ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ليبرمن: اوباما بايد توضيح دهد چگونه ايران را متوقف می‌کند

<p>جو ليبرمن، سناتور ايالات متحده از باراک اوباما خواست که به هنگام مذاکره با ايران درباره برنامه هسته&zwnj;ای اين کشور، خط قرمز آمريکا را به روشنی مشخص کند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش نشريه اسرائيلی جروسالم پست، ليبرمن روز دوشنبه، ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهريور) در گفت&zwnj;وگو با اين نشريه اظهار داشت: &quot;اميدوارم او بتواند راهی پيدا کند و جزئيات آن را نيز به سادگی و وضوح برای ما توضيح دهد که ايالات متحده چگونه می&zwnj;خواهد مانع تبديل ايران به يک قدرت هسته&zwnj;ای شود.&quot;</p> <p><br /> او گفت از اوباما می&zwnj;خواهد &quot;همه گزينه&zwnj;ها از جمله نيروی نظامی&quot; را در رابطه با ايران بر روی ميز نگه دارد.<br /> بحث تعيين خط قرمز برای برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای ايران در روزهای اخير به موضوع اختلاف ميان اسرائيل و ايالات متحده تبديل شده است.</p> <p><br /> اسرائيل از آمريکا می&zwnj;خواهد با ايران اتمام حجت کند که در صورت عبور از اين خط قرمز با حمله نظامی مواجه خواهد شد، اما مقامات ايالات متحده می&zwnj;گويند &quot;هنوز زمان برای ديپلماسی وجود دارد&quot; و اين&zwnj;که &quot;ايالات متحده ضرب&zwnj;الاجلی برای ايران تعيين نمی&zwnj;کند&quot;.</p> <blockquote> <p>جو ليبرمن: اگر تهران جهانيان را بر سر دو راهی انتخاب قرار دهد آن وقت ايالات متحده می&zwnj;بايد رهبری يک ائتلاف بين&zwnj;المللی در حمله به ايران را بر عهده بگيرد</p> </blockquote> <p>ليبرمن همچنين گفت: &quot;رئيس&zwnj;جمهور می&zwnj;تواند روشن کند منظور او از سياست&zwnj;هايی که مانع دستيابی ايران به سلاح هسته&zwnj;ای می&zwnj;شود، چيست. در اين صورت سطح اعتماد دولت اسرائيل نيز بالاتر می&zwnj;رود و آنها ديگر فکر نمی&zwnj;کنند که مجبور به اقدام يک&zwnj;جانبه هستند.&quot;</p> <p><br /> او تأکيد کرد که حمله نظامی يک&zwnj;جانبه اسرائيل، بهترين راه برای مقابله با ايران نيست، اما اگر تهران جهانيان را بر سر دو راهی انتخاب قرار دهد که يا ايران هسته&zwnj;ای را بپذيرند يا به تأسيسات هسته&zwnj;ای ايران حمله کنند، آن وقت ايالات متحده می&zwnj;بايد رهبری يک ائتلاف بين&zwnj;المللی در حمله به ايران را بر عهده بگيرد.</p> <p>&nbsp;<br /> ليبرمن گفت: &quot;اين حمله بايد به رهبری ايالات متحده آمريکا انجام شود که بيشترين توانايی&zwnj;های نظامی را برای انجام آن دارد و می&zwnj;تواند آن را به شيوه&zwnj;ای ترتيب دهد که عواقب ناخوشايندی برای هيچ کس در خاورميانه و به&zwnj;ويژه اسرائيل نخواهد داشت.&quot;</p> <p><br /> سناتور ليبرمن به تازگی از سفر خاورميانه و بازديد از برخی کشورهای عربی نظير عراق بازگشته است.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

جو ليبرمن، سناتور ايالات متحده از باراک اوباما خواست که به هنگام مذاکره با ايران درباره برنامه هسته‌ای اين کشور، خط قرمز آمريکا را به روشنی مشخص کند.

به گزارش نشريه اسرائيلی جروسالم پست، ليبرمن روز دوشنبه، ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهريور) در گفت‌وگو با اين نشريه اظهار داشت: "اميدوارم او بتواند راهی پيدا کند و جزئيات آن را نيز به سادگی و وضوح برای ما توضيح دهد که ايالات متحده چگونه می‌خواهد مانع تبديل ايران به يک قدرت هسته‌ای شود."

او گفت از اوباما می‌خواهد "همه گزينه‌ها از جمله نيروی نظامی" را در رابطه با ايران بر روی ميز نگه دارد.
بحث تعيين خط قرمز برای برنامه‌های هسته‌ای ايران در روزهای اخير به موضوع اختلاف ميان اسرائيل و ايالات متحده تبديل شده است.

اسرائيل از آمريکا می‌خواهد با ايران اتمام حجت کند که در صورت عبور از اين خط قرمز با حمله نظامی مواجه خواهد شد، اما مقامات ايالات متحده می‌گويند "هنوز زمان برای ديپلماسی وجود دارد" و اين‌که "ايالات متحده ضرب‌الاجلی برای ايران تعيين نمی‌کند".

جو ليبرمن: اگر تهران جهانيان را بر سر دو راهی انتخاب قرار دهد آن وقت ايالات متحده می‌بايد رهبری يک ائتلاف بين‌المللی در حمله به ايران را بر عهده بگيرد

ليبرمن همچنين گفت: "رئيس‌جمهور می‌تواند روشن کند منظور او از سياست‌هايی که مانع دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای می‌شود، چيست. در اين صورت سطح اعتماد دولت اسرائيل نيز بالاتر می‌رود و آنها ديگر فکر نمی‌کنند که مجبور به اقدام يک‌جانبه هستند."

او تأکيد کرد که حمله نظامی يک‌جانبه اسرائيل، بهترين راه برای مقابله با ايران نيست، اما اگر تهران جهانيان را بر سر دو راهی انتخاب قرار دهد که يا ايران هسته‌ای را بپذيرند يا به تأسيسات هسته‌ای ايران حمله کنند، آن وقت ايالات متحده می‌بايد رهبری يک ائتلاف بين‌المللی در حمله به ايران را بر عهده بگيرد.

 
ليبرمن گفت: "اين حمله بايد به رهبری ايالات متحده آمريکا انجام شود که بيشترين توانايی‌های نظامی را برای انجام آن دارد و می‌تواند آن را به شيوه‌ای ترتيب دهد که عواقب ناخوشايندی برای هيچ کس در خاورميانه و به‌ويژه اسرائيل نخواهد داشت."

سناتور ليبرمن به تازگی از سفر خاورميانه و بازديد از برخی کشورهای عربی نظير عراق بازگشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.