ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی نیروهای مسلح: ادعای هماهنگی با آمریکا مضحک است

ابوالفضل شکارچی گفت ادعای تبانی ایران با آمریکا مضحک و در جهت جنگ روانی است. او شایعه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین را هم قویاً تکذیب کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرگزاری امنیتی فارس ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر هماهنگی ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به دو پایگاه عین‌الاسد و اربیل در خونخواهی قاسم سلیمانی را رد کرد. ابوالفضل شکارچی شایعه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین را هم قویاً تکذیب کرد.

عکس از موشک پرتاب شده ایران به سوی پایگاه عین الاسد، سقوط کرده در نزدیکی روستای حیطان با فاصله ۴۰ کیلومتری از پایگاه (منبع: توییتر @Hamzoz هشتم ژانویه ۲۰۲۰)

ابوالفضل شکارچی،‌ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه ۱۸ دی در مصاحبه با خبرگزاری امنیتی فارس در رد احتمال تبانی ایران و آمریکا در حمله موشکی به پایگاه‌ نظامی عین‌الاسد و پایگاه نظامی اربیل عراق گفت:

«این موضوع [تبانی ایران و آمریکا] یک دروغ محض است. اصولا چنین موضوعی با روح سیلی زدن به دشمن تضاد دارد. ما آمریکا را دشمن جنایتکار و خونی خود می‌دانیم و به هیچ عنوان چنین حرفی صحت ندارد و حرف بسیار مضحکی است که خود آمریکایی‌ها در حوزه جنگ روانی برای پیگیری اهدافشان طرح می‌کنند.»

صبح چهارشنبه یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه به فارس گفته بود:

«مطابق گزارش‌های دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.»

ارتش آمریکا اما هنوز بیانیه‌ای در خصوص تلفات و خسارات احتمالی حمله موشکی ایران منتشر نکرده است.

عبدالکریم خلف، سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد حمله موشکی ایران به دو پایگاه در این کشور تلفات جانی، چه در بین عراقی‌ها و چه در بین نیروهای بین‌المللی نداشته است.

حمله موشکی ایران حدود ساعت یک و نیم بامداد چهارشنبه ۱۸ دی/ ۸ ژانویه انجام شد. جمعه گذشته قاسم سلیمانی و همراهانش هم در حمله ارتش آمریکا در همین ساعت در حوالی فرودگاه بغداد ترور شدند.

علی خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی صبح چهارشنبه بر جنبه‌های آیینی تشییع جنازه قاسم سلیمانی برای ترمیم نظام تأکید کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در جلسه چهارشنبه ۱۸ دی هیأت دولت گفت:

«خون سلیمانی و شهادت او امروز کاری کرد که سلیمانی می‌بایست سالیان دراز برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کرد.»

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صبح چهارشنبه ۱۸ دی/ ۸ ژانویه با اشاره به حملات موشکی بامداد امروز به پایگاه عین‌الاسد و پایگاه اربیل آمریکا در عراق با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرد از این پس ایران مستقیماً به هرگونه اقدام نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه پاسخ می‌دهد. باقری در این اطلاعیه خواهان خروج نیروهای آمریکایی از منطقه خاورمیانه شد. خامنه‌‌ای هم در سخنرانی خود بر همین معنا تأکید کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه مصاحبه با فارس اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین یا حمله تروریستی به این هواپیما را هم تکذیب کرد:

«شایعاتی که در خصوص این هواپیما مطرح می‌کنند کاملا دروغ محض است و هیچ کارشناس نظامی و سیاسی این موضوع را تأیید نمی‌کند. قطعا این موضوع توسط خط نفاق به نفع آمریکایی‌ها دنبال می‌شود و توطئه‌ای دیگر در حوزه جنگ روانی است.»

حوالی ساعت ۶ و ۲۲ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۸ دی/ ۸ ژانویه یک دستگاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هواپیمایی کشور اوکراین شش دقیقه پس از بلندشدن از باند فرودگاه «امام خمینی» با ۱۷۰ مسافر و ۹ خدمه در محدوده شاهد شهر سقوط کرد. همه سرنشینان این هواپیما از جمله گروهی از دانشجویان ایرانی کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    دهها موشک بالستیک به دو پایگاه پر از سرباز اصابت کرده، حتی یک مور هم زخمی نشده است!!!!!!! پس جمهوری اسلامی با این هدفگیری باید برود کشکش را بساید! البته باعث خوشحالی است که آخوندها زرنگ تر از آنند که خود را سپر بمبهای اتمی آمریکا کنند. اما ما مردم ایران هم گوشهایمان دراز نیست! 40 سال شعار و پرچم آتش زدن آخرش شد حمله به پایگاه خالی از سکنه!؟ جمهوری اسلامی از ابتدای کشتن دختران و پسران ایرانی مشخص بود که مرد این میدانها نیست. چون مرد میدان، دختران را زندانی و اعدام و کشتار نمی‌کند. آن کسانی که مرد میدان بودند به موقع به جبهه رفتند و کشته شدند. حسابشان از جمهوری اسلامی و امثال قاسم و همدانی و بر و بچ جداست!

  • فرنگیس

    یکی نیست از این بی شرف پست فطرت بپرسد اگر "آمریکا را دشمن جنایتکار و خونی خود می‌دانید" پس چرا ج.ا از حملهء نظامی و اشغال افغانستان و عراق توسط ارتش آمریکا حمایت سیاسی و لژستیک کرد؟ اگر "آمریکا را دشمن جنایتکار و خونی خود می‌دانید" چرا آیت الله کنی در پاریس با بوش ملاقات داشت و قول داد تا زمانی که ریگان انتخاب نشود, گروگانها آزاد نمیشوند. ج.ا بهترین هدیه ای است که آمریکا و غرب در ۴۰ سال قبل داشته اند. از همهء اینها مهمتر, اگر به آمریکایی ها قبل از حمله خبر نداده بودید, پس چرا حتا یک نفر سرباز آمریکایی یا عراقی زخمی هم نشده اند. خودتی, بیشرف بی همه چیز. این "انتقام" پلاستیکی تان هم مثل همه چیز دیگرتان چیزی نیست غیر از خالی بازی و خالی بندی محض.