره به حواشی ایجاد شده بعد از انتشار خبر حمله به شبه نظامیان گروه حشد الشعبی در شمال بغداد نوشته است پس از ادعای شبه نظامیان گروه حشد الشعبی مبنی بر حمله موشکی آمریکا به کاروان نظامی این گروه در منطقه التاجی بغداد، ارتش عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که هیچ حمله‌ای علیه حشد الشعبی صورت نگرفته است.

شبکه خبری الحدث اما به نقل از شاهدان عینی خبر داده که بامداد شنبه، انفجاری مهیب در منطقه التاجی واقع در شمال بغداد رخ داده است. این شبکه خبری اما جزئیاتی در مورد وقوع یا عاملان این انفجارها ارائه نکرده است. برخی منایع محلی عراق حمله شب گذشته علیه کاروان نظامی حشد الشعبی در شمال بغداد را ساختگی قلمداد کرده‌اند. سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق نیز پس از انتشار خبر حمله موشکی به کاروان نظامی حشد الشعبی، هرگونه دست داشتن نیروهای آمریکایی در این حمله را رد کرده است.

روز جمعه ۱۳ دی ماه سفارت جمهوری اسلامی در عراق از برگزاری مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی و دیگر کشته‌شدگان همراه او در بغداد و شهرهای کربلا و نجف به درخواست مردم عراق خبر داده بود.

به گزارش گاردین ایرج مسجدی، سفیر فعلی ایران در عراق دلیل برگزاری تشییع جنازه برای قاسم سلیمانی و دیگر کشته‌شدگان حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در شهرهای مختلف عراق را اصرار عادل عبدالمهدی، نخست وزیر پیشین این کشور برای برپایی این مراسم عنوان کرده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران روز شنبه ۱۴ دی ماه با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص جزئیات مراسم تشییع جنازه و دفن قاسم سلیمانی اعلام کرد پس از ورود اجساد قاسم سلیمانی و همراهان ایرانی او به کشور، این مراسم در شهرهای مشهد و تهران برگزار خواهد شد. همچنین بر اساس این اطلاعیه محل دفن قاسم سلیمانی قبرستان شهر کرمان عنوان شده است.

طبق این اطلاعیه مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی صبح روز یک‌شنبه ۱۵ دی ماه در مشهد و روز دوشنبه ۱۶ دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.

احمد علی رمضانی، مدیر صدا و سیمای استان کرمان و مسئول کمیته اطلاع‌رسانی در خصوص مراسم دفن قاسم سلیمانی در کرمان نیز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده است که جنازه قاسم سلیمانی روز دوشنبه در فرودگاه کرمان به خانواده او تحویل داده خواهد شد.

به نظر می‌رسد تشییع جنازه قاسم سلیمانی در چند شهر ایران مانند مراسم تشییع جنازه دیگر اعضای کشته شده سپاه پاسداران در خارج از کشور با تبلیغات گسترده رسانه‌های دولتی و هزینه کرد میلیاردها تومان برگزار شود.

در مهر ماه سال ۱۳۹۶ مراسم تشییع جنازه محسن حججی از اعضای سپاه که در سوریه کشته شد با هزینه‌های چند میلیاردی در چندین شهر ایران انجام شد. فرماندهان سپاه پاسداران در خلال برگزاری این مراسم خبر از اقدامات تلافی جویانه سپاه در سوریه داده بودند اما با گذشت بیش از دو سال جزئیاتی از انجام این اقدامات و اینکه تاکنون سپاه پاسداران چه اقداماتی در این راستا انجام داده، منتشر نشده است.

مقامات دولتی و نظامی ایران در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی در عراق در پیام‌هایی جداگانه اعلام کرده‌اند که انتقام سختی از عاملان این کشتار خواهند گرفت.

در تازه‌ترین خبرها، ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح، صبح روز شنبه ۱۴ دی ماه درخصوص واکنش ایران به کشته شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها اعلام کرده:

«ما در پاسخ‌دهی عجله نمی‌کنیم و پاسخ این اقدام تروریستی را نیز کوبنده و پرقدرت خواهیم داد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهمن

    قدرت و ثروت که در یک جا در دست یک نفر جمع باشد و او بی هیچ شرمی مشغول سرکوب و کشتار و غارت باشد همین میشود. دستگاه تبلیغاتی هم با هزینه ملت در اختیار اوست ! کسی را اجازه نیست که اعتراض کند .