ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع دانشجویان دانشگاه بهشتی و دانشگاه تهران در چهارمین روز اعتراضات

دانشجویان نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران را با شعارهایشان هدف قرار داده بودند که بسیجی‌ها با نوحه‌خوانی از راه رسیدند.

در چهارمین روز اعتراضات در دانشگاه‌ها و شهرهای ایران، مأموران بسیجی تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه بهشتی را به تشنج کشاندند. دانشجویان دانشگاه تهران نیز در محوطه دانشگاه یک تجمع اعتراضی برگزار کردند. نه رفراندوم، نه اصلاح، انقلاب، اعتصاب  از شعارهای دانشجویان معترض بود. بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد.

صبح سه‌شنبه ۲۴ دی: تجمع دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران

بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران بسیجی تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه بهشتی را به تشنج کشاندند. از صبح سه‌شنبه ۲۴ دی شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران در محوطه دانشگاه تجمع کرده بودند. بر اساس ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دانشجویان شعار می‌دادند:

«اگر عزادار هستی، چرا سه روز نشستی؟»

دانشجویان با این شعار نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران را مخاطب قرار دادند.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، صبح سه‌شنبه در مراسمی که در تهران برای قاسم سلیمانی برگزار شد، با اشاره به سخنان حسین سلامی، فرمانده سپاه معترضان را به سوءاستفاده از امنیت و آزادی متهم کرد:

«فرمانده عزیز [حسین سلامی] ما با شجاعت می‌آید و می‌گوید این اشتباه رخ داده در حالی که می‌توانست آن را بپوشاند، دشمن بداند که این صداقت نشانه عزت، آبرو و شجاعت است اما حالا برخی که نتوانستند موج بزرگ مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی در کشور و عراق ببینند به میدان آمدند و از این آزادی و امنیت سوءاستفاده کردند.»

حاجی صادقی سپس خطاب به معترضان گفت:

«شما اگر عزادار بودید آن سه روزی که اینان جان‌باخته بودند کجا بودید؟ چرا آن وقت عزاداری نمی‌کردید؟ چرا سه روز بعد به یاد عزاداری افتادید؟»

روز گذشته دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان و همینطور دانشجویان دانشگاه سنندج تجمعات اعتراضی برگزار کردند. به زودی مردم هم به آن‌ها پیوستند. مأموران یگان ویژه اما تجمع دانشجویان و اهالی سنندج را به تشنج کشاندند. شعارها در تجمعات سه روز گذشته مشخصاً بیانگر اعتراض به بی‌کفایتی سپاه پاسداران و عدم پذیرش مسئولیت خامنه‌ای و درخواست استعفای اوست.

دانشجویان دانشگاه تهران نیز در چهارمین روز اعتراضات در محوطه دانشگاه یک تجمع اعتراضی برگزار کردند. بر اساس خبرها ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دانشجویان شعار می‌دهند:

دانشجو، کارگر، ایستاده‌ایم در سنگر

نه رفراندوم، نه اصلاح، انقلاب، اعتصاب

نماینده ولی‌فقیه در ادامه سخنانش در مراسم قاسم سلیمانی در تهران در تهدید معترضان گفت:

« اینکه دربرابر این حرکت‌های کوچک با صبر برخورد می‌شود دلیلش این نیست که نمی‌توان پاسخی به آن داد، اگر نظام صبر می‌کند عین بزرگواری و متانت است. ولی بدانند که اگر قرار باشد به تصاویر شهدای ما و مقدساتمان توهین کنند، این ملت همان ملت سال ۸۸ است که پس از روز عاشورا به میدان آمد و طومار فتنه را جمع کرد. این ملت صبور هست اما بی‌تفاوت نیست.»

بر اساس ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مأموران بسیجی در حالی که از بلندگو صدای نوحه می‌آمد، برای مقابله با معترضان وارد محوطه دانشگاه بهشتی شدند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور از بازداشت چند دانشجو خبر داده‌است: محمدامین حسینی، دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل، محمد اسماعیلی، دانشجوی رشته عکاسی دانشگاه تهران، صلاح غریبی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه و نبی تردست، دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه.  فعالان مدنی از بازداشت دست‌کم ۱۲ نفر در تبریز خبر داده‌اند.

علاوه بر این نبی تردست، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه و صلاح غریبی دانشجوی دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز بازداشت‌ شده‌اند و همچنان خبری از آنان در دست نیست.

محمد امین حسینی دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشجوی حقوق دانشگاه گرگان نیز بازداشت شده است.

