ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبور دوباره صادرات نفت ايران از مرز يک ميليون بشکه در روز

<p>آژانس بين&zwnj;المللی انرژی در گزارش ماهانه خود از افزايش صادرات نفت خام ايران در ماه اوت و عبور دوباره از مرز يک ميليون بشکه در روز خبر داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اين گزارش که امروز ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهريور) منتشر شده است، صادرات نفت خام ايران در ماه اوت ۱.۱ ميليون بشکه در روز بوده که به نسبت ماه ژوئيه جهش داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ماه ژوئيه صادرات نفت خام ايران به زير يک ميليون بشکه در روز رسيد که در اين سال&zwnj;ها بی&zwnj;سابقه بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اين افزايش صادرات نفت ايران را &quot;موقتی&quot; می&zwnj;داند چرا که ايالات متحده و اتحاديه اروپا قصد تشديد تحريم&zwnj;های ايران را در رابطه با برنامه هسته&zwnj;ای آن دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>تحريم&zwnj;ها باعث شده است توليد نفت ايران به ۲.۸۵ ميليون بشکه در روز برسد که اين ميزان به نسبت اواخر سال قبل کاهشی در حدود ۶۵۰ هزار بشکه در روز داشته است</p> </blockquote> <p>اين گزارش می&zwnj;افزايد که تحريم&zwnj;ها باعث شده است توليد نفت ايران به ۲.۸۵ ميليون بشکه در روز برسد که اين ميزان به نسبت اواخر سال قبل کاهشی در حدود ۶۵۰ هزار بشکه در روز داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين مسئله باعث تحولاتی نيز در بازار جهانی نفت شده است به طوری که اکنون روزی يک ميليون بشکه از ذخاير نفتی برای جبران کمبود نفت مورد نياز جهان برداشت می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزايش بهای نفت نيز از تبعات ديگر آن محسوب می&zwnj;شود چنان&zwnj;چه در اواسط ماه اوت قيمت نفت از بشکه&zwnj;ای ۱۱۵ دلار به حدود ۱۱۷ دلار رسيد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجموع اين رويدادها وزيران اقتصاد کشورهای گروه هفت را ماه گذشته وادار کرد که از صادرکنندگان نفت بخواهند توليد خود را افزايش دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آژانس بين&zwnj;المللی انرژی همچنين در گزارش خود نوشت، از تحريم&zwnj;های ايران کشورهای بسياری حمايت کردند که در اين حد قابل پيش&zwnj;بينی نبود. اگرچه واردات نفت ايران در ماه گذشته به کشورهای ژاپن و هند افزايش يافت، اما اين افزايش می&zwnj;تواند موقتی باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ژاپن و هند طرح بيمه دولتی نفتکش&zwnj;های حامل نفت ايران را اجرا کردند و ايران نيز خود به بيمه اين نفتکش&zwnj;ها پرداخت که اين مسائل می&zwnj;تواند توجيهی برای افزايش صادرات نفت ايران باشد، اما اتحاديه اروپا و ايالات متحده در صدد تصويب تحريم&zwnj;های شديتری هستند که می&zwnj;تواند بار ديگر بر صادرات نفت ايران تأثير بگذارد.</p> <p>&nbsp;</p>

آژانس بين‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود از افزايش صادرات نفت خام ايران در ماه اوت و عبور دوباره از مرز يک ميليون بشکه در روز خبر داد.

بر اساس اين گزارش که امروز ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهريور) منتشر شده است، صادرات نفت خام ايران در ماه اوت ۱.۱ ميليون بشکه در روز بوده که به نسبت ماه ژوئيه جهش داشته است.

در ماه ژوئيه صادرات نفت خام ايران به زير يک ميليون بشکه در روز رسيد که در اين سال‌ها بی‌سابقه بوده است.

اما آژانس بين‌المللی انرژی اين افزايش صادرات نفت ايران را "موقتی" می‌داند چرا که ايالات متحده و اتحاديه اروپا قصد تشديد تحريم‌های ايران را در رابطه با برنامه هسته‌ای آن دارند.

تحريم‌ها باعث شده است توليد نفت ايران به ۲.۸۵ ميليون بشکه در روز برسد که اين ميزان به نسبت اواخر سال قبل کاهشی در حدود ۶۵۰ هزار بشکه در روز داشته است

اين گزارش می‌افزايد که تحريم‌ها باعث شده است توليد نفت ايران به ۲.۸۵ ميليون بشکه در روز برسد که اين ميزان به نسبت اواخر سال قبل کاهشی در حدود ۶۵۰ هزار بشکه در روز داشته است.

اين مسئله باعث تحولاتی نيز در بازار جهانی نفت شده است به طوری که اکنون روزی يک ميليون بشکه از ذخاير نفتی برای جبران کمبود نفت مورد نياز جهان برداشت می‌شود.

افزايش بهای نفت نيز از تبعات ديگر آن محسوب می‌شود چنان‌چه در اواسط ماه اوت قيمت نفت از بشکه‌ای ۱۱۵ دلار به حدود ۱۱۷ دلار رسيد.

مجموع اين رويدادها وزيران اقتصاد کشورهای گروه هفت را ماه گذشته وادار کرد که از صادرکنندگان نفت بخواهند توليد خود را افزايش دهند.

آژانس بين‌المللی انرژی همچنين در گزارش خود نوشت، از تحريم‌های ايران کشورهای بسياری حمايت کردند که در اين حد قابل پيش‌بينی نبود. اگرچه واردات نفت ايران در ماه گذشته به کشورهای ژاپن و هند افزايش يافت، اما اين افزايش می‌تواند موقتی باشد.

ژاپن و هند طرح بيمه دولتی نفتکش‌های حامل نفت ايران را اجرا کردند و ايران نيز خود به بيمه اين نفتکش‌ها پرداخت که اين مسائل می‌تواند توجيهی برای افزايش صادرات نفت ايران باشد، اما اتحاديه اروپا و ايالات متحده در صدد تصويب تحريم‌های شديتری هستند که می‌تواند بار ديگر بر صادرات نفت ايران تأثير بگذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    تولید اوپک بالای 30 ملیون بشکه است و کسری صادرات نفت ایران توسط عراق لیبی و عربستان سعودی جبران شده است و علاوه بر انکه از دخائر استراتژیک برداشت نشده که کسری ها هم جبران شده است . افزایش بهای نفت بدلیل نامعلومی امنیت خلیج فارس است . بهای نفت علاوه بر عرضه و تقاضا نگاهی به اینده را در قیمت ملجوظ میکند که در شرائط کنونی ابهام در نا امنی اینده بازارها را بدنبال خود میکشد.

  • کاربر مهمان

    ما که از این خبر بالاخره نفهمیدیم تولید حدود 1 میلیون شده یا حدود 3؟!