ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارتباطات: ایران آماده پرتاب ماهواره ظفر به مدار است

محمد جواد آذری جهرمی تأیید کرد که قرار است به زودی ماهواره ظفر با ماهواره‌بر سیمرغ در مدار قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی اعلام کرد که ایران در حال آماده کردن یک سایت پرتاب ماهواره است.

سازمان فضایی ایران پیشتر اعلام کرده بود با تکمیل ساخت و پرتاب ماهواره‌های «ظفر»، «پارس یک» و «ناهید یک» تا پایان دی، یکی از این ماهواره‌ها در «دهه فجر» به فضا پرتاب خواهد شد. عکس از خبرگزاری مهر

رادیو ملی آمریکا (NPR) شامگاه دوشنبه ۲۷ ژانویه/ ۷ بهمن با انتشار عکسی ماهواره‌ای از پایانه فضایی خمینی اعلام کرد که ایران آماده پرتاب یک ماهواره به فضا می‌شود. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران نیز با انتشار پیامی در توییتر این خبر را تأیید کرد. آذری جهرمی نوشت:

 «بله، سایت در حال آماده‌سازی برای استقرار ماهواره‌ی ظفر در مدار است. امیدواریم به استقرار این ماهواره در مدار، برای پنج ماهواره دیگه هم زمانبندی استقرار در مدار نهایی شده است، پیش به سوی مدار ۶۰۰کیلومتری.»

ماهواره ظفر یکشنبه ۲۹ دی به پژوهشگاه فضایی ایران تحویل داده شد.حسین بلندی، رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرده است که در طراحی و ساخت این ماهواره‌ها حدود ۴ تجهیز از خارج از کشور تهیه و مابقی تجهیزات نیز در داخل کشور طراحی و ساخته شده‌اند. به گفته مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران قرار است ماهواره‌بر سیمرغ ماهواره ظفر را به مدار برساند. سه ایستگاه زمینی در ماهدشت، چرمشهر و قشم برای هدایت، کنترل و دریافت و ارسال داده به این ماهواره پیش‌بینی شده‌اند.

ایران در سال ۸۸ ماهواره امید و در سال ۹۰ ماهواره رصد و در سال ۹۱ ماهواره نوید را وارد مدار کرد. ۲۵ دی سال گذشته وزیر ارتباطات اعلام کرد یک موشک حامل ماهواره «پیام» به فضا پرتاب شد، اما این موشک به سرعت کافی نرسید و ماهواره آن هم نتوانست در مدار زمین قرار بگیرد.

در شهریور ۹۸ نیز گزارش‌هایی از انفجار یک راکت بر روی سکوی پرتاب در مرکز فضایی  خمینی منتشر شد اما مسئولان جمهوری اسلامی پس از آن یک ماهواره سالم را به نمایش گذاشتند. وزیر ارتباطات ایران با انتشار سلفی خود با این ماهواره گفت که ماهواره ناهید هنوز به وزارت دفاع تحویل داده نشده است.

شائبه‌هایی درباره دست‌داشتن ایالات متحده در این انفجار نیز مطرح شده بود اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور آن را رد کرد. دولت ایالات متحده استفاده از موشک بالستیک برای پرتاب این ماهواره‌ها را ناقض تعهدات ایران در چارچوب مصوبات شورای امنیت می‌داند. کارشناسان می‌گویند تکنولوژی موشک‌های پرتابگر می‌توانند در موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به کار گرفته شوند. دولت ترامپ خواهان توقف آزمایش‌های موشک بالستیک در ایران است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.