ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش‌ها به سخنان تهدیدآمیز حسن عباسی درباره اصلاح‌طلبان

این فرمانده سابق سپاه در واکنش به خواسته اصلاح‌طلبان برای پرهیز از جنگ گفته بود: «اگر مردم ریختند این باند اصلاح‌طلب را تو خیابان کشتند و تکه تکه کردند نگویید که هشدار ندادید.»

حسن عباسی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس اندیشکده محافظه‌کار «یقین»، در سخنانی تند اصلاح‌طلبان را به دلیل آنچه «بازی با احساسات مردم در شهادت قاسم سلیمانی» خوانده بود، تلویحاً به مرگ تهدید کرد. سخنان عباسی واکنش‌های انتقادآمیزی را در میان اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان به همراه داشت. وب‌سایت اصول‌گرای «الف» از دادستان کل جمهوری اسلامی خواست وارد عمل شود و مصطفی تاجزاده، از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب نیز گفت: «پیشنهاد بسیاری از دوستان شکایت ازعباسی به دلیل هتاکی، تهدید به قتل و تحریک به ترور است.»

حسن عباسی، نظامی و تحلیل‌گر امنیتی اصول‌گرا

حسن عباسی سه‌شنبه ۱۷ دی در سخنانی تند اصلاح‌طلبان را خطاب قرار داد و ضمن هشدار به دادستان کل کشور گفت:

«اصلاح‌طلب‌ها دارند با احساسات مردم در قضیه شهادت ‎قاسم سلیمانی بازی می‌کنند. اگر مردم ریختند این باند اصلاح‌طلب را تو خیابان کشتند و تکه تکه کردند نگویید که هشدار ندادید.»

پیش از آن شماری از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای جمعی در واکنش به ترور سلیمانی از حکومت خواسته بودند از افتادن در «دام جنگ‌سالاران آمریکایی و اسرائیلی» بپرهیزد.

وب‌سایت اصول‌گرای الف سخنان حسن عباسی را به شدت محکوم کرد و آن را برهم زننده «وحدت ملی کم‌نظیری» دانست که پیرامون کشته شدن سلیمانی شکل گرفته است. وب‌سایت الف در پاسخ به اظهارات تند حسن عباسی، از دادستان کل کشور خواست برای جلوگیری ترویج چنین سخنانی وارد عمل شود و نوشت:

«آقای عباسی، مردم اهل تکه‌تکه کردن هم نیستند. یقینا نخستین بار است که در زمانی مانند این زمان که خون پاک سردار سلیمانی چنین وحدت ملی کم‌نظیری را در مقابله با تهدیدات خارجی پدید آورده و هنوز پیکر او نیز به خاک سپرده نشده، کسی پیدا می‌شود که بههمین راحتی از جانب مردم حکم به تکه تکه کردن مخالفان خود می‌دهد!»

وب‌سایت الف در ادامه سلیمانی را «به گواه موافق و مخالف سیاسی‌اش مشهور به اخلاق و مدارا» توصیف کرد و نوشت:

«حتی مرور نامه دسته جمعی سرداران سپاه در سال ۷۸ خطاب به رییس جمهور وقت [محمد خاتمی] که نام سردار سلیمانی نیز در آن دیده می‌شود، نشان می‌دهد که ادبیات این نامه منتقدانه نیز عاری از این کلمات درشت و زننده است.»

پیش‌تر مصطفی تاجزاده، از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلبان در واکنش به سخنان حسن عباسی در توییتر تلویحاً خواهان واکنش علنی اصول‌گرایان به این سخنان شده بود.

تاجزاده در این توئیت نوشته بود علی‌رغم پیشنهاد «بسیاری از دوستان» برای شکایت از عباسی، او قصد انجام چنین کاری را ندارد تا به «فضای معنوی و همدلی کنونی» آسیبی نرسد.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، حکومت ایران ترور او را عامل همبستگی و وحدت ملی معرفی کرد و علی ربیعی، سخنگوی دولت روز گذشته در پیامی توییتری نوشت:

«پیکر مطهر او (قاسم سلیمانی) هم به اندازه حضورش مقوم امنیت،‌ وحدت ملی و باعث هراس بدخواهان ایران است.»

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه‌ پاسداران جمهوری اسلامی به همراه ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده حشد شعبی و چندتن دیگر، بامداد جمعه ۳ ژانویه / ۱۳ دی طی علمیات نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    سر و صدای اصلاح طالبان حکومتی بر سر این موشوع در حالی صورت می گیرد که تک تک اصلاح طلبان در این روزها همدستی خودشان را با سپاه پاسداران بیشتر از هر زمانی نشان دادند و بعد از آنکه تصاویر محمود صادقی با لباس سپاه پاسداران چشمان «امید»واران به «تدبیر» ایشان را گرد کرده بود، اکنون تصاویر حضور تاجزاده در مراسم تشییع جنازۀ سلیمانی در خیابان آزادی-انقلاب تهران هم در سطح وسیعی در اینترنت پخش شده و دیگر جای حاشا نیست. به راستی که این جماعت اصلاح طلب موضوعیت خود را تنها از سبعیت و پرخاشگری جناح مقابلش می گیرد، وگرنه به خودی خود موجودیتی بی مسما و بی ربط است.