ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"ايران برای دور زدن تحريم‌ها نفت خود را به مالزی انتقال می‌دهد"

<p>خبرگزاری رويترز به نقل از برخی منابع صنعتی و رسمی نوشته است، ايران برای پنهان کردن ميليون&zwnj;ها بشکه نفت خود از چشم تحريم&zwnj;گران غربی، آنها را&nbsp; به بندر گمنامی در کرانه شرقی مالزی انتقال می&zwnj;دهد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تحقيقات اين خبرگزاری درباره مسير حمل و نقل&zwnj;ها و همچنين مصاحبه&zwnj;هايی که در اين رابطه انجام داده است چگونگی انتقال نفت خام ايران به اين منطقه و بار زدن شبانه آن در نفتکش&zwnj;های خالی را که در انتظار خريداران آسيايی احتمالی به&zwnj;سر می&zwnj;برند نشان می&zwnj;دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ذخيره کردن نفت در نفتکش&zwnj;های اجاره&zwnj;ای تحت پرچم کشور پاناما و در آب&zwnj;های آرام بندر لابوآن مالزی که از نظر کم بودن نرخ ماليات، نوعی بهشت مالياتی به شمار می&zwnj;آيد، به آن معناست که ايران همچنان می&zwnj;تواند نفتکش&zwnj;های خود را فعال نگه دارد و درباره تزريق پول فروش نفت به اقتصاد آشفته&zwnj;اش اطمينان حاصل کند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>يک منبع صنعتی: ايران قصد دارد در ماه&zwnj;های آينده نفت بيشتری را به انبارهای متحرک اين بندر واقع در کرانه&zwnj;های شرقی مالزی انتقال دهد</p> </blockquote> <p>لابوآن بندری تجاری محسوب می&zwnj;شود که کمابيش به بزرگی منهتن نيويورک است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طبق تحقيقات رويترز درباره مسير حرکت نفتکش&zwnj;های سراسر جهان، دست&zwnj;کم دو نفتکش بزرگ در هفته&zwnj;های اخير بار نفت خود را به اين شيوه تخليه کرده&zwnj;اند و چندين کشتی ايرانی ديگر نيز راهی آسيا شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يکی از اين نفتکش&zwnj;ها عازم بندری چينی بوده است، حال آن&zwnj;که سه نفتکش ديگر که در حدود شش ميليون بشکه نفت خام را حمل می&zwnj;کرده&zwnj;اند، به سوی مقاصدی ناشناخته حرکت کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گفته يک منبع صنعتی و آشنا با برنامه&zwnj;های ايران که به&zwnj;خاطر حساسيت موضوع تقاضا کرده است هويت&zwnj;اش مخفی بماند، ايران قصد دارد در ماه&zwnj;های آينده نفت بيشتری را به انبارهای متحرک اين بندر واقع در کرانه&zwnj;های شرقی مالزی انتقال دهد. اما پيدا کردن صاحبان کشتی&zwnj;هايی که حاضر به اجاره دادن کشتی خود جهت ذخيره کردن نفت خام ايران باشند، برای ايران کار دشواری محسوب می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در عين حال، همکاری با صنعت نفت ايران می&zwnj;تواند خطراتی از نظر مالی و اعتباری و همچنين احتمال از دست دادن بيمه کشتی را برای صاحبان کشتی&zwnj;ها به همراه داشته باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

خبرگزاری رويترز به نقل از برخی منابع صنعتی و رسمی نوشته است، ايران برای پنهان کردن ميليون‌ها بشکه نفت خود از چشم تحريم‌گران غربی، آنها را  به بندر گمنامی در کرانه شرقی مالزی انتقال می‌دهد.

تحقيقات اين خبرگزاری درباره مسير حمل و نقل‌ها و همچنين مصاحبه‌هايی که در اين رابطه انجام داده است چگونگی انتقال نفت خام ايران به اين منطقه و بار زدن شبانه آن در نفتکش‌های خالی را که در انتظار خريداران آسيايی احتمالی به‌سر می‌برند نشان می‌دهد.

ذخيره کردن نفت در نفتکش‌های اجاره‌ای تحت پرچم کشور پاناما و در آب‌های آرام بندر لابوآن مالزی که از نظر کم بودن نرخ ماليات، نوعی بهشت مالياتی به شمار می‌آيد، به آن معناست که ايران همچنان می‌تواند نفتکش‌های خود را فعال نگه دارد و درباره تزريق پول فروش نفت به اقتصاد آشفته‌اش اطمينان حاصل کند.

يک منبع صنعتی: ايران قصد دارد در ماه‌های آينده نفت بيشتری را به انبارهای متحرک اين بندر واقع در کرانه‌های شرقی مالزی انتقال دهد

لابوآن بندری تجاری محسوب می‌شود که کمابيش به بزرگی منهتن نيويورک است.

طبق تحقيقات رويترز درباره مسير حرکت نفتکش‌های سراسر جهان، دست‌کم دو نفتکش بزرگ در هفته‌های اخير بار نفت خود را به اين شيوه تخليه کرده‌اند و چندين کشتی ايرانی ديگر نيز راهی آسيا شده‌اند.

يکی از اين نفتکش‌ها عازم بندری چينی بوده است، حال آن‌که سه نفتکش ديگر که در حدود شش ميليون بشکه نفت خام را حمل می‌کرده‌اند، به سوی مقاصدی ناشناخته حرکت کرده‌اند.

بنا به گفته يک منبع صنعتی و آشنا با برنامه‌های ايران که به‌خاطر حساسيت موضوع تقاضا کرده است هويت‌اش مخفی بماند، ايران قصد دارد در ماه‌های آينده نفت بيشتری را به انبارهای متحرک اين بندر واقع در کرانه‌های شرقی مالزی انتقال دهد. اما پيدا کردن صاحبان کشتی‌هايی که حاضر به اجاره دادن کشتی خود جهت ذخيره کردن نفت خام ايران باشند، برای ايران کار دشواری محسوب می‌شود.

در عين حال، همکاری با صنعت نفت ايران می‌تواند خطراتی از نظر مالی و اعتباری و همچنين احتمال از دست دادن بيمه کشتی را برای صاحبان کشتی‌ها به همراه داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.