ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لايحه کاهش ساعت کاری زنان از دستور کار دولت خارج شد

<p>معاون سرمايه&zwnj;های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوری ايران گفت &zwnj;لايحه &quot;کاهش ساعت کاری زنان&quot; که در هيئت وزيران مطرح شده بود از دستور کار دولت خارج شد.</p> <!--break--> <p><br /> پروين هدايتی، معاون سرمايه&zwnj;های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوری ايران امروز سه&zwnj;شنبه ۱۴ شهريور در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: &quot;لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل از۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت در هفته با وجود بررسی&zwnj;های کارشناسی و اعمال اصلاحات مورد نظر معاونت توسعه مديريت رئيس&zwnj;جمهور و کميسيون اجتماعی و تصويب در کميسيون اجتماعی، پس از طرح در هيئت وزيران از دستور کار خارج شده است.&quot;</p> <p><br /> وی با بيان اينکه اين لايحه&nbsp; شامل همه زنان شاغل نمی&zwnj;شود افزود: &quot;اين لايحه تنها برای زنان سرپرست خانوار يا دارای فرزند زير هفت سال و يا دارای همسر يا فرزند معلول يا بيمار صعب&zwnj;العلاج پيشنهاد شده است.&quot;</p> <p><br /> لايحه کاهش ساعت کاری زنان در هفت بند تنظيم و به تصويب کميسيون فرعی و اصلی دولت دهم رسيد و در جلسه ۲۵ تيرماه سال جاری در هيئت وزيران مطرح شد.</p> <blockquote> <p>بسياری از منتقدان، لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل را طرحی شتاب&zwnj;زده و يک بعدی می&zwnj;دانند که همه جوانب امر را نسنجيده&zwnj; و در صورت تصويب اين لايحه مشکلاتی برای زنان شاغل ايجاد می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>مريم مجتهد&zwnj;زاده، رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوری چهارم شهريورماه جاری پيرامون لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل به خبرگزاری مهر گفته بود: &quot;زنان شاغل در دستگاه&zwnj;های دولتی بدون کسر حقوق و مزايا از اين کاهش ساعت کاری بهره خواهند برد و در صورت استفاده نکردن از اين موقعيت، دو روز به مرخصی ماهانه آنها اضافه خواهد شد.&quot;</p> <p><br /> از سوی ديگر، در تيرماه سال جاری، هيئت دولت، مصوبه دورکاری زنان شاغل دارای فرزند زير هفت سال يا فرزند دبستانی در روزهای پنج&zwnj;شنبه را نيز تصويب کرد. اين در حالی است که سال گذشته مصوبه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه&zwnj;های دولتی ايران، به دليل عدم استقبال از سوی زنان جای خود را به آيين&zwnj;نامه دورکاری با اولويت زنان داده بود.</p> <p><br /> بسياری از منتقدان، لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل را طرحی شتاب&zwnj;زده و يک بعدی می&zwnj;دانند که همه جوانب امر را نسنجيده&zwnj; و در صورت تصويب اين لايحه مشکلاتی برای زنان شاغل ايجاد می&zwnj;شود.</p> <p><br /> تارنمای فردا روز گذشته، دوشنبه ۱۳ شهريورماه گزارش داد، هفت سال از فعاليت دولت نهم و دهم سپری شده است در حالی که وعده&zwnj;های زيادی چون بيمه زنان خانه&zwnj;دار، کاهش ساعات کاری زنان شاغل، سرکار نرفتن زنان شاغل در روزهای پنج&zwnj;شنبه&zwnj;، بيمه مهريه و افزايش مرخصی زايمان مادران به زنان ارائه شده که هنوز از اجرا شدن بسياری از آنها خبری نيست.</p> <p>&nbsp;</p>

معاون سرمايه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوری ايران گفت ‌لايحه "کاهش ساعت کاری زنان" که در هيئت وزيران مطرح شده بود از دستور کار دولت خارج شد.

پروين هدايتی، معاون سرمايه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوری ايران امروز سه‌شنبه ۱۴ شهريور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: "لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل از۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت در هفته با وجود بررسی‌های کارشناسی و اعمال اصلاحات مورد نظر معاونت توسعه مديريت رئيس‌جمهور و کميسيون اجتماعی و تصويب در کميسيون اجتماعی، پس از طرح در هيئت وزيران از دستور کار خارج شده است."

وی با بيان اينکه اين لايحه  شامل همه زنان شاغل نمی‌شود افزود: "اين لايحه تنها برای زنان سرپرست خانوار يا دارای فرزند زير هفت سال و يا دارای همسر يا فرزند معلول يا بيمار صعب‌العلاج پيشنهاد شده است."

لايحه کاهش ساعت کاری زنان در هفت بند تنظيم و به تصويب کميسيون فرعی و اصلی دولت دهم رسيد و در جلسه ۲۵ تيرماه سال جاری در هيئت وزيران مطرح شد.

بسياری از منتقدان، لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل را طرحی شتاب‌زده و يک بعدی می‌دانند که همه جوانب امر را نسنجيده‌ و در صورت تصويب اين لايحه مشکلاتی برای زنان شاغل ايجاد می‌شود

مريم مجتهد‌زاده، رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوری چهارم شهريورماه جاری پيرامون لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل به خبرگزاری مهر گفته بود: "زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی بدون کسر حقوق و مزايا از اين کاهش ساعت کاری بهره خواهند برد و در صورت استفاده نکردن از اين موقعيت، دو روز به مرخصی ماهانه آنها اضافه خواهد شد."

از سوی ديگر، در تيرماه سال جاری، هيئت دولت، مصوبه دورکاری زنان شاغل دارای فرزند زير هفت سال يا فرزند دبستانی در روزهای پنج‌شنبه را نيز تصويب کرد. اين در حالی است که سال گذشته مصوبه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی ايران، به دليل عدم استقبال از سوی زنان جای خود را به آيين‌نامه دورکاری با اولويت زنان داده بود.

بسياری از منتقدان، لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل را طرحی شتاب‌زده و يک بعدی می‌دانند که همه جوانب امر را نسنجيده‌ و در صورت تصويب اين لايحه مشکلاتی برای زنان شاغل ايجاد می‌شود.

تارنمای فردا روز گذشته، دوشنبه ۱۳ شهريورماه گزارش داد، هفت سال از فعاليت دولت نهم و دهم سپری شده است در حالی که وعده‌های زيادی چون بيمه زنان خانه‌دار، کاهش ساعات کاری زنان شاغل، سرکار نرفتن زنان شاغل در روزهای پنج‌شنبه‌، بيمه مهريه و افزايش مرخصی زايمان مادران به زنان ارائه شده که هنوز از اجرا شدن بسياری از آنها خبری نيست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.