ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ مشکوک پرندگان در میانکاله

دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست مرگ  ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در تالاب حفاظت‌شده میانکاله را تایید کرد. محیط زیست مازندران در همین ارتباط خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازار‌های فریدونکنار و دیگر بازار‌های روز و هفتگی این استان را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست مرگ  ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در تالاب حفاظت‌شده میانکاله را تایید کرد. او با رد احتمال ابتلای پرندگان به بیماری‌های آنفولانزا و نیوکاسل، از اعزام یک گروه پرنده‌شناسی سازمان محیط زیست به میانکاله، برای بررسی علت تلف شدن این پرندگان خبر داد.

صفرعلی ماکنعلی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در یک نشست خبری گفت ممکن است این پرندگان به خاطر مسمومیت با سم «بوتولیسم» جان داده باشند:

«ابتلا به بیماری نیوکاسل و آنفولانزا منتفی است و احتمال می‌رود سم بوتولیسم باشد. یعنی ریشه گیاهان پوسیده سمی تولید می‌کنند که بسیار کشنده است و ممکن است این موضوع عامل تلف شدن پرندگان باشد».

او همچنین اعلام کرد:

«علت این موضوع ظرف یک هفته آینده مشخص می‌شود که چه نوع سمی بوده، همچنین در کنار آن نیز سایر علت‌ها همچون باکتری و انگل نیز بررسی می‌شود».

در همین رابطه حسینعلی ابراهیمی، مدیر کل محیط زیست مازندران نیز خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازار‌های فریدونکنار و دیگر بازار‌های روز و هفتگی این استان را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرگ پرنده گان و شراب بجنورد

    مرگ پرنده گان و شراب بجنورد ▪️اردوی کار: در واکنش به پاسخ دامپزشکی خراسان شمالی در باره علت مرگ توکاهای گلوسیاه مهاجر، فعال محیط زیستی ناصر کرمی نوشته: «انبوهی پرنده مرده اند و نهاد مسئول می گوید علت مرگ آنها مسمومیت الکلی بوده است. منشاء این‌ نوع مسمومیت هم ظاهرا خوردن هسته انگورهایی بوده که برای ساخت مشروب مورد استفاده قرار گرفته اند. سوال این است که مگر بجنورد توسکانی است که در این حجم وسیع در آن شراب میسازند؟ ▪️برای مصرف داخلی این همه مشروب الکلی تولید می کنند یا صادرات؟ گزاره های این خبر واقعا گیج کننده است. الان وظیفه محیط زیستی ها چیست؟ درخواست از دولت برای نظارت بر نحوه تولید شراب در خراسان و ممانعت از انتشار بی ضابطه زباله شراب سازان توسکانی ایران؟ »

  • راز مرگ انبوه پرندگان میانکاله

    راز مرگ انبوه پرندگان میانکاله ▪️اردوی کار:تعداد پرندگان تلف شده در میانکاله از مرز ۲۰ هزار فراتر رفته، اما همچنان علت مرگ پرندگان سم بوتولیسم اعلام شده و علت واقعی در هاله ای از ابهام مانده است. ▪️علی‌اکبر یداللهی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان مازندران گفته: به ما اعلام کردند حق ندارید بگویید عامل این مرگ‌ومیر چیست، ما قطعا می‌دانیم اما نمی‌توانیم آن را بگوییم ▪️سهیل اولادزاد فعال محیط زیست به ایرنا پلاس گفته: به ما اجازه نمونه‌برداری ندادند. حتی نمونه‌هایی که ما جمع‌آوری کرده بودیم، برای یک دانشگاه فرستاده بودیم که آن دانشگاه از انجام آزمایش سرباز زد و نمونه‌های ما را امحا کرد و اعلام شد پیگیر این ماجرا نشوید بهتر است. ▪️اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست گفته: واقعیت ماجرا در میانکاله این است که در تالاب سم ریخته‌اند. ▪️در شرایطی که هر کس گمانه ای را علت مرگ پرنده گان اعلام می کند، ناصر کرمی، صاحب نظر مسائل محیط زیست خطاب به مسئولان گفته: «صرفا جهت اطلاع؛ دو هفته گذشته است و هنوز نمی‌دانیم چرا همچنان پرندگان میانکاله هزارتا هزارتا می‌میرند.»

  • "حق ندارید علت مرگ پرندگان میانکاله را اعلام کنید!"

    معاون فنی محیط زیست مازندران: به ما گفتند حق ندارید علت مرگ پرندگان میانکاله را اعلام کنید! ▪️اردوی کار: علی‌اکبر یداللهی، معاون فنی اداره‌ کل محیط زیست مازندران،‌ ضمن اشاره به منع شدن از اعلام دلیل مرگ بیش از ۱۴ هزار پرنده مهاجر در تالاب میانکاله، گفت که پرندگان مرده در این منطقه سه بار در بازار شهر«فریدونکنار» عرضه شده‌اند.