ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا جایگزین آمریکا در فرماندهی ائتلاف دریایی در خلیج‌ فارس شد

نیروی دریایی بریتانیا با پذیرش فرماندهی ائتلاف دریایی، سه هدف «مراقبت، نظارت و ضمانت» را در خلیج فارس پیش روی خود قرار داده است.

فرماندهی ائتلاف دریایی در خلیج‌ فارس که به‌عهده آمریکا بود به نیروی دریایی بریتانیا سپرده شد. این ائتلاف هدف خود را ایجاد امنیت برای کشتی‌رانی در خلیج فارس قرار داده است.

ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در خلیج‌ فارس ـ عکس از آرشیو

نیروی دریایی بریتانیا پنج‌شنبه ۱۰ بهمن / ۳۰ ژانویه جایگزین نیروی دریایی آمریکا در فرماندهی ائتلاف دریایی در خلیج فارس شد.

جیمز پارکین، ناخدای نیروی دریایی بریتانیا در مراسمی در پایگاه دریایی آمریکا در بحرین جایگزین آلوین هولسی، دریادار آمریکایی در فرماندهی ائتلاف دریایی شد.

ائتلاف دریایی متشکل از آمریکا، بریتانیا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و آلبانی است.

فرماندهان نیروهای دریایی بریتانیا و آمریکا در این مراسم «مراقبت، نظارت و ضمانت» را سه هدف مأموریت دریایی بین‌المللی در خلیج فارس دانستند.

آلوین هولسی بر همکاری بین‌المللی در خلیج فارس به‌منظور تأمین امنیت کشتی‌رانی همه کشورها تأکید کرد و گفت راه ورود به ائتلاف دریایی به روی کشورها باز است.

جیمز مالوی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در غرب آسیا نیز اعلام کرد که مانع از هرگونه فعالیت خطرناک و غیرقانونی در این منطقه خواهند شد.

ائتلاف دریایی آمریکا از ۱۶ آبان / ۷ نوامبر ۲۰۱۹ با هدف تأمین امنیت در تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

به موازات ائتلاف دریایی آمریکا، ائتلاف دریایی اروپا به رهبری فرانسه با مشارکت ۱۰ کشور در خلیج فارس شکل گرفته است.

به گفته فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، میان دو ائتلاف هماهنگی و تماس برقرار خواهد بود تا ایمنی ناوبری و تردد ناوها در خلیج فارس به خطر نیفتد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.