گزارش‌های رسیده از آمل نیز حاکی از آن است که در جریان اعتراض‌ها مقابل ساختمان مرکزی سپاه پاسداران این شهر در ۲۲ دی ماه حدود ۳۰ نفر بازداشت شده‌اند. این افراد به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده‌اند و اطلاعی از وضعیت آنها در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آزادی

    آقای حجت الاسلام حاج صادقی بسیار وقیح هستند. از این که به مردم و دانشجویانی که اعتراض میکنند حمله نمی کنید و آنها را نمی کشید آیا نشانه بزرگواری شماست؟! عجب رویی دارید ! چرا تفنگ و قدرت و امکانات ملی در اختیار شما طرفداران و جیره خوران خامنه ای است و چرا برای همه مردم نیست؟ دانشجویان و مردم که عزا دار بودند ولی اعتراض نکردند زیرا نمی دانستند شما با موشک به هواپیما زدید. از این کار شما که باخبر شدند اعتراضها آغاز شد. پس مردم نجیب هستند نه شما. میگویید موج مردم برای تشییع قاسم سلیمانی! ولی خود خوب میدانید که بسیاری از همان ساده لوحان ضد شما هستند. اگر غیر از این بود یک روز هم تهران را تعطیل میکردید تا مخالفان شما بیایند راهپیمایی ! چرا به راهپیمایی آرا م دانشجویان و دیگر مردم حمله و تیراندازی می کنید؟ پاسخ ها بیش از اینهاست. ولی ما امکان شما را نداریم که آزادانه و در پناه حکومت برنامه علنی در بیرون بگذاریم و با بلندگویی که با پول ملت داده شد هرچه میخواهیم بگوییم، محدود به همین پیامها در «زمانه» هستیم. اندکی شرم کنید بد نیست !

  • دانشجویان در حرکت هستند

    ‼️ سه شنبه ۲۴دی ۹۸ #تهران دانشجویان دانشگاه تهران در خیابان آزادی به سمت دانشگاه شریف در حرکت هستند هم اکنون شعارهای کوبنده دانشجویان پلی تکنیک خطاب به وحوش بسیج: بیشرف بیشرف، توپ تانک فشفشە رهبر باید گم بشە بە معترضین بپیوندید.

  • ▪️چه دی باشه چه آبان پیام یکی است انقلاب

    اردوی کار: دانشجویان مبارز و انقلابی دانشگاه تهران امروز شعارهای تازه زیر را سر دادند: ▪️از ایران تا بغداد، فقر، ستم، استبداد، ▪️از تهران تا بغداد شعار ما انقلاب، ▪️بلوچستان تو آبه، رژیم دستش چماقه، ▪️چه دی باشه چه آبان پیام یکی است انقلاب، ▪️چه دی باشه چه آبان پیکار کف خیابان، ▪️از اهواز تا تهران سرکوب زحمت‌کشان، ▪️برادر سیل‌زده، حمایتت می‌کنیم! ▪️نه رفراندوم، نه اصلاح اعتصاب، انقلاب!

  • از تهران تا بغداد شعار ما انقلاب

    امروز سه‌شنبه ۲۴ دیماه ۱۳۹۸ دانشجویان دانشگاه #تهران و شعارهایی که سر دادند: از ایران تا بغداد، فقر، ستم، استبداد از تهران تا بغداد شعار ما انقلاب بلوچستان تو آبه، رژیم دستش چماقه اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا ۱۵۰۰ نفر کشته آبان ماست چه دی باشه چه آبان پیام یکی است انقلاب چه دی باشه چه آبان پیکار کف خیابان از اهواز تا تهران سرکوب زحمت‌کشان برادر سیل‌زده، حمایتت می‌کنیم

  • روضه «من جسم ناقصی دارم....»!

    نمایش جمعه این هفته تهران را علی خامنه‌ای برگزار می کند گویا کار به جاهایی که نباید می کشید کشیده شده و دوباره، قرار است روضه «من جسم ناقصی دارم....» در نمایش جمعه این هفته خوانده شود!

  • ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما

    تهران: «ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما»؛ گردهمایی امروز دانشجویان دانشگاه تهران بر ضد علی خامنه ای و رژیم جمهوری اسلامی ۹۸.۱۰.۲۴

  • مردم لبنان در حمایت از اعتراضات مردم ایران و عراق

    مردم لبنان در حمایت از اعتراضات مردم ایران و عراق علیه جمهوری اسلامی و مزدورانش شعار می دهند.

  • ▪️دانشجو کارگر ایستاده ایم در سنگر

    دانشگاه تهران ۲۴ دی ▪️مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر ▪️دانشجو کارگر ایستاده ایم در سنگر

  • دانشجویان را تنها نگذارید

    دانشجویان در دانشگاه تهران: به مردم بگویید به کمک دانشجویان بیایند. مردم دانشجویان را تنها نگذارید.

  • خونی که در رگ ماست خوراک رهبر ماست!

    ‏دانشجویان دانشگاه #تهران شعار می‌دهند: «خونی که در رگ ماست خوراک رهبر ماست».

  • اختلال گسترده در اینترت

    به گزارش #نت‌بلاکز، رژیم اسلامی ایران از ترس سرازیر شدن مردم معترض به خیابان‌ها نیم ساعت مانده به فراخوان سراسری که روز گذشته برای امروز صادر شده بود، دست به اختلال گسترده در اینترت زده است.

  • «بلندگو مال تو، صدای حق مال ما»

    امروز سه‌شنبه ۲۴ دیماه ۱۳۹۸ دانشجویان دانشگاه #تهران شعار دادند: «بلندگو مال تو، صدای حق مال ما»

  • نه رفراندوم نه اصلاح، اعتصاب انقلاب

    "نه رفراندوم نه اصلاح، اعتصاب انقلاب" ویدیوی دریافتی از دانشگاه تهران ۲۴ #دی۹۸