ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

  تشییع جنازه قاسم سلیمانی: تجدید قوا برای نظام

علی ربیعی، سخنگوی دولت تشییع جنازه فرمانده سپاه قدس را برای ترمیم شکاف درونی جامعه بعد از اعتراضات آبان ضروری دانست.

علی ربیعی، سخنگوی دولت تشییع جنازه فرمانده سپاه قدس را برای ترمیم شکاف درونی جامعه بعد از اعتراضات آبان ضروری دانست. دو تشییع دیگر هم با هدف پنهان ایجاد انسجام درونی و نمایش آن به بیرون در راه است: در قم و در کرمان که سلیمانی سرانجام در دل خاک زادگاهش آرام بگیرد و مأموریت او در خدمت به نظام جمهوری اسلامی به اتمام برسد.

دوشنبه ۱۶ دی: تشییع جنازه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در تهران

علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی دوشنبه ۱۶ دی در جریان مراسم تشییع قاسم سلیمانی در تهران با اشاره به اعتراضات آبان ۹۸ درباره اهمیت این مراسم برای ترمیم شکاف درونی جامعه در جمع خبرنگاران گفت:

«بعد از اتفاقات ناخوشایند و تلخی که اخیرا در کشورمان اتفاق افتاده بود، نیاز به یک انسجام بزرگ و نمایش انسجام ملی داشتیم. از این جهت حضور مردم در شهرهای مختلف مانند تهران و مشهد و مخصوصا اهواز خیلی مهم و معنادار بود.»

دوشنبه ۱۶ دی مراسم تشییع قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران با حضور سران قوا و مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی برگزار شد. در این مراسم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بر سر جنازه فرمانده سپاه قدس درآمد و نماز میت خواند. خامنه‌ای که بی‌هیچ لرزشی در صدا، ۲۸ آبان سال جاری در پنجمین روز اعتراضات در بیش از ۱۰۰ شهر کشور، معترضان را با دشمنی اشغالگر یکسان دانسته و آن‌ها را اشرار نامیده و بعد از صدور فرمان کشتار بر معترضان اعلام پیروزی کرده بود، هنگام قرائت نماز میت بر جنازه سپهبد قاسم سلیمانی، با صدایی لرزان، سه بار جمله «اللهم انّا لانعلم منه الا خیر» (ما به جز خوبی از او نمی‌دانیم) را برای او به کار برد و گریست. در مراسم تشیبع قاسم سلیمانی، حسین سلامی، فرمانده سپاه و اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس و جانشین سلیمانی و همینطور سران قوا در یک صف اقامه نماز کردند.

خبرگزاری رویترز حضور مردم در تشییع جنازه قاسم سلیمانی در تهران را با تشییع جنازه خمینی مقایسه کرده است. علی ربیعی در ادامه سخنانش درباره اهمیت آئینی تشییع جنازه فرمانده سپاه قدس برای حفظ چفت و بست نظام گفت:

«از جهت داخلی این راهپیمایی‌ها که به برکت خون شهید سلیمانی بود، نوعی تجدید قوا و انرژی برای نظام است.»

 خیابان‌های تهران بعد از مراسم تشییع قاسم سلیمانی

در برخی رسانه‌ها از جمله در خبرگزاری فرانسه پرچم‌های قرمز در دست عزاداران نیز به تأکید ایران بر خونخواهی سلیمانی تعبیر شد. قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی در حمله ارتش آمریکا به کاروان حامل او همراه با جمعی از همراهانش از جمله ابومهدی المهندس کشته شد. به گفته عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق او به دعوت دولت عراق و به طور قانونی به این کشور سفر کرده بود.

ربیعی در ادامه مصاحبه‌اش با خبرنگاران درباره تاثیرات خارجی حضور گسترده مردم در مراسم قاسم سلیمانی گفت:

«این راهپیمایی بُعد خارجی امنیت ملی کشور ما را عیان کرد. نشان داد که نظام ما پایگاه مردمی دارد. به اعتقاد من، آمریکا از این به بعد در واکنش‌های نظامی خود تجدید نظر خواهد کرد و این راهپیمایی از این جهت برای ما ارزشمند است.»

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، در جریان تشییع قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران سخنرانی کرد. هنیه سلیمانی را «شهید قدس» نامید. دختر سلیمانی هم در رثای او و در خونخواهی پدر سخنانی ایراد کرد. زینب سلیمانی گفت:

«از این پس خانواده‌های سربازان آمریکایی در غرب آسیا در انتظار مرگ فرزندانشان روزهایشان را سپری خواهند کرد.»

 جنازه سپهبد سلیمانی جنازه را به قم و از آنجا برای تدفین به کرمان منتقل می‌کنند. بنابراین دو تشییع دیگر هم با هدف پنهان ایجاد انسجام درونی و نمایش آن به بیرون در راه است. روز گذشته جنازه سلیمانی از اهواز وارد ایران شد و بعد از تشییع در اهواز، در مشهد هم طواف داده شد. همزنان با تهران، در صنعا نیز راهپیمایی بزرگی با حضور صدها هزار نفر برگزار شد.

ییشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mami

    به امید نابودی شیطان بزرگ آمریکای تروریسم و غده سرطانی منطقه اسرائیل غاصب و با آرزوی برافراشته شدن پرچم اسلام بر فراز مسجدالأقصی

  • فصل پرداخت صورت حساب این بسیج پرهزینه که برسد ورق کاملا برمی گردد

    فصل پرداخت صورت حساب این بسیج پرهزینه که برسد ورق کاملا برمی گردد ▪️اردوی کار: این همه اتوبوس کرایه ای، بنرهای بزرگ، پرچم های رنگارنگ، پوستر و بروشور، این همه تبلیغات دیوانه دار، و بستن مراکز مختلف کشور و بسیج عمومی، این همه پول پاشی ومصادره جویی، این بهره برداری های فرصت طلبانه با هدف تبدیل جنازه گردانی به مشروعیت بخشیدن به رژیمی که عواملش همین یک ماه پیش مستقیما کودکان مناطق محروم و حاشیه نشین کشور را با گلوله زده اند، هزینه های سرسام آوری دارد که بزودی باید پرداخت شود. ▪️شکم های گرسنه با شعار و اشک و ناله و غرور تهییج شده ملی و تعصب مذهبی را مدتی طولانی نمی شود نادیده گرفت، خطر جنگ هم با سینه زدن زیر تابوت سرداران این نظام به دست نمی آید. زیرا ریشه اصلی خطر جنگ همین حاکمیت و سیاست ماجراجویانه منطقه ای آن است و فقط با تصفیه حساب مستقل مردم و خذف کامل این نظام است که خطر جنگ و نابودی و ویرانی کشور برطرف می شود. سینه زنی زیر پرچم این نظام و تکرار انتقام جویی سخت جز تشدید خطر جنگ نتیجه ای ندارد. ▪️نیاز «بیچاره ملتی که به قهرمان نیاز دارد» هم اساسا با خودسامان یابی همین مردم «بیچاره» برپایه مطالبات بی واسطه شان و سنگربندی توده ای در راستای پیکار برای همین مطالبات، اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که، رو به زوال می رود. صورت حساب بسیج پرهزینه حکومتی باید بزودی پرداخت شود و اگر قرار است جرخورده گی های «عمق استراتژیک» این نظام رفوکاری شود و به قول دختر سلیمانی «عمو نصرالله» انتقام خون پدرش را بگیرد، بدون پول که نمی شود. هزینه های اینها را هم علاوه بر بسیج حکومتی برای مشروعیت سازی باید از ما گرسنه ها و فرودستان بگیرند؛ از ما که ماهها حقوق نگرفته ایم . تازه هزینه های «انتقام سخت» هم هر چه که باشد از سفره های غارت شده ما برداشت می شود و با نابودی هر چه بیشتر میراث های فرهنگی ما همراه خواهد بود. فصل صورتحساب که برسد حباب بسیج دیوانه وار سه روزه حاکمیت هم می ترکد!

  • شمخانی: پاسخ ما به آمریکا حتما نظامی است!

    شمخانی: پاسخ ما به آمریکا حتما نظامی است! ▪️شمخانی گفته:«آمریکایی‌ها و نظام سلطه بزودی متوجه خواهند شد که شهادت قاسم سلیمانی برای آنان به مراتب خطرناک تر از حیات او خواهد بود پاسخ ما به جنایت آمریکا حتما نظامی است اما فقط به اقدامات نظامی محدود نخواهد شد.» ▪️ فرزند شمخانی با گرین کارتی که در زمان اوباما دریافت کرد نزدیک به ده سال است در آمریکا اقامت دارد. فرزندان خودشان جای امن در ناز و نعمت اند، بعد برای خرد شدن استخوان های فرزندان ما فرودستان در جنگ شان با آمریکا نقشه کشیده اند و خاصه خرجی می کنند

  • کارو

    علی ربیعی برادر عباد سخنگوی کودن و جنایتکار نظام به بهترین نحوی ماهیت این رخدادها را آشکار میکند. کشته شدن سلیمانی به گونه ای تنظیم شده که چهلم او در روز 22 بهمن برگزار شود! غیرممکن است آمریکا به چنین مسئله ای توجه نکرده باشد و در نظر نگرفته باشد که مراسم تشییع سلیمانی و نیز مراسم چهلم این فرد در فاصلۀ 10 روز قبل از انتخابات چه تأثیر عظیمی می تواند در نتایج انتخابات مجلس داشته باشد. این را در کنار تهدید ترامپ به حمله به آثار تاریخی بگذارید و از خودتان بپرسید که ترامپ چه اصراری بر تقویت احساسات ناسیونالیستی در ایران دارد و چرا مایۀ اصلی برای ایجاد آنچه که ربیعی «انسجام» می نامد را برای رژیم فراهم می کند؟! سود آمریکا از این کار چیست؟

  • امید

    از امروز تا فردای قیامت فقط یک چیز شیعه را آرام می‌کند انتقام و انتقام