ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم

روحانی، یک روز قبل از سخنرانی علی خامنه‌ای درباره تحولات اخیر کشور بر ضرورت تعامل و مذاکره با قدرت‌های جهانی تأکید کرد.

روحانی، یک روز قبل از سخنرانی علی خامنه‌ای درباره تحولات اخیر کشور در نماز جمعه تهران، در سخنانی در مجمع عمومی بانک مرکزی با تأکید بر ضرورت تعامل و مذاکره با قدرت‌های جهانی گفت: «من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی

سه‌شنبه ۱۴ ژانویه/ ۲۴ دی سه کشور اروپایی آلمان، بریتانیا و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم حل اختلاف در برجام را فعال کردند. اگر طرفین به خواسته‌های هم رضایت ندهند، طرف‌های اروپایی می‌‌توانند بر اساس بند ۳۷ پرونده ایران را برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهند. از سوی دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز لوایح «پارلرمو» و « CFT» را همچنان بلاتکلیف گذاشته است.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی پنجشنبه ۲۶ دی در سخنانی در مجمع عمومی بانک مرکزی درباره درهم‌تنیدگی اقتصاد ایران با سیاست خارجی گفت:

«اینکه بگوید سیاست خارجی بی‌فایده است و ما مشکلات را حل می‌کنیم، ممکن نیست؛ اگر اقتصاددانی بلد است که با روابط خارجی تخریب شده و در شرایطی که مردم احساس کنند شرایط هر روز سخت‌تر می شود و تحریم‌های بین المللی به ما فشار آورد و در فروش محصولات از جمله نفت مشکل داشته باشیم، بگوید.»

روحانی در ادامه سخنانش درباره نظریه «دشمن‌پنداری» حلقه‌های نزدیک به خامنه‌ای و سپاه پاسداران گفت:

«کافی نیست که این و آن را بشماریم و بگوییم اینها دشمن ما هستند. خب بله درست است اینها دشمن ما هستند. حالا چه کاری باید انجام بدهیم؟ ما دوباره بیاییم به مردم خبر بدهیم که خیلی روابط سخت است و دنیا با ما خوب نیستند و ته دلشان با اسلام و ایران خوب نیستند. حالا چکاری باید انجام بدهیم؟»

قرار بود به ابتکار امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روحانی و ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. اما علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هرگونه مذاکره با آمریکا را منع کرد، تنش‌ها افزایش یافت و سرانجام با ترور قاسم سلیمانی، حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در عراق و اصابت موشک سامانه پدافند هوایی سپاه به هواپیمای اواکرینی معادلات تغییر کرد. روحانی گفت:

«آیا راه حل وجود دارد یا وجود ندارد؟ البته با دنیا کار کردن مشکل است. می‌گویند طرف شما افرادی هستند که نباید به آنها اعتماد کنید. البته درست است. راحت‌ترین راه حل این است که رها کنیم. می‌روی در جایی می‌نشینی و دیگران از ما تعریف می‌کنند و می‌گویند این فرد خیلی شجاع بود و به اعتنا نکرد، به دنیا اخم کرد و پشت کرد به دنیا. ولی کار مردم حل نمی شود گره زندگی مردم باز نمی‌شود.»

 روز گذشته وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد ایالات متحده آماده همکاری با شرکای اروپایی خود در اعمال مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است. استیو منوچین اما با اطمینان نسبتاً زیادی پیش‌بینی کرد که ایران به دو شرط ترامپ درباره برنامه موشکی و تحدید فعالیت‌های منطقه‌ای‌اش تن می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